Στην πρώτη θέση της λίστας με τα πιο πιθανά προς μίμηση brands σε απόπειρες phishing βρέθηκε για πρώτη φορά το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης LinkedIn, το 1ο τρίμηνο του 2022. Μάλιστα, περισσότερες από τις μισές (52%) προσπάθειες phishing κατά τη διάρκεια του τριμήνου αφορούσαν το LinkedIn.
Πρόκειται για μια δραματική αύξηση 44% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, όπου το LinkedIn βρισκόταν στην πέμπτη θέση, αντιπροσωπεύοντας μόνο το 8% των προσπαθειών phishing. Το LinkedIn ξεπέρασε την DHL, ως η πιο στοχευμένη επωνυμία, η οποία βρίσκεται τώρα στη δεύτερη θέση και αντιπροσωπεύει το 14% όλων των προσπαθειών phishing κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Αυτή την εικόνα αποτυπώνει το «Brand Phishing Report» της Check Point Research για το πρώτο τρίμηνο του έτους, το οποίο καταγράφει τις επωνυμίες, που μιμούνται συχνότερα οι χάκερ για να παρασύρουν ανθρώπους να παραχωρήσουν προσωπικά τους δεδομένα. Στο report επισημαίνονται οι εταιρείες, που μιμήθηκαν συχνότερα οι εγκληματίες στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικά στοιχεία ή διαπιστευτήρια πληρωμής κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου και Μαρτίου.
Στο στόχαστρο τα social media
Η τελευταία έκθεση υπογραμμίζει μια αναδυόμενη τάση προς τους παράγοντες απειλών που αξιοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα, ως την νούμερο ένα τώρα στοχευμένη κατηγορία μπροστά από ναυτιλιακές εταιρείες και τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Google, η Microsoft και η Apple. Εκτός από το ότι το LinkedIn είναι η πιο στοχευμένη επωνυμία με διαφορά, το WhatsApp διατήρησε τη θέση του στην πρώτη δεκάδα, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν 1 στις 20 επιθέσεις που σχετίζονται με το phishing παγκοσμίως.
«Αν υπήρχε ποτέ αμφιβολία ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα γίνονταν ένας από τους τομείς που στοχεύουν περισσότερο οι εγκληματικές ομάδες, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου έβαλαν τέλος σε αυτές τις αμφιβολίες» αναφέρει η σχετική έκθεση.
Διαβάστε όλο το άρθρο στο sepe.gr