H ασφάλεια των συναλλαγών αποτελεί σήμερα την κατεξοχήν πρόκληση
Εν έτει 2022, η επιλογή του διασυνοριακού (cross–border) ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί μονόδρομο. Στην πραγματικότητα, σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των Ευρωπαίων και το 87% των Ελλήνων καταναλωτών πραγματοποιούν τις αγορές τους από διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα με τίτλο PayPal eCommerce Index 2022[1]. Μερίδα καταναλωτών, ωστόσο, εξακολουθεί να διστάζει να αγοράσει προϊόντα από ξένη χώρα, εκφράζοντας ανησυχίες για ζητήματα ασφάλειας. Πώς μπορείτε, λοιπόν, να βοηθήσετε το αγοραστικό κοινό να αισθάνεται μεγαλύτερη σιγουριά κάθε φορά που κάνει τα ψώνια του από το εξωτερικό μέσω Διαδικτύου και να επεκτείνετε ταυτόχρονα την πελατειακή σας βάση;
Εδώ και χρόνια, το online shopping βαίνει καλώς κάτω από τον ελληνικό ήλιο. Παράλληλα, το 87% των εγχώριων καταναλωτών προβαίνει σήμερα σε αγορές από επιχειρήσεις που εδρεύουν εκτός Ελλάδας[2]. Οι Έλληνες είναι θετικά διακείμενοι προς το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτό τους έκανε να ξεχωρίσουν πρόσφατα από τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά έθνη. Υπερισχύουν τόσο των Ιρλανδών, το 83% των οποίων κάνει διαδικτυακές αγορές από το εξωτερικό, όσο και των Ισραηλινών (79%)[3].
Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές αγορές, οι Έλληνες εκτιμούν κυρίως τις καλύτερες τιμές (56%), καθώς και την πρόσβαση σε μία πλουσιότερη γκάμα διαθέσιμων ειδών της προτίμησής τους (42%)[4]. Από την άλλη, ας υπογραμμίσουμε ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του γοητευτικού ψηφιακού κόσμου: οι e-shoppers έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα προϊόντα, τα οποία δεν γνώριζαν καν ότι υπήρχαν, όπως ισχυρίζεται το 35% εξ αυτών[5]. Οπότε, είναι δεδομένο ότι το συγκεκριμένο αυτό κανάλι πωλήσεων διευρύνει τους ορίζοντες των αγοραστών, βοηθώντας τους να ανακαλύψουν προϊόντα που δεν ήξεραν μέχρι πρότινος ότι τα είχαν ανάγκη.
Οι εγχώριες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης εμπνέονται σε μεγάλο βαθμό από την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρονικών αγορών στο εξωτερικό. Περίπου οι 5 στις 6 πωλούν τα προϊόντα τους διασυνοριακά και, σύμφωνα με τις ενδείξεις, είναι πολύ πιθανό να αποκομίσουν σημαντικά κέρδη από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα[6]. Σύμφωνα με την έρευνα της PayPal, το 2022, ήδη το 28% του συνολικού τζίρου τους προέρχεται από online παραγγελίες από χώρες του εξωτερικού.
Με άλλα λόγια, είναι σχεδόν αυτονόητο ότι οι διαδικτυακοί καταναλωτές εκτός τοπικής αγοράς συνιστούν μία ιδιαίτερα σημαντική ομάδα για κάθε έμπορο. Οι πελάτες αυτοί ενδέχεται να αποφέρουν ένα αξιοσημείωτο ποσοστό κέρδους, επομένως είναι καλό να τυγχάνουν ιδιαίτερης προσοχής, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη της εκάστοτε online εμπορικής δραστηριότητας[7].
Σε κάθε περίπτωση, εξακολουθούν να υφίστανται εμπόδια που παρεμποδίζουν ή καθυστερούν την ανάπτυξη αυτού του γεμάτου προοπτικές και πολλά υποσχόμενου μεριδίου της αγοράς. Ένα από τα βασικά εμπόδια για την επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ημέρες μας το οποίο χρήζει κατάλληλης αντιμετώπισης, είναι ο καθοριστικός παράγοντας της ασφάλειας, ο οποίος αφορά την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς ορισμένα marketplaces του εξωτερικού.
«Με τον βαθμό ασφάλειας των διαδικτυακών αγορών να τους προβληματίζει, ειδικά όταν πρόκειται για μη ευρέως γνωστούς ιστότοπους, οι εν λόγω αγοραστές θα πρέπει ιδανικά να βεβαιωθούν ότι το e–shop είναι αξιόπιστο και ότι τα χρήματα της παραγγελίας τους θα φθάσουν όντως στα χέρια του εμπόρου, χωρίς προβλήματα. Για τον λόγο αυτόν, η πραγματική αξία κατά τη διαδικασία διεκπεραίωσης της κάθε αγοράς επίκειται συχνά στον ίδιο τον οικείο τρόπο πληρωμής που εγγυάται ένας διεθνής προμηθευτής – συνεργάτης του καταστήματος. Η πιο πρόσφατη έρευνα που διεξήγαμε, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι τουλάχιστον το 41% των Ευρωπαίων αισθάνεται σήμερα πιο ασφαλές κάθε φορά που ψωνίζει από διεθνή καταστήματα, όπου διατίθεται η μέθοδος πληρωμής μέσω PayPal. Την πεποίθηση αυτή μοιράζονται περισσότεροι από τους μισούς, το 57% των Ελλήνων, το 51% των Ιρλανδών και το 43% των Ισπανών. Παρόλο που η είσοδος στην παγκόσμια αγορά είναι μία αρκετά δύσκολη και απαιτητική διαδικασία, οι σωστές και κατάλληλες συνεργασίες μπορούν κάλλιστα να τη διευκολύνουν και να προσφέρουν στους εμπόρους ένα σπουδαίο πλεονέκτημα, από το ξεκίνημα», δηλώνει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη και το Ισραήλ.
Πράγματι, είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς (57%) Έλληνες καταναλωτές αισθάνονται πιο ασφαλείς να πραγματοποιούν τις αγορές τους σε διεθνή καταστήματα που περιλαμβάνουν ευκρινώς, μεταξύ άλλων, τον τρόπο πληρωμής μέσω PayPal[8]. Ως εκ τούτου, κάθε φορά που επιλέγετε έναν συνεργάτη για την επεξεργασία των πληρωμών στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, συνιστάται να απευθύνεστε σε ευρέως γνωστά και διεθνή επώνυμα brands που εξυπηρετούν με επιτυχία το ηλεκτρονικό εμπόριο ανά τον κόσμο εδώ και δεκαετίες. Για παράδειγμα, η PayPal προσφέρει προστασία κατά της απάτης στους εμπόρους[9], καθώς και υποστήριξη διασταυρούμενου μάρκετινγκ (cross-marketing), προκειμένου να προσεγγίσει ένα ευρύτερο φάσμα ενδιαφερόμενων καταναλωτών. Τα εργαλεία της πλατφόρμας της PayPal συμβάλλουν επίσης στην αύξηση του conversion rate, παρέχοντας αποτελεσματική και γρήγορη επεξεργασία συναλλαγών, σε οποιαδήποτε συσκευή.
[1] PayPal eCommerce Index 2022; Methodology of research: 15-minute survey of 15,221 European and Israeli consumers aged 18-75 & 10-minute survey of 4,604 business decision makers across Europe and Israel.
[2] PayPal eCommerce Index 2022
[3] ibidem
[4] ibidem
[5] ibidem
[6] These results may not be typical and may vary substantially by business. This content is provided for informational purpose only. You should always obtain independent business, tax, financial, and legal advice before making any business decision.
[7] This content is provided for informational purpose only. You should always obtain independent business, tax, financial, and legal advice before making any business decision.
[8] PayPal eCommerce Index 2022;
[9] Learn more on risk management: www.paypal.com/business/manage-risk