Ύστερα από την πραγματικότητα της τηλεόρασης η οποία πλέον έχει μεταμορφωθεί κατά το πλείστον σε θεματικές γεμάτες διασημότητες και ύστερα από αυτό το κύμα που πλέον μας κατακλύζει με τα social media να κατακτούν τα κινητά μας, πολύ λίγοι άνθρωποι αισθάνθηκαν έκπληκτοι λόγω της αύξησης των influencers. Αφού λοιπόν είδαμε ότι οι influencers μετατράπηκαν σε ανθρώπους που αναδεικνύουν και επηρεάζουν με τον τρόπο ζωής, με το να δείχνουν τα σπίτια τους και την καθημερινότητά τους, ή με το να δίνουν ομιλίες που εμπνέουν τον κάθε θεατή, οι άνθρωποι τελικά πήραν δεδομένο, ότι οι κοινοί «θνητοί», οι μη διάσημοι, πρέπει να βρουν έναν άλλο τρόπο για να πουλήσουν τον εαυτό τους και να έχουν μια θέση στην κορυφή.
Ποιο είναι το τρικ: Οι μη διάσημοι άνθρωποι οι οποίοι αυξάνουν το κοινό που τους ακολουθεί, δεν μένουν για πολύ άγνωστοι. Ενώ λοιπόν, ξεκινάνε και γίνονται αυτοί διάσημοι, ξεκινούν να έχουν Instagram Posts κοντά στο 1$ εκατομμύριο. Με αυτές τις τιμές, με τις οποίες αρκετές εταιρίες τους εντοπίζουν, οι micro-influencers κερδίζουν προσοχή.
Αλλά όμως, οι Millennials και η συγγενική γενιά τους Gen Z, στοχεύουν στην αυθεντικότητα, όχι στις πωλήσεις. Έχουν μειώσει την εμπιστοσύνη ως προς τις μάρκες, σχετικά με τις προηγούμενες γενιές και θέλουν να βασίζονται σε ανθρώπους που η ζωή τους είναι σαν τη δική τους, και έχουν τις ίδιες οπτικές για τη ζωή, όχι σε ανθρώπους που έχουν ήδη αρκετά πλεονεκτήματα. Για αυτό άνοιξαν οι πόρτες για το peer-to-peer marketing.
Έχει η αυθεντικότητα πιο μεγάλη αξία από ένα brand name?
Το peer-to-peer marketing είναι μια μέθοδος που περιέχει και τους πελάτες με άλλους πελάτες μέσω προτάσεων. Είναι βέβαια μεγάλος ανταγωνιστής με τη μέθοδο του «από στόμα σε στόμα». Όμως, τα social media κατάφεραν να την εισάγουν στο παιχνίδι των επιχειρήσεων. Η επιτυχία ουσιαστικά του P2P είναι ότι οι άνθρωποι εμπιστεύονται ανθρώπους σαν τους ίδιους. Η έκθεση Nielsen’s 2015 Global Trust in Advertising, βρήκε ότι οι φίλοι και η οικογένεια είναι τα πιο έμπιστα άτομα για προτάσεις, με 83% των ερωτηθέντων να αποδέχονται πλήρως ή «περίπου» το γεγονός ότι συμφωνούν με τις προτάσεις των συνομηλίκων.
Το P2P βοηθά τις επιχειρήσεις επειδή δεν είναι σαν την απλή τακτική πωλήσεων: Οι άνθρωποι που δεν πληρώνονται καλά από μια εταιρία δεν θα την προωθούσαν αν δεν πίστευαν σε αυτή. Καθώς οι άνθρωποι απομακρύνονται από τις επιχειρήσεις λόγω του ότι μπορεί να αισθάνονται πίεση ή λόγω του ότι είναι ατομικιστικές, οι οπτικές του P2P είναι να εστιάσει στην αυθεντικότητα.
Βέβαια, το P2P βοηθάει και τους καταναλωτές. Μπορούν να δικτυωθούν όλοι μαζί με πιο ενδιαφέρον και συναρπαστικό τρόπο, χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουν για το προνόμιο αυτό. Το P2P δίνει στους ανθρώπους τη δύναμη που τους είχε υποσχεθεί με πλατφόρμες όπως το Yelp και να δώσει φωνή σε άλλους που δεν έχουν.
Τα λεφτά πίσω από το P2P
Μια επιχείρηση η οποία επενδύει στο P2P είναι το Surkus. Είναι κάτι που δικτυώνεται διεθνώς, και πρόκειται για μια πλατφόρμα που συνδέει μεταξύ τους πελάτες—τα brands και τις επιχειρήσεις, ώστε να προωθηθεί αποτελεσματικά και να πετύχει το λεγόμενο “engagement”—με μέλη που αναζητούν πρόσβαση σε περισσότερα events και υπηρεσίες που ταιριάζουν με τις ανάγκες τους.
Η προσέγγιση του Surkus: Οι άνθρωποι είναι –αν όχι πλέον—πολύτιμοι για τα brands γιατί είναι αληθινοί και αγνοί. Οι φίλοι και η οικογένειά τους, τους εμπιστεύεται και συνεπώς και οι επιχειρήσεις θα θέλουν να τους συμπεριφέρονται πολύ ευνοϊκά και παράλληλα να ανεβάσουν και τους ίδιους σαν influencers. Το Surkus έχει δουλέψει με αρκετούς ικανούς P2P influencers με αυτό το τρόπο, βοηθώντας τους να εισάγουν σε αυτή την πλατφόρμα, τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι τους.
Το Flixxo, είναι μια πλατφόρμα για βίντεο, η οποία αναζητά και αυτή το P2P σαν το Surkus. Επικεντρώνεται στο blockchain, στοχεύοντας στην εξάλειψη των μεσαζόντων, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να πληρώνουν απευθείας τους καταναλωτές ουσιαστικά για να βλέπουν videos. Αυτό το διαφημιστικό σύστημα ερμηνεύεται με το ότι οι εταιρίες ξοδεύουν τα χρήματά τους σε ιδανικούς πελάτες χωρίς να έχουν καμία σχέση με τη διαφήμιση παλιά.
Το Sweet, είναι μια άλλη πλατφόρμα που βασίζεται στο blockchain, η οποία εισάγει στο χώρο της το P2P. Η πρώτη πλατφόρμα πιστότητας, το Sweet δίνει τη δυνατότητα σε brands να ανταμείβουν τους χρήστες με μάρκες για τα likes, για τα share, για τα posts ή για προβολή του περιεχομένου τους. Οι χρήστες μπορούν να ανταλλάξουν τα κέρδη τους για ανταμοιβές σχετικά με τα δικά τους γούστα.
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Tom Mizzone, εξηγεί ότι οι οπαδοί «κάνουν χιλιάδες δολάρια για brands» δωρεάν εδώ και χρόνια. Αυτός είναι και ο τρόπος για να ανταμείψουν την εμπιστοσύνη.
Παράλληλα λοιπόν, οι μεγάλοι αναπτυγμένοι influencers ίσως χάνουν σταδιακά ως προς την ιδιότητά τους να είναι κορυφαίοι διαφημιστές. Αναγνωρίζοντας ότι οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο σχετικά με το τι πρέπει να πουν οι συνομήλικοί τους, γι’αυτό και οι ηγέτες πρέπει να είναι πονηρεμένοι σχετικά με το πού θα επενδύσουν αλλά και σε ποιους ανθρώπους.
Πηγή: entrepreneur.com