Μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου έτους υλοποίησης του Ευρωπαϊκού έργου «CPSoSAware– Cross–layer model–based distributed framework for multi–objective design of Reconfigurable systems for connected and mobile CPSs», (cpsosaware.eu/) πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά η 7η Γενική Συνέλευση του έργου. Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν οι τεχνολογικές λύσεις που αναπτύσσονται στο έργο και έγινε εκτενής ανάλυση των σεναρίων ενσωμάτωσης και επιβεβαίωσης των τεχνολογικών λύσεων σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες βιομηχανίες του έργου.
Tο έργο CPSoSAware υλοποιείται στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Horizon2020 με συντονιστή εταίρο το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝ.ΒΙ.Σ) www.isi.gr/ του Ερευνητικού Κέντρου (Ε.Κ) ΑΘΗΝΑ και Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Ερευνητή Δρ. Άρη Λάλο, ενώ συμμετέχουν ακόμα 12 εταίροι [τρεις (3) βιομηχανίες, τρεις (3) ΜΜΕ, δύο (2) ερευνητικά ινστιτούτα και κέντρα καινοτομίας και τέσσερα (4) Πανεπιστήμια] από συνολικά 9 Ευρωπαϊκές χώρες.
Στόχος του έργου είναι η παροχή εργαλείων για τον σχεδιασμό αποδοτικών, ευφυών και επαναδιοαμορφώσιμων διασυνδεδεμένων κυβερνοφυσικών συστημάτων, όπου με αυτόματο ή ημιαυτόματο τρόπο είναι ικανά να βελτιώσουν την ασφαλή χρήση αυτόνομων οχημάτων και την ασφαλή αλληλεπίδραση χειριστών με μηχανές σε βιομηχανικά περιβάλλοντα.
Στα πλαίσια του έργου CPSoSAware:
Οι παραπάνω τεχνολογίες λύσεις δοκιμάζονται σε προσομοιωτές αυτόνομης οδήγησης και σε ψηφιακά δίδυμα εργοστασίων. Για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντική η συμμετοχή στο έργο βιομηχανιών από το χώρο της παραγωγής και ελέγχου αυτοκινήτων και το χώρο παραγωγής αισθητήρων και λογισμικού για διασυνδεδεμένα και αυτόματα οχήματα. Πιο συγκεκριμένα, τα ερευνητικά επιτεύγματα του έργου πρόκειται να «τεσταριστούν» στο ερευνητικό κέντρο της Fiat (CRF) και στο αυτόματο όχημα της Panasonic Automotive Europe (PASSEU).
O ρόλος του Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων στο έργο είναι καταλυτικός αφού το Ινστιτούτο συντονίζει όλους τους εταίρους και είναι υπεύθυνο i) για την υλοποίηση των ευφυών και ασφαλών λύσεων ανάλυσης του περιβάλλοντος εργασίας , ταυτόχρονης χαρτογράφηση, ιχνηλάτισης θέσης και διαχείρισης συμβάντων κυβερνο-ασφάλειας και ιδιωτικότητας σε ετερογενής πλατφόρμες, ii) για τον έλεγχο της ορθής λειτουργίας των λύσεων στον ολοκληρωμένο προσομοιωτή αυτόνομης οδήγησης που υλοποιήθηκε στο Ινστιτούτο και iii) την ενσωμάτωση των λύσεων στο αυτόνομο όχημα της Panasonic.