To Instagram, το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο που ανήκει στη Facebook (FB), αποκτά ολοένα και σημαντικότερο ρόλο ως εργαλείο διαφήμισης ειδικά για νεοφυείς επιχειρήσεις. Για του λόγου το ασφαλές, όπως φαίνεται σε σχετικό άρθρο των Financial Times, αρκεί να δει κανείς ότι τα διαφημιστικά έσοδα του Instagram από τα επίπεδα κάτω των 5 δισ. δολαρίων το 2017 αναμένεται να φθάσουν σχεδόν στα 14 δισ. δολάρια φέτος και στα 27 δισ. δολάρια το 2021.
Εξεύρεση πόρων
Ενα καλό παράδειγμα για τον αντίκτυπο του παραπάνω κοινωνικού δικτύου είναι η startup εταιρεία αναψυκτικών Dirty Lemon, η οποία γίνεται ολοένα και πιο γνωστή. Πέρυσι τον Δεκέμβριο κατόρθωσε να συγκεντρώσει σε κεφάλαια εκκίνησης 15 εκατ. δολάρια, ενώ η αποτίμησή της φθάνει τα 60 εκατ. δολάρια – εκμεταλλευόμενη το 1 δισεκατομμύριο χρήστες του Ιnstagram, προέβαλε τα προϊόντα της, έγινε γνωστή και εξασφάλισε πωλήσεις, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των επενδυτών. Μεταξύ άλλων, το Instagram χρησιμοποιείται για προβολή προϊόντων και εξεύρεση πελατείας και από μεγαλύτερες επιχειρήσεις, όπως Glossier, η οποία δραστηριοποιείται στα καλλυντικά, και η στρωματοποιία Casper. Αμφότερες συγκέντρωσαν σε κεφάλαια 200 εκατ. δολάρια, δηλαδή 100 εκατ. δολάρια εκάστη, και τον περασμένο μήνα μπήκαν στη χορεία των startups που αποτιμώνται 1 δισ. δολάρια και πλέον.
Οι νεαρής ηλικίας χρήστες του Instagram λατρεύουν να μοιράζονται φωτογραφίες σε αυτό, να παρακολουθούν τις καταναλωτικές τάσεις και τα προϊόντα, τα αποκαλούμενα «επιδραστικά». Τον Mάρτιο, ειδικά, το κοινωνικό δίκτυο εισήγαγε νέα υπηρεσία μέσω της οποίας οι χρήστες αγοράζουν απευθείας από αυτό. Με την πληρωμή, οι έμποροι θα χρεώνονται με προμήθεια ανάλογη της συναλλαγής. Σημειωτέον ότι η διατήρηση σελίδας στο Instagram είναι δωρεάν, αλλά η επί πληρωμή διαφήμιση ξεκίνησε εκεί το 2017 και αναπτύχθηκε έκτοτε δυναμικά. Η εταιρεία ερευνών eMarketer εκτιμά ότι φέτος το Instagram θα αποφέρει στη Facebook το ένα πέμπτο όλων των εσόδων της από τις διαφημίσεις, ενώ συνολικά θα απορροφήσει το 6% των παγκόσμιων διαφημιστικών δαπανών σε κινητές συσκευές, όπως αναφέρουν οι Financial Times. «Ιδιαίτερα τα εμπορικά σήματα στον χώρο της ομορφιάς, της ευεξίας και της μόδας προβάλλονται στο Instagram», τονίζει η συνιδρύτρια της εταιρείας μάρκετινγκ κοινωνικών δικτύων Collectively Αλέξα Τόνερ.
H Dollar Shave Club, που ασχολείται με προϊόντα ξυρίσματος και γέμισε το Instagram με φωτογραφίες γενειοφόρων ανδρών σε ένα μπάνιο γεμάτο ατμούς, εξασφάλισε από επενδυτικά καινοτομικά κεφάλαια 165 εκατ. δολάρια σε μία τετραετία. Το 2016 εξαγοράστηκε από τον κολοσσό της Unilever αντί 1 δισ. δολαρίων. Ο δημιουργός της Dirty Lemon Ζακ Νορμαντίν θεωρεί καίριας σημασίας το Instagram, που βοήθησε στα αρχικά στάδια την εταιρεία του. Ηταν από τις πρώτες που το 2017 επένδυσε με αναρτήσεις στο κοινωνικό δίκτυο και κατέβαλλε έως και 30.000 δολάρια ημερησίως σε αυτό σε κάποια φάση για διαμόρφωση πελατειακής βάσης. Ωστόσο, αν και χαμηλό το ανά κλικ κόστος διαφήμισης στο Instagram, στα 0,83 λεπτά του δολαρίου έναντι των 3,61 δολαρίων στο ΥouΤube, έχει κατά μέσον όρο αυξηθεί, ειδικά για μικρές επιχειρήσεις. Ο κ. Νορμαντίν, τέλος, παρατηρεί ότι το κόστος εξεύρεσης πελάτη από τα 30 δολάρια το 2017 έφθασε στα 100 δολάρια και πλέον το 2018.
Πηγή: Kathimerini