Η νέα εποχή στα social media ακούγεται κάπως έτσι… “TikTok”! Εάν γνωρίζετε τη συγκεκριμένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και, μάλιστα, την έχετε ήδη εγκαταστήσει στις mobile συσκευές σας, καταλαβαίνετε απόλυτα για τι, ακριβώς, μιλάμε. Εάν όχι, μόλις έφτασε η στιγμή να την ανακαλύψετε. Το TikTok σάς χτυπάει την πόρτα!
Τι είναι το TikTok;
Μία εφαρμογή που περιγράφεται με τρεις λέξεις: πραγματικά σύντομα videos! Όχι, όμως, videos όπως τα έχουμε συνηθίσει σε άλλες online πλατφόρμες και εφαρμογές. Εδώ, απλοποιημένα εργαλεία επεξεργασίας, μία τεράστια μουσική βιβλιοθήκη, αμέτρητα φίλτρα και εντυπωσιακά εφέ συνθέτουν ένα πρωτότυπο περιεχόμενο, επιτρέποντας στους χρήστες να δημιουργούν έξυπνα και κωμικά videos υψηλής ποιότητας.
Τα περισσότερα TikTok videos έχουν διάρκεια έως 15 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, υπάρχουν και τα stories-type videos που φτάνουν έως και τα 60 δευτερόλεπτα. Κάθε TikToker διαθέτει τη δική του σελίδα προφίλ, στην οποία μεταφορτώνει τις «δημιουργίες» του. Φυσικά, ένας TikToker μπορεί, απλώς, να παρακολουθεί videos από το tab “Discover” ή να αναζητά μέσω hashtags το περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει, δίχως να ακολουθεί άλλα profiles ή να αναρτά ο ίδιος δικό του content.
Γιατί η “TikTok” εμπειρία ξεχωρίζει;
Δημιουργία, επεξεργασία και παρακολούθηση videos, lip-syncing, μουσική, διάδραση, challenges, εικονικά χρήματα, hashtags, ντουέτα, ζωντανές μεταδόσεις. Σίγουρα, τα συστατικά του TikTok δεν είναι τόσο καινοτόμα στον κόσμο των social media!
Παρ’ όλα αυτά, ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζονται και προφέρονται στους χρήστες συνιστά τη μοναδικότητά του. Ποτέ άλλοτε η δημιουργία ενός τόσο πολυδιάστατου περιεχομένου δεν ήταν τόσο εύκολη και διασκεδαστική! Και αυτό, χάρη στα προηγμένα χαρακτηριστικά που ενσωματώνει η εφαρμογή.
Ήρθε για να μείνει;
Το TikTok γεννήθηκε το 2017, όταν η ByteDance αγόρασε το Musical.ly για 800 εκατομμύρια δολάρια, χτίζοντας ένα νέο πλέον application. Παράλληλα, από το 2016, η εταιρεία είχε ήδη ξεκινήσει το app “Douyin” στην Κίνα, το οποίο λανσάρει ακόμη και σήμερα, ως αδελφή εφαρμογή του TikTok, προσαρμοσμένη στους αυστηρούς κανονισμούς λογοκρισίας της χώρας.
Από εκεί και έπειτα, η πορεία που ακολούθησε ήταν – και παραμένει – θεαματική, αν όχι ανεξέλεγκτη! Ας πάρουμε μια ιδέα αναλογιζόμενοι τα παρακάτω:
- Τον Οκτώβριο του 2018, το TikTok εγκαταστάθηκε περισσότερες φορές από οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή στις ΗΠΑ.
- Μέχρι τον Νοέμβριο του 2018, η εφαρμογή είχε ληφθεί από σχεδόν 80 εκατομμύρια χρήστες, μόνο στις ΗΠΑ.
- Η BydeDance, με εκτιμώμενη αξία 75 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ξεπέρασε το Uber ως η «πολυτιμότερη» start-up παγκοσμίως.
- Τον Φεβρουάριο του 2019, το TikTok ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο λήψεις μέσω App Store και Google Play.
- Σύμφωνα με έκθεση της Sensor Tower, το πρώτο τρίμηνο του 2019 ήταν το πιο επιτυχημένο για την εφαρμογή, καθώς απέκτησε επιπλέον 188 εκατομμύρια χρήστες.
- Σήμερα, το TikTok είναι διαθέσιμο σε 75 γλώσσες, σε πάνω από 150 αγορές.
TikTok… σε brands και επιχειρήσεις;
Αναρωτιέστε, λοιπόν, εάν το TikTok μπορεί να αξιοποιηθεί για την εταιρική σας ανάδειξη; Σαφώς, καθοριστικό ρόλο στην απάντηση διαδραματίζει το προφίλ του target group σας. Το TikTok φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αγαπητό στα πιο νεαρά άτομα, με τη μεγαλύτερη απήχησή του να σημειώνεται σε ηλικίες 16-25 και το 66% των χρηστών του να βρίσκεται κάτω των 30 ετών.
Εάν, επομένως, απευθύνεστε κι εσείς στο νεανικό κοινό, το brand σας επιβάλλεται να διαθέτει μία δυναμική παρουσία στην πλατφόρμα. Αυτό, άραγε, σημαίνει ότι δε χρειάζεται να ασχοληθείτε ιδιαίτερα, στην περίπτωση που στοχεύετε σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες; Μάλλον όχι! Πώς είναι δυνατόν να αφήσει ασυγκίνητη την Inbound Marketing στρατηγική σας μία εφαρμογή με 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως;
Αναλογιστείτε ποιοι είναι εκείνοι που, πάντοτε, φέρνουν τα καινούργια trends της εποχής. Σωστά, οι νέοι! Γι’ αυτό, ακριβώς, το TikTok αποκτά ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα για κάθε φιλόδοξη επιχείρηση. Ίσως για τους πιο παραδοσιακούς marketers – κυρίως, στην Ελλάδα – κάτι τέτοιο να φαντάζει πολυτέλεια. Για τους πιο σύγχρονους, όμως, φαντάζει και είναι επιτακτική ανάγκη. Δεν προέκυψε τυχαία, άλλωστε, και ο νέος όρος του Social Media Marketing… το TikTok Marketing!
Hashtag Challenges
Τα challenges συνιστούν αναπόσπαστο στοιχείο της “TikTok” φιλοσοφίας, καθώς και ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια της κοινότητας των TikTokers! Ονομάζονται “hashtag challenges”, διότι συνοδεύονται από το hashtag που χαρακτηρίζει τις προκλήσεις, και, φυσικά, είναι άκρως αποτελεσματικά για τα brands – ως “branded hashtag challenges”. Για να σας πείσουμε, θα αναφέρουμε, ενδεικτικά, το hashtag challenge #InMyDenim της Guess, το οποίο συγκέντρωσε περισσότερα από 37 εκατομμύρια views και απογείωσε το engagement του κοινού!
Influencer Marketing
Πολλοί αποκαλούν το TikTok ως το «νέο Instagram». Πώς θα μπορούσε να λείπει, επομένως, από την πλατφόρμα αυτή το Influencer Marketing, ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς του Instagram; Όπως και σε κάθε άλλο κοινωνικό μέσο, το κλειδί της επιτυχίας έγκειται στην προσεκτική επιλογή των Influencers, στην κατάλληλη στόχευση και στο αυθεντικό περιεχόμενο.
TikTok Advertising
Αν και βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο, πρόκειται για μία εξαιρετικά ανερχόμενη πρακτική! Το TikTok έχει λανσάρει ορισμένες, σύντομες διαφημιστικές καμπάνιες στο app της, ήδη από τον Ιανουάριο του 2019. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτέλεσε το promo για το “Kingdom Hearts” της Disney!
The next big thing?
Προτού απαντήσουμε, αξίζει να επισημάνουμε δύο τελευταία σημεία:
- Το TikTok διατηρεί σταθερά τη θέση του στη λίστα των εφαρμογών με τις περισσότερες λήψεις στον παγκόσμιο χάρτη.
- Τα έσοδα από αγορές εντός της εφαρμογής του αυξήθηκαν πάνω από 500%, μόλις μέσα σε έναν χρόνο – από τον Μάιο του 2018 έως τον Μάιο του 2019!
Όσο πιο αργό ρυθμό ανάπτυξης κι αν γνωρίσει, λοιπόν, μέσα στα επόμενα έτη, η ιδιαίτερη δυναμική του είναι αδύνατο να αναιρεθεί. Κατά συνέπεια, ναι. Μπορούμε εύκολα να υποθέσουμε ότι το TikTok αποτελεί το “next big thing” στο Social Media Marketing!
Πηγή: developgreece.com