Με το λανσάρισμα της Apple TV+ την 1η Νοεμβρίου, η Apple αποτελεί την τελευταία τεχνολογική εταιρεία που εισήλθε στον “πόλεμο του streaming περιεχομένου”. Αν και η είσοδος της Apple στην αγορά των OTT (over-the-top, με απλά λόγια, όσοι παρακάμπτουν τα τοπικά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα) παικτών του video streaming προκάλεσε τον ενθουσιασμό του καταναλωτικού κοινού και των επενδυτών, η νέα συνδρομητική πλατφόρμα θα αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό από τις αντίστοιχες υπηρεσίες των Netflix, Hulu, HBO, οι οποίοι έχουν τα δικά τους προτερήματα:
-Το Netflix έχει το πλεονέκτημα της εταιρείας που έκανε το πρώτο επιχειρηματικό βήμα, αλλά και τη συρρίκνωση της αγοράς.
-Η Disney έχει αποκλειστικό περιεχόμενο που είναι δημοφιλές σε μια μεγάλη μερίδα θεατών και ειδικά στα παιδιά.
-Η μητρική εταιρεία της NBCUniversal κατέχει δίκτυο καλωδιακής τηλεόρασης.
-Η Warner Media έχει ένα πολυποίκιλο περιεχόμενο, ενώ η μητρική εταιρεία κατέχει ασύρματο δίκτυο.
-Η Amazon έχει πολύ περισσότερες κερδοφόρες επιχειρηματικές πηγές από την υπηρεσία Prime. Με απλά λόγια, η streaming υπηρεσία της Amazon θα μπορούσε να καταγράφει ζημίες συνέχεια, και ο Jeff Bezos να μην ανησυχεί καθόλου…
Και τι ισχύει για την άποψη πως το περιεχόμενο είναι “ο βασιλιάς” και πως αν παράγεις σπουδαίες σειρές και ταινίες το κοινό θα ακολουθήσει; Η Apple συνεχώς υπερτονίζει την πολυδάπανη επένδυση που έχει κάνει σε πρωτότυπο περιεχόμενο. Ωστόσο, οι μέχρι τώρα σειρές και παραγωγές της έχουν δεχτεί μέτριες κριτικές, παρά τη συμμετοχή μεγάλων τηλεοπτικών-κινηματογραφικών αστέρων. Όπως και να το κάνουμε, οι παραγωγές της Apple… δεν είναι Game of Thrones.
Η συνδρομή της Apple TV+ (4,99 δολάρια τον μήνα) είναι μια επιθετική επιλογή. Αναρωτιέμαι αν η συνδρομητική υπηρεσία streaming περιεχομένου της Apple μπορεί να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες υπηρεσίες των άλλων εταιρειών. Και αν το περιεχόμενό της δεν είναι τόσο καλό όσο υποδεικνύουν οι κριτικές που έχουν αποσπάσει οι σειρές της Apple, οι θεατές θα πεισθούν τελικά να αγοράσουν άλλη μια υπηρεσία; Μόνο ο χρόνος, οι βαθμολογίες των παραγωγών της Apple και η αγορά θα δώσουν απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα.
Άρα, πώς θα μπορέσει η Apple να επιβιώσει στον ανταγωνισμό; Ποια είναι η μυστική συνταγή της;
Σύμφωνα με το Interbrand, η Apple είναι το νούμερο ένα brand για το 2019. Μόνο το διάσημο λογότυπο της εταιρείας αξίζει 234,2 εκατ. δολ. Η Amazon είναι τρίτη στα 125 εκατ., και η Disney δέκατη στα 44,3 εκατ. δολ. Αυτό σημαίνει πως οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω μόνο και μόνο επειδή φέρει το όνομα της Apple.
Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τις ουρές που κάνουν οι ορκισμένοι οπαδοί της Apple σε όλο τον κόσμο καθε φορά που η εταιρεία κυκλοφορεί ένα νέο προϊόν. Το οποίο μάλιστα μπορεί και να μην είναι καλύτερο από τον προκάτοχό του. Ακόμη και ο Steve Wozniak, που ίδρυσε την Apple μαζί με τον αείμνηστο Steve Jobs, θα περίμενε στην ουρά για να γευτεί την ανυπομονησία και τον ενθουσιασμό από την αγορά ενός προϊόντος της Apple.
Εν συντομία, η Apple έχει ήδη ένα έτοιμο πελατολόγιο, που αποτελείται από παθιασμένους καταναλωτές για οτιδήποτε προέρχεται από την εταιρεία. Η Apple λοιπόν προσπαθεί να μετατρέψει αυτή την αγάπη των χρηστών σε συνδρομητές της πλατφόρμας streaming περιεχομένου, προσφέροντας έναν δωρεάν χρόνο πρόσβασης στην Apple TV+ με την αγορά ενός οποιουδήποτε προϊόντος της, από τις 10 Σεπτεμβρίου του 2019.
Εάν λοιπόν η Apple σταθεί τυχερή και πείσει τους πελάτες της να γίνουν και συνδρομητές της Apple TV+, η Morgan Stanley εκτιμά πως έως το 2025 το συγκεκριμένο τμήμα θα μπορεί να καταγράφει έσοδα της τάξης των 9 δισ. δολ.
Η Apple έχει πάνω από 1 δισ. οθόνες παγκοσμίως
Η Apple έχει 1,4 δισ. ενεργές συσκευές παγκοσμίως, στις οποίες περιλαμβάνονται 900 εκατ. iPhone. Εκατομμύρια άνθρωποι διεθνώς περνούν την ώρα τους κοιτάζοντας αυτές τις οθόνες. Είναι όμως αυτό ένα πλεονέκτημα που θα μπορούσε να συγκριθεί με το ιδιόκτητο δίκυο καλωδιακής τηλεόρασης του ομίλου της NBCUniversal; Ίσως όχι, αλλά δίνει τη δυνατότητα στην Apple να διαχειρίζεται και να αναβαθμίζει καλύτερα και συνεχώς το λογισμικό και το περιβάλλον εργασίας (user interface) αυτών των συσκευών, με ενημερώσεις και καινοτόμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά στο δημοφιλές λειτουργικό της σύστημα.
Αυτό το χαρακτηριστικό δίνει στην Apple και τη δυνατότητα να καταγράφει στο μέλλον τη θεαματικότητα των συνδρομητών (τι περιεχόμενο αρέσει περισσότερο στους χρήστες, π.χ.) προκειμένου να καθορίσει και το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης στις συνδρομητικές υπηρεσίες της.
Εύρος επιχειρηματικών δραστηριοτήτων
Η Apple έχει ένα ευρύτατο φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, χάρη στις οποίες αυτήν τη στιγμή διαθέτει μία από τις μεγαλύτερες ρευστότητες, που φτάνει τα 205,9 δισ. δολ. Αν λοιπόν ο “πόλεμος του streaming” γίνει τόσο σκληρός για ένα μερίδιο στην αγορά, η Apple θα έχει πολλές πιθανότητες να βγει κερδισμένη επειδή θα έχει περιθώριο να ρισκάρει επενδύοντας πολλά χρήματα.
Ως εκ τούτου, η Apple TV+ έχει τη δυναμική να γίνει ένας μεγάλος και δυνατός παίκτης στην αγορά του video streaming.
Πηγή: capital.gr