Όπως τονίζεται στην έκθεση με θέμα «Digital Challengers in Insurance – Thematic Research», οι start-up επιχειρήσεις κερδίζουν συνεχώς έδαφος, προσφέροντας νέες πολιτικές και προσεγγίσεις στον ασφαλιστικό κλάδο παγκοσμίως.
Μια βασική τάση που αναλύεται στην έκθεση, είναι η ασφάλιση κατά παραγγελία (on-demand), όπου οι πελάτες μπορούν να συνάψουν συμβόλαιο για ώρες, μέρες ή εβδομάδες μέσω εφαρμογής που παρέχει η εταιρία. Η ευελιξία είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό αυτής της τάσης καθώς οι start-ups προσφέρουν ασφάλειες για σπίτι ή για gadget, οι οποίες μπορούν να προσαρμοστούν ανά πάσα στιγμή.
Ο Ben Carey-Evans, αναλυτής της GlobalData, δήλωσε: “Η ψηφιακή πρόκληση στον ασφαλιστικό κλάδο συνεχίζει να αυξάνεται γεγονός που αποδεικνύεται και από το ύψος των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2018. Ωστόσο παραμένει αρκετά πίσω σε σχέση με άλλους τομείς, αν λάβει κανείς υπόψιν τις υπηρεσίες που παρέχουν η Uber και το Netflix στους κλάδους μεταφοράς και ψυχαγωγίας, αντίστοιχα. Παρόλα αυτά, ο συγκεκριμένος τύπος ευέλικτης και άμεσης εξυπηρέτησης είναι πιο συνηθισμένος, με τις start-ups να αναπτύσσονται τόσο σε προσωπικές όσο και σε εμπορικές γραμμές. Αυτό ώθησε τους παραδοσιακούς ασφαλιστές προς την καινοτομία, όπως για παράδειγμα η Aviva, η οποία λάνσαρε την υπηρεσία Aviva Plus, που επιτρέπει στους πελάτες να πληρώνουν μηνιαίες συνδρομές και να προσαρμόζουν τα επίπεδα της κάλυψης κατά τη διάρκεια της σύμβασης”.
Το Ηνωμένο Βασίλειο πρωτοστατεί στον εκσυγχρονισμό της ασφαλιστικής βιομηχανίας, με start-up επιχειρήσεις όπως η Brolly, η Zego, η Homelyfe, η ByMiles και η DeadHappy που προσφέρουν ευέλικτες και ψηφιακές πολιτικές ασφάλισης σε ένα φάσμα διαφορετικών ασφαλιστικών γραμμών. Οι αναλύσεις της GlobalData δείχνουν ότι οι insurtechs του Ηνωμένου Βασιλείου έλαβαν τη δεύτερη θέση παγκοσμίως σε επίπεδο επενδύσεων το 2018, με την επιτυχή ολοκλήρωση 101 συμφωνιών που κόστισαν 9,8 δισ. δολάρια.
Ο Carey-Evans συμπληρώνει: “Οι μεγάλοι παίκτες του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να προσαρμοστούν στην πρόοδο που σημειώνουν οι start-up επιχειρήσεις αλλιώς οι καταναλωτές θα αρχίσουν να πηγαίνουν αλλού. Δεν μπορούν να βασίζονται πλέον στα αξιόπιστα εμπορικά σήματα τους, καθώς δεν ανταγωνίζονται μόνο τις start-ups αλλά και τους ανταγωνιστές τους που συνεργάζονται ή επενδύουν σε αυτά”.
Στην Ελλάδα οι επενδύσεις σε τεχνολογία αυξάνονται τα τελευταία χρόνια συνεχώς ενώ σε πρώιμο στάδιο είναι ακόμη οι επενδύσεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών οι οποίοι θα μπορούσαν να αυξήσουν τα έσοδα τους με την αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Πηγή: nextdeal.gr