Οι ομάδες στο Facebook έχουν εδώ και χρόνια αποκτήσει μία τεράστια δυναμική, με πλήθος μελών και υψηλά επίπεδα αλληλεπίδρασης και engagement. Συχνά αποτελούν ιδανικό όχημα για την επικοινωνία μίας μάρκας με το κοινό της οπότε η ύπαρξή τους κρίνεται απαραίτητη.
Είναι χρήσιμες για επικοινωνία, για προώθηση, για έρευνες, για ανακοινώσεις, για διαγωνισμούς κλπ. Είναι μέρος αυτού που ονομάζουμε «προσωπικότητα της μάρκας», είναι αυτές που (μεταξύ άλλων) προσδίδουν κύρος και κερδίζουν την εμπιστοσύνη του κοινού.
Είτε έχετε ήδη κάποιο γκρουπ είτε ετοιμάζεστε να δημιουργήσετε, το παρακάτω άρθρο είναι για εσάς. Μέσα από αυτό το άρθρο θα μάθετε πως μπορείτε να αναπτύξετε την ομάδα σας και ποια λάθη θα πρέπει να αποφύγετε.
Πάμε;
Το Facebook επιβραβεύει το engagement και αυτό δεν είναι καθόλου μα καθόλου κρυφό. Όσο περισσότερο interaction υπάρχει μέσα στο γκρουπ τόσο περισσότερο η ίδια η πλατφόρμα θα προτείνει το συγκεκριμένο γκρουπ σε όλο και περισσότερα δυνητικά μέλη. Πράγμα που σημαίνει ότι ανέξοδα θα αυξήσετε τον αριθμό των μελών.
Υπάρχουν τέσσερις τύποι ερωτήσεων που είναι κατάλληλες για αυτή την περίσταση. Μπορείτε να πάρετε τη γνώμη τους για μία επιχειρηματική ή προσωπική σας απόφαση, να ζητήσετε τη γνώμη τους για ένα γενικότερου ενδιαφέροντος θέμα, να τους επιτρέψετε να κοινοποιήσουν κάτι που αφορά την επιχείρησή σας στο προφίλ τους, στο podcast τους, στο κανάλι τους στο YouTube, να τους ζητήσετε απάντηση σε ένα συγκεκριμένο ερώτημα.
Κάθε φορά που κάποιος αντιδρά ή σχολιάζει σε ένα ποστ, αυτό ανεβαίνει ξανά στην κορυφή, με αποτέλεσμα να το βλέπουν όλο και περισσότεροι. Βέβαια δεν αρκεί αυτό. Σας χρειάζονται trending ποστ που σημαίνει ότι θέλει διαρκή παρακολούθηση.
Παράδειγμα: έστω ότι βλέπετε πολλά ενδιαφέρονται σχόλια από τους χρήστες σε ένα ποστ. Αντί να σχολιάσετε ή να κάνετε like σε όλα μονομιάς, κάντε το σταδιακά, αφήνοντας μισή ώρα από το ένα σχόλιο στο άλλο. Έτσι θα διατηρείτε το ενδιαφέρον ζωντανό για πολύ περισσότερη ώρα.
Όλοι ξέρουμε ότι το Facebook δεν πολυθέλει να φεύγουμε από την πλατφόρμα του. Για αυτό και αποθαρρύνει τη χρήση εξωτερικών link ή την παραπομπή σε πράγματα που βρίσκονται έξω από το γκρουπ ή την επαγγελματική σελίδα. Ένας εύκολος τρόπος να το παρακάμψετε αυτό, και να κάνετε το Facebook να ερωτευθεί το γκρουπ σας, είναι να αναφέρεστε σε μέλη, να τα κάνετε mention με άλλα λόγια.
Ο τρόπος είναι πολύ απλός. Θα πάτε στα insights της ομάδας και θα δείτε ποιοι χρήστες είναι οι περισσότερο engaged και ποια ποστ είναι τα πιο επιτυχημένα. Κρατήστε τα ονόματα των χρηστών και κάντε τους mention μία-δύο φορές την εβδομάδα. Με αυτόν τον τρόπο θα τους κολακεύσετε και θα τους κινητοποιήσετε ακόμα περισσότερο.
Μια άλλη προσέγγιση είναι να αναφερθείτε σε παλαιότερα ποστ. Αναζητήστε αξιοσημείωτα ποστ, ποστ με πολλά σχόλια, ποστ στα οποία προωθείτε κάποιο προϊόν (ή υπηρεσία) ή ακόμα και κάποιο live.
Για να βρείτε τα link αρκεί να πάτε στο ποστ και κλικάρετε στην ημερομηνία που ανέβηκε. Αμέσως θα δείτε να εμφανίζεται ένα permalink το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως παραπομπή. Να είστε σίγουροι ότι το Facebook θα σας λατρέψει για αυτή την τακτική.
Επικοινωνήστε μία επιτυχία, έναν στόχο, ένα επίτευγμα και γιορτάστε μαζί με τα μέλη της ομάδας. Κάντε τη γιορτή live. Ζητήστε τους να ποστάρουν gifάκια για να δείξουν πως αισθάνονται.
Με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσετε το engagement, θα καλλιεργήσετε ομαδικότητα και θα διασκεδάσετε.
Πραγματικά καλό είναι να αποφύγετε τα παρακάτω καθώς εύκολα θα χάσετε σε engagement και δημοτικότητα.
Ποια είναι αυτά;
Η αλήθεια είναι ότι η δημιουργία, η ανάπτυξη και η διατήρηση μίας ομάδας στο Facebook μοιάζει κοπιαστική και χρονοβόρα δουλειά. Αλλά αν κινηθείτε έξυπνα και ακολουθήσετε τα παραπάνω, θα δείτε ότι δεν είναι. Μόλις το Facebook αρχίσει να συνιστά την ομάδα σας σε περισσότερους χρήστες τότε αυτή θα απογειωθεί και θα μεγαλώνει «στον αυτόματο».
Και όσο μεγαλώνει η ομάδα σας τόσο αυξάνονται και οι δυνητικοί πελάτες σας (όλα τα μέλη της ομάδας σας μπορούν να είναι ή να μετατραπούν σε πελάτες).
Πηγή εικόνων: socialmediaexaminer.com
Συγγραφή Άρθρου: Φιλαλίθη Ευτυχία
Πηγή: Greek Internet Marketing