Στις αρχές Σεπτεμβρίου η Porsche παρουσίασε για πρώτη φορά τη νέα της πρόταση στην αγορά των πολυτελών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Και το όνομα αυτού: 2020 Porsche Taycan. Βασισμένο στο Mission E Concept της ίδιας εταιρείας, η Taycan είναι ένας συνδυασμός της Porsche Panamera και της θρυλικής 911. Με άλλα λόγια, είναι ένα αληθινά πολυτελές σεντάν το οποίο είναι και ηλεκτρικό.
Η Taycan διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την Turbo και την Turbo S. Βέβαια, καμία από αυτές δεν είναι πραγματικά turbo, καθότι είναι ηλεκτροκίνητα. Απλά η εταιρεία επέλεξε την εν λόγω ονομασία για να πείσει τον παραδοσιακό οπαδό της Porsche, ο οποίος περιμένει υψηλού επιπέδου απόδοση από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Το αυτοκίνητο προσφέρει άνετη μετακίνηση, πολλά τεχνολογικά χαρακτηριστικά και πολύ υψηλές επιδόσεις-αυτονομίας. Δηλαδή όλα εκείνα που περιμένουμε από μια Porsche.
Και οι δύο εκδόσεις ενσωματώνουν ένα ζεύγος ηλεκτρικών κινητήρων -ένας μπροστά και ο άλλος κινητήρας πίσω-, χάρη στους οποίους “πιάνουν” τα 100 χιλιόμετρα σε 3 (Turbo) και 2,6 δευτερόλεπτα (Turbo S). Η τελική ταχύτητα και των δύο εκδόσεων είναι 260 χλμ./ώρα.
Αν και η Taycan αντιπροσωπεύει έναν διαφορετικό τρόπο σχεδίασης και κατασκευής ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, έχει πολλά κοινά σημεία με το Model S της Tesla. Για παράδειγμα, και τα δύο έχουν την ίδια σε μέγεθος μπαταρία για να κρατούν χαμηλά το κέντρο βάρους του οχήματος. Αλλά η πιο σημαντική διαφορά τους είναι πως η Tesla δοκίμαζε επί επτά χρονιά το Model S και το αναβάθμιζε συνεχώς, ενώ η Taycan της Porsche δεν έχει κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο σε πραγματικές συνθήκες.
Ας δούμε συγκριτικά τα δύο premium ηλεκτροκίνητα:
Μέγεθος
Το Model S και η Taycan έχουν σχεδόν το ίδιο μέγεθος. Η μόνη πραγματική διαφορά είναι ο αποθηκευτικός χώρος. Χάρη στον hatchback σχεδιασμό του, το Model S έχει οπίσθιο αποθηκευτικό χώρο 744 λίτρων, ενώ η Taycan 365 λίτρα. Η Porsche όμως έχει μεγαλύτερο μπροστινό αποθηκευτικό χώρο 79 λίτρων, ενώ το Model S 59 λίτρων – είναι αρκετός για να χωρέσει δύο μεγάλα σακ βουαγιάζ.
Νικητής: Ισοπαλία
Εμφάνιση
Οπωσδήποτε, το τι θεωρούμε όμορφο είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό. Ωστόσο, πρέπει να είσαι τυφλός για να μην παραδεχτείς ότι η Taycan είναι ομορφότερη από το Model S. Το γυαλί και οι καμπύλες του αμαξώματος δίνουν την εντύπωση πως έχουμε μπροστά μας μια βελτιωμένη και πιο premium σεντά έκδοση της 911. Επιθετική αλλά και αθλητική εμφάνιση. Όμορφη, κομψή και τολμηρή.
Το Model S, από την άλλη, δεν έχει αλλάξει τον σχεδιασμό του ιδιαίτερα από τότε που βγήκε στην παραγωγή το 2012.
Νικητής: Porsche
Επιδόσεις
Εδώ η σύγκριση αρχίζει και αποκτά ενδιαφέρον. Η Taycan Turbo S μπορεί, στην over boosting λειτουργία, να αναπτύξει 751 ίππους, δηλαδή ιπποδύναμη αρκετή για να επιταχύνει από 0 σε 100 χλμ./ώρα σε 2,6 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Χωρίς αυτήν τη λειτουργία, οι κινητήρες παράγουν 617 ίππους.
Το Model S, από την άλλη, παράγει 762 ίππους και επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα λίγο γρηγορότερα στα 2,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του Model S είναι 262 χλμ./ώρα.
(Η Porsche ισχυρίζεται ότι η Tesla δεν μπορεί να διατηρήσει αυτές τις επιδόσεις, σε αντίθεση με την Taycan που μπορεί να επαναλάβει αυτά τα νούμερα όσες φορές χρειαστούμε μέσα στην ημέρα.)
Νικητής: Ισοπαλία
Αυτονομία
Αν και το μέγεθος της μπαταρίας δεν διαφέρει πολύ, 93,4 kWh στην Taycan και 100 kWh στο Model S, η αυτονομία είναι άλλη ιστορία.
Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο δοκιμών WLTP, η Porsche έχει αυτονομία 411 χιλιομέτρων, ενώ το Model S 587 χιλιόμετρα.
Νικητής: Tesla
Αναβάθμιση
Όποιος γνωρίζει τα αυτοκίνητα της Tesla, ξέρει ότι η δυνατότητα αναβάθμισης του λειτουργικού της είναι το δυνατό χαρτί της εταιρείας. Αν και το Model S μοιάζει εξωτερικά με τα υπόλοιπα ηλεκτροκίνητα της Tesla, οι αναβαθμίσεις που προσφέρει η εταιρεία εγγυώνται καλύτερη οδηγική εμπειρία.
Και η Porsche υποστηρίζει πως θα προσφέρει τέτοιες αναβαθμίσεις. Μένει να το δούμε…
Νικητής: Tesla
Φόρτιση
Και σε αυτόν τον τομέα η Tesla κρατά τα ηνία, χάρη στο δίκτυο σταθμών φόρτισης. Εάν, καθώς οδηγείτε το αυτοκίνητο Tesla, δείτε ότι η μπαταρία του πέφτει, το σύστημα θα σας καθοδηγήσει στον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης. Δυστυχώς, στον χάρτη της εταιρείας δεν υπάρχουν οι σταθμοί φόρτισης που δεν ανήκουν σε αυτήν.
Η απάντηση της Porsche είναι το δίκτυο Electrify America (από μια θυγατρική του ομίλου Volkswagen στις ΗΠΑ), για το οποίο ισχυρίζεται πως προσφέρει ταχύτερη φόρτιση από τους σταθμούς της Tesla. Οι υποδομές της Porsche δεν είναι τόσο μεγάλες όσο της Tesla, αλλά επεκτείνονται. Είναι κάτι καλό αυτό; Πάντως είναι νωρίς ακόμη για να το απαντήσουμε.
Η Porsche, όμως, υποστηρίζει πως θα προσφέρει σε μια εφαρμογή (application) στο έξυπνο κινητό τηλέφωνο (smartphone) όλους τους σταθμούς φόρτισης, ανεξαρτήτως κατασκευαστή. Αν γίνει αυτό, θα είναι η πρώτη φορά που μια εταιρεία θα ξεπεράσει την Tesla όσον αφορά την ευκολία που προσφέρει στη φόρτιση.
Νικητής: Ισοπαλία
Τεχνολογία
Η Tesla κυριαρχεί στο παιχνίδι των οθονών που βρίσκονται στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Ήταν η πρώτη εταιρεία που ενσωμάτωσε μια κεντρική οθόνη 17 ιντσών, μαζί με μια 12 ιντσών οθόνη που απεικονίζει τους διάφορους δείκτες του αυτοκινήτου. Το σύστημα της Tesla δεν έχει Apple Car Play και Android Auto, αλλά προσφέρει streaming αναπαραγωγή μουσικής μέσω Bluetooth.
Η Taycan, από την άλλη, έχει λίγο περισσότερες οθόνες. Οι δείκτες του οχήματος απεικονίζονται σε μια 16,8 ιντσών οθόνη, ενώ υπάρχουν μία 10,9 ιντσών οθόνη infotainment και μία μικρότερη 8,4 ιντσών για τη θερμοκρασία και τη σύνταξη μηνύματος. Το Apple CarPlay υπάρχει ενσωματωμένο και ενεργοποιείται καθε φορά που ο οδηγός λέει “Hey, Porsche”.
Επίσης, η Porsche δεν έχει Autopilot. Αλλά ποιος θα ήθελε να αφήσει τον έλεγχο οδήγησης της Porsche του;
Νικητής: Ισοπαλία
Τιμή
Εδώ όλα είναι ξεκάθαρα. Η Porsche Taycan Turbo S είναι ακριβότερη από ένα Tesla Model S. Το ηλεκτροκίνητο της Porsche κοστίζει 187 χιλιάδες δολάρια, ενώ το αντίστοιχο της Tesla 114.900 δολάρια.
Νικητής: Tesla
Άποψη
Η Porsche Taycan είναι πολύ καλά κατασκευασμένη, έχει επαναλαμβανόμενες επιδόσεις και μια ισχυρή μπαταρία. Ωστόσο, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία, η Tesla εξασφαλίζει καλύτερα νούμερα σε χαμηλότερη τιμή. Μέχρι λοιπόν η Taycan να γράψει χιλιόμετρα στους δρόμους, το πλεονέκτημα το έχει η εμπειρία και όχι η ομορφιά. Νικητής αναδεικνύεται (προς το παρόν) το Tesla Model S.
Πηγή: capital.gr