Στο παρελθόν η οργάνωση των διακοπών ήταν κάτι που αφηνόταν αποκλειστικά στα χέρια των ταξιδιωτικών πρακτορείων και πολλές φορές ο πελάτης, βασιζόμενος στις γυαλιστερές μπροσούρες στις οποίες παρουσιάζονταν ειδυλλιακά μέρη και ά κατηγορίας τουριστικά καταλύματα , όταν τελικά έφτανε στον προορισμό του απογοητευόταν αφού δεν ήταν ουκ ολίγες οι φορές που ερχόταν αντιμέτωπος με μια διαφορετική πραγματικότητα.
Το να μπορέσει να αυτονομηθεί και να ξεφύγει από τα αμιγώς τουριστικά μέρη, τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με την καθημερινότητα των ντόπιων, ήταν κομμάτι δύσκολο, καθώς δεν διέθετε τα κατάλληλα εργαλεία που θα του επέτρεπαν να αντλήσει την απαραίτητη πληροφόρηση και να κινηθεί με ασφάλεια σε μια ξένη χώρα, με διαφορετική γλώσσα και κουλτούρα.
Σήμερα το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό, αφού η διείσδυση της τεχνολογίας στον τουριστικό κλάδο έδωσε τη δυνατότητα στον ταξιδιώτη να έχει τον απόλυτο έλεγχο της ταξιδιωτικής του εμπειρίας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι, πριν επιλέξει ξενοδοχείο ή εστιατόριο μπορεί να ανατρέξει στις κριτικές άλλων ανθρώπων που βρέθηκαν στο μέρος πριν από αυτόν και έχουν άποψη για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Όπως επιβεβαιώνει έρευνα που διενήργησε η Ipsos MORI σε δείγμα 23.000 επισκεπτών της από 12 αγορές, για λογαριασμό της TripAdvisor, οι καταναλωτές λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τις κριτικές των ταξιδιωτών πριν από οποιαδήποτε κράτηση.
Ειδικότερα, το 70% δήλωσε ότι επισκέπτεται την TripAdvisor για τις χρήσιμες και περιγραφικές κριτικές της, το 62% για την ακρίβεια του περιεχόμενου και το 62% για το μεγάλο εύρος ταξιδιωτικού περιεχομένου. Στις κριτικές για ξενοδοχεία, εστιατόρια και αξιοθέατα, το 85% θεωρεί ότι αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια την εκάστοτε εμπειρία και το 86% ότι η TripAdvisor τους προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την απόφαση για κράτηση.
Και αν για τη διαμονή, το φαγητό και τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων, ένα 72% των ερωτηθέντων δηλώνει πως ανατρέχει σε προηγούμενες κριτικές, στα ξενοδοχεία το εν λόγω ποσοστό εκτοξεύεται στο 81%.
Οκτώ στους 10 χρήστες της TripAdvisor (79%) τείνουν να κάνουν κράτηση σε ξενοδοχεία με υψηλότερες βαθμολογίες κατά την επιλογή μεταξύ δύο πανομοιότυπων μονάδων, ενώ το 52% θεωρεί μεγάλο ρίσκο να κάνει κράτηση σε ξενοδοχείο χωρίς κριτικές και το αποφεύγει.
Το 39% παραδέχεται πως αγνοεί τα ακραία σχόλια και το 55% διαβάζει πολλές διαφορετικές κριτικές από πολλές σελίδες για να έχει μια αντικειμενική εικόνα.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ίσως το ότι οι χρήστες της TripAdvisor διαβάζουν κατά μέσο όρο, ούτε μια ούτε δύο, αλλά τουλάχιστον 9 κριτικές πριν αποφασίσουν για μια κράτηση σε ξενοδοχείο ή εστιατόριο. Αντίστοιχα σε ποσοστό 87% απάντησαν ότι συντάσσουν και οι ίδιοι κριτικές καθώς θέλουν να μοιραστούν καλές εμπειρίες με άλλους ταξιδιώτες, αλλά και να τους προειδοποιήσουν αναφορικά με το τι πρέπει να αποφύγουν.
Πηγή: fortunegreece.com