Δεν είναι λίγες οι φορές που σχόλια σχετικά με την καθαριότητα, την ποιότητα παροχής υπηρεσιών, την ευγένεια του προσωπικού ή ακόμη και τη σύνδεση Wi-Fi παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιλογή ενός ξενοδοχείου κατά τη διάρκεια των διακοπών μας. Ενδεικτικά, περισσότερο από το 60% των κρατήσεων γίνεται πλέον ηλεκτρονικά –με τον αριθμό αυτό να παρουσιάζει αυξητικές τάσεις–, ενώ οι online αξιολογήσεις συνιστούν τον δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα για την επιλογή ενός καταλύματος, μετά την τιμή. Γι’ αυτό και κανάλια όπως το Βooking ή το ΤripΑdvisor βρίσκονται στη διάθεση του κοινού και φιλοξενούν σχόλια των επισκεπτών, τα οποία ενίοτε μπορεί να απογειώσουν αλλά και να αμαυρώσουν –ως έναν βαθμό τουλάχιστον– τη φήμη του ξενοδοχείου.
Μια λύση για να διαχειριστεί ένας ξενοδόχος την εικόνα της επιχείρησής του, η οποία ενδέχεται να έχει υποστεί βαρύτατο πλήγμα, είναι η χρήση της πλατφόρμας που έχει αναπτύξει η νεοφυής εταιρεία GuestFlip, η οποία άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία της κατά τη διάρκεια της συμμετοχής της στο πρόγραμμα «egg» της Eurobank. «Η εταιρεία μας παρέχει τεχνολογικά εργαλεία για την online διαχείριση της φήμης των ξενοδοχείων, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών. Κάθε ξενοδοχείο μπορεί εύκολα και άμεσα να διαχειριστεί το feedback των πελατών του, ώστε να βελτιώσει την εικόνα του καταλύματός του», αναφέρει στην «Κ» ο Στράτος Μπότης, ένας εκ των ιδρυτών της εταιρείας.
Βέβαια, αυτή είναι η αρχική τους ιδέα, πώς όμως την υλοποιούν; «Εχουμε αναπτύξει μια πλατφόρμα όπου ο ξενοδόχος μπορεί να παρακολουθεί όλες τις online κριτικές που δέχεται το ξενοδοχείο από 50+ πηγές, όπως ενδεικτικά το TripAdvisor και το Booking.com. Ουσιαστικά έχουμε αναπτύξει τεχνολογία που αναλύει τα σχόλια των πελατών, βγάζει στατιστικά στοιχεία για τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου και παρέχει τη δυνατότητα στον ξενοδόχο να ανακαλύψει κάθε πρόβλημα που αναφέρεται σε αυτά, βελτιώνοντας έτσι τις υπηρεσίες του». Για να διευκολύνει ακόμη περισσότερο τους ξενοδόχους, η ομάδα έχει αναπτύξει ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που προσφέρει στοχευμένες απαντήσεις στις κριτικές των πελατών, ενώ το προσεχές διάστημα σκοπεύει να «ντύσει» επιχειρηματικά έναν αλγόριθμο που αναλύει την ποιότητα των απαντήσεων ενός ξενοδοχείου σε κάθε κριτική και παράγει ένα score (Response Quality Score). Παράλληλα, η εταιρεία αξιοποιεί και την αντίστοιχη «φήμη» των προσφιλών σε όλους μας social media, καθώς από τα μέσα Σεπτεμβρίου οι ξενοδόχοι θα μπορούν να παρακολουθούν, εκτός από τις κριτικές, όλες τις εικόνες που ανεβαίνουν στο προφίλ της επιχείρησής τους ή σε συγκεκριμένα hashtags στο Instagram.
Η ιδέα της εταιρείας κινείται γύρω από τον κλάδο του online reputation management και ανταγωνιστές της GuestFlip είναι εταιρείες-κολοσσοί του συγκεκριμένου κλάδου, όπως η Revinate αλλά και η Reviewpro. Η GuestFlip μετρά σχεδόν ένα χρόνο λειτουργίας. Ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2018 και ξεκίνησε ως project από τον κ. Μπότη και τον έτερο ιδρυτή Αρη Παττακό, μετά τη γνωριμία τους μέσω Linkedin. «Πριν ξεκινήσουμε την GuestFlip, έπειτα από πολλές συζητήσεις με ανθρώπους του κλάδου, αντιληφθήκαμε πως υπάρχουν τεχνολογικά κενά στον τρόπο λειτουργίας των ξενοδοχείων που δεν ανήκουν σε μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους», αναφέρει ο κ. Μπότης. «Τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε μεγάλους ομίλους διαθέτουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα στην τεχνολογία και στο digital marketing. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, την Ολλανδία και την Τσεχία, με την πλειονότητα των ξενοδοχείων που έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα να βρίσκεται στα ελληνικά νησιά. «Απευθυνόμαστε σε ξενοδοχεία υψηλής ποιότητας, αλλά και σε μικρά γκρουπ ξενοδοχείων ανά τον κόσμο. Στόχος μας είναι να φτάσουμε τα 1.000 ξενοδοχεία μέσα στο 2020 και στους επόμενους τρεις μήνες εκτιμούμε ότι θα διαθέτουμε πελάτες σε κάθε ήπειρο», καταλήγει ο ίδιος.
Πηγή: kathimerini.gr