Η 3η έρευνα του GLAMI, της πιο εξελιγμένης μηχανής αναζήτησης μόδας στην Ελλάδα, παρουσιάζεται μέσα από το ανανεωμένο www.fashion-research.gr που φιλοξενεί τα πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα σχετικά με την Ελληνική online αγορά μόδας. Η έρευνα διεξήχθη τον Νοέμβριο του 2019 με τη συμμετοχή 2.595 Ελλήνων χρηστών του Ιnternet. Τι μας έδειξε για την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων; Πως αγοράζουμε πλέον ηλεκτρονικά, στρεφόμαστε στη βιώσιμη μόδα και αναζητούμε τα features που διευκολύνουν τη διαδικασία αγοράς. Αναλυτικά:
Αύξηση ηλεκτρονικών αγορών
Οι online αγορές μόδας αποτελούν πια μία από τις πλέον βασικές κατηγορίες του e-commerce. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας του GLAMI, τα οποία μπορεί κανείς να διαβάσει στο www.fashion-research.gr, το 65% των συμμετεχόντων προχώρησε σε συχνότερες αγορές ρούχων παπουτσιών και αξεσουάρ από κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα σε σχέση με το 2018.
Κεφάλαιο Βιώσιμη Μόδα
Σε απόλυτη σύνδεση με το τι συμβαίνει τώρα στον κόσμο της μόδας αλλά και στην παγκόσμια κοινότητα σε συνάρτηση με το περιβάλλον, οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών έχουν διαμορφωθεί αναλόγως, σημειώνοντας πλέον μία σημαντική στροφή προς την «ηθική μόδα». Ένα ευχάριστο – και μάλλον μη αναμενόμενο, παράδειγμα, είναι το γεγονός πως η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών απάντησε ότι προτίθεται πλέον να δαπανήσει περισσότερα χρήματα προκειμένου να αποκτήσει ένα προϊόν από ανακυκλώσιμα υλικά ή με βιοδιασπώμενη συσκευασία.
Ακόμη πιο εντυπωσιακό δε, είναι το ότι σύμφωνα με το 57% των ερωτηθέντων, η συχνή και έντονη συζήτηση που γίνεται πλέον για τη βιωσιμότητα αποτέλεσε βασικό κίνητρο για πιο συνειδητές αγορές και στροφή προς το ethical shopping. Καθόλου τυχαία, οι αναζητήσεις των keywords «βιώσιμη μόδα» έχουν αυξηθεί κατά 46% τα τελευταία 5 χρόνια, σύμφωνα με τα Google trends. Όσο για τα υλικά που θεωρούν βιώσιμα και επιλέγουν οι Έλληνες σε μεγαλύτερο ποσοστό, αυτά είναι το βαμβάκι (75,5%), το μαλλί (40%) και το μετάξι (39%).
Διαδραστικό shopping, η νέα τάση
Η τεχνολογία αποτελεί το core στοιχείο στο οποίο καλείται πλέον να επενδύσει η βιομηχανία της μόδας, με στόχο να καλύψει τις πρακτικές ανάγκες που θα προέκυπταν με μία επίσκεψη σε ένα φυσικό κατάστημα και ταυτόχρονα να προσφέρει μία λειτουργική, ασφαλέστερη και πιο προσωποποιημένη εμπειρία αγορών προς τους καταναλωτές.
Τεχνικά χαρακτηριστικά και τεχνολογικά trends που μετατρέπουν το online shopping σε μια διαδραστική εμπειρία, βρέθηκαν στην κορυφή των ζητουμένων σύμφωνα με τις απαντήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Έχοντας ως κυρίαρχο στόχο την συνεχή εξέλιξη και την εδραίωσή του στη συνείδηση των καταναλωτών, το www.GLAMI.gr έχει ήδη συμπεριλάβει τα περισσότερα από τα tools που αναζητούν οι καταναλωτές, όπως τα παρακάτω:
Αναζήτηση βάση εικόνας – Η Αναζήτηση βάση εικόνας είναι μια καινοτομία που κατέχει την πρώτη θέση στις επιθυμητές λειτουργίες των χρηστών για τις online αγορές τους και αναμένεται να γίνει ακόμα πιο διαδεδομένη τα επόμενα χρόνια. Στην Ελλάδα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μέσα από το GLAMI και τη λειτουργία του Visual Search, η οποία επιτρέπει στον καταναλωτή να αποκτήσει το dream piece του, ανεβάζοντας απλώς μία φωτογραφία του στο πεδίο αναζήτησης όπου, υπό κανονικές συνθήκες, θα πληκτρολογούσε αυτό που ψάχνει.
Οδηγός υλικών – Σε συνάρτηση με τη στροφή των καταναλωτών προς τη βιώσιμη μόδα, ο οδηγός υλικών του GLAMI παρέχει εμπεριστατωμένες πληροφορίες σχετικά με την προέλευση των υλικών, το βιώσιμο προφίλ τους αλλά συμβουλές φροντίδας, βοηθώντας τους χρήστες να επιλέξουν, έχοντας διαθέσιμες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες κάθε υλικού.
Όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα μπορεί κανείς να τα ανακαλύψει στο www.fashion-research.gr, το πιο χρήσιμο «εργαλείο» για όσους επιθυμούν να «ξεκλειδώσουν» τα στοιχεία της συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών, να ενημερωθούν για τα πιο σημαντικά e-commerce trends, να αυξήσουν το online traffic της επιχείρησής τους και να ηγηθούν στο παιχνίδι των πωλήσεων.
Πηγή: Fortunegreece.com