Σκεφτείτε την τελευταία φορά που σχολιάσατε ή πατήσατε like σε ένα post. Tι ήταν αυτό που σας κέντρισε το ενδιαφέρον; Μια ελκυστική φωτογραφία; Ένα έξυπνο αστείο; Ή μήπως το συνοδευτικό copy σας δημιούργησε ένα συναίσθημα;
H αγάπη για τα social media και η πολυετής εμπειρία στον χώρο της διαφήμισης και της online επικοινωνίας μου αποκάλυψαν και παράλληλα δίδαξαν όλα τα μυστικά του εξαιρετικού copy για τα κοινωνικά δίκτυα!
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Κάθε social πλατφόρμα είναι διαφορετική και για αυτό απαιτεί διαφορετική αντιμετώπιση. Όταν διαμορφώνετε τη social marketing στρατηγική σας, χρειάζεται να λάβετε υπόψη το διαφορετικό κοινό κάθε μέσου και να προσαρμόσετε κατάλληλα το περιεχόμενο και, φυσικά, τα κείμενα, που το συνοδεύουν.
Ας δούμε ποιες είναι οι καλύτερες τακτικές για το copy κάθε πλατφόρμας, ώστε να βελτιώσετε τα posts και ν’ αυξήσετε σημαντικά το engagement του brand σας!
Facebook: Προτιμήστε περιεχόμενο που προκαλεί συζητήσεις
Στο Facebook καλό είναι να συνδέεστε με τους χρήστες και να ανοίγετε συζητήσεις. To περιεχόμενό σας πρέπει να προκαλεί συναισθήματα. Ρωτήστε το online κοινό σας π.χ. «Ποιο είναι το αγαπημένο σας μέρος για διακοπές;» και απαντήστε στα σχόλια κάθε user. Μην διστάσετε να πειραματιστείτε και να δοκιμάσετε μικρότερα και μεγαλύτερα σε έκταση posts, ώστε να δείτε ποια προτιμούν, όσοι σας ακολουθούν! Mην ξεχάσετε να προσθέσετε ένα σχετικό emoji και hashtags (μέχρι 2).
Bonus Tip: Χρησιμοποιήστε polls για να αυξήσετε το engagement.
Instagram: Εδώ οι χρήστες παρακολουθούν trends και lifestyle
Η πλατφόρμα συστήθηκε στο ευρύ κοινό ως το κύριο μέσο για να προωθεί visuals, φωτογραφίες και videos. Ακολουθήστε τα trends και προωθήστε το lifestyle του δικού σας brand. Όπως και σε άλλα κοινωνικά μέσα, οι χρήστες δεν περιμένουν να δουν μακροσκελή posts. Επομένως, προσπαθήστε να περιορίσετε το copy στις 3 σειρές, ως λεζάντα του εικαστικού που έχετε επιλέξει. Μην ξεχνάτε τα calls to action (η προτροπή σε δράση τύπου: «μάθε περισσότερα») να περιλαμβάνονται σε αυτές τις τρεις σειρές. Αντίθετα, hashtags και @mentions μπορούν να μετακινηθούν προς το τέλος του κειμένου σας. Στα stories περιοριστείτε σε ακόμη μικρότερα κείμενα – ιδανικά 2-3 λέξεις ή μια μικρή φράση.
Bonus Tip: Μην υπερβάλλετε με τα hashtags. Σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείτε 7-8, για να αυξήσετε το engagement.
Twitter: Επιλέξτε posts σχετικά με νέα, απόψεις και live events
Το Twitter μας ενημερώνει για ό,τι συμβαίνει σήμερα, τώρα. Μια είδηση μπορεί να διαδοθεί μέσα σε 3 μόλις λεπτά. Επομένως, οι χρήστες αναμένουν να δουν νέα του brand, τη συμμετοχή σας σε live events και την άποψή σας πάνω σε σημαντικά θέματα, που αφορούν το industry σας. Τα tweets δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους 140 χαρακτήρες. Μην ξεχνάτε να παρακολουθείτε τα trending hashtags, για να κάνετε σχετικές αναφορές. Τα hashtags, άλλωστε, είναι ένας εύκολος τρόπος να αναφέρετε με συντομία το θέμα του post σας και να διπλασιάσετε το engagement.
Bonus Tip: Ακόμη και σήμερα που έχουμε δυνατότητα να γράφουμε περισσότερους χαρακτήρες, τα σύντομα tweets αποδίδουν καλύτερα, so keep it short!
LinkedIn: Εταιρικά νέα, θέσεις εργασίας και επαγγελματικές συνεργασίες
Όλοι γνωρίζουμε ότι η Β2Β πλατφόρμα αυτή εξειδικεύεται στο corporate περιεχόμενο. Το LinkedIn επιτρέπει στους χρήστες και τα εταιρικά pages να μοιράζονται από φωτογραφίες και videos μέχρι ολόκληρα άρθρα. Iδανικά posts εδώ είναι τα άρθρα, αφού το κοινό είναι τεράστιο και ενδιαφέρεται για εξειδικευμένο περιεχόμενο. Επιπλέον, μπορείτε να μεταφέρετε νέα της εταιρείας σας και να διατηρήσετε επαφή με συνεργάτες και υποψήφιους πελάτες σας.
Bonus Tip: Μην ξεχνάτε τα hashtags. Το LinkedIn πριν λίγο καιρό δημιούργησε μια νέα μέθοδο αναζήτησης με βάση τα hashtags που χρησιμοποιείτε. 1-2 είναι αρκετά, για να βρίσκουν πιο εύκολα το περιεχόμενό σας οι χρήστες.
Η διαχείριση της social εικόνας του brand δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μην αγνοείτε το διαφορετικό κοινό κάθε πλατφόρμας και τις διαφορετικές του ανάγκες. Να προσαρμόζετε πάντα το ύφος του post και κυρίως του κειμένου σας ανάλογα με τα social media που χρησιμοποιείτε και φυσικά σύμφωνα με το «tone of voice» που έχει το brand σας. Keep calm & keep posting!
Πηγή: Epixeiro.gr