Οι εργαζόμενοι του μέλλοντος δεν θα εκπαιδεύονται μέσω βαρετών μαθημάτων ή κάνοντας μεταξύ τους αναπαράσταση διαφόρων καταστάσεων που θα μπορούσαν να συμβούν. Η επόμενη φουρνιά εργαζομένων θα πρέπει να φορέσει ένα ζευγάρι γυαλιών εικονικής πραγματικότητας και μόλις σε δέκα λεπτά το μάθημα θα έχει σημαδευτεί ανεξίτηλα στο μυαλό της.
Δεν πρόκειται ακριβώς για μαγεία ή επιστήμη, αλλά σε κάθε περίπτωση έχει εγκριθεί από μεγάλες εταιρείες, όπως η Walmart, η Fidelity Investments και η Accenture. «Αυτό κάνουν οι πιλότοι εδώ και 50 χρόνια. Πετούν το αεροπλάνο χωρίς να βρίσκονται πράγματι στον αέρα», σύμφωνα με τον Ντέρεκ Μπελχ, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Strivr, η οποία παρέχει λογισμικό εικονικής πραγματικότητας για εκπαίδευση εργαζομένων. Η Walmart εκπαιδεύει τους εργαζομένους της εδώ και δύο χρόνια, χρησιμοποιώντας βίντεο 360 μοιρών και δίνοντάς τους τη δυνατότητα να βιώσουν τις ίδιες καταστάσεις από διαφορετική σκοπιά. Σήμερα, τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας βρίσκονται σε περισσότερα από 4.500 καταστήματα και περίπου 800.000 εργαζόμενοι τα έχουν χρησιμοποιήσει για την εκπαίδευσή τους, όπως δήλωσε ο Αντι Τρέινορ, αντιπρόεδρος του τμήματος εκπαίδευσης εργαζομένων της Walmart στις ΗΠΑ.
Προκειμένου να αποκτήσει κανείς τις λεγόμενες «κοινωνικές δεξιότητες», μεταξύ άλλων επικοινωνία, ομαδικό πνεύμα και ηγετικές ικανότητες, η Walmart προωθεί πρώτα την οπτική από τη μεριά του ταμία. Στο βίντεο, φαίνεται μια μεγάλη ουρά πελατών που περιμένουν να πληρώσουν. Στη συνέχεια όμως, η οπτική αλλάζει και βρίσκεται κανείς στη θέση του πελάτη. Εμφανίζεται η ιστορία του κάθε πελάτη, η οποία και δικαιολογεί τη δυσφορία του. Ενας πατέρας που περιμένει με τον μικρό του γιο και δεν έχει αρκετά χρήματα για να αγοράσει φάρμακα. Ενας άνδρας έχει αργήσει στην παράσταση της κόρης του, διότι χάλασε το αυτοκίνητό του και σταμάτησε στο κατάστημα για να αγοράσει καλώδια μπαταρίας. Μια γυναίκα αγοράζει τα απαραίτητα για τον πατέρα της, που μπήκε ξαφνικά στο νοσοκομείο. «Οι ταμίες μπορεί να λειτουργούν πολύ ρομποτικά και αυτόματα», σχολίασε ο Τρέινορ. «Ο κάθε πελάτης φέρει μια ιστορία και υπάρχει λόγος που έχει αυτή τη διάθεση», συμπλήρωσε. Το μήνυμα της εταιρείας: Μπορείς να κάνεις την ημέρα του πελάτη καλύτερη και όχι χειρότερη. Για τη δημιουργία των σεναρίων αναπτύσσονται κείμενα και ιστορίες, ενώ οι περισσότερες εταιρείες συνεργάζονται με τρίτους, όπως τη Strivr ή την Talespin. Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν για την εκπαίδευση των εργαζομένων τους τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας Oculus της Facebook.
Η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας προοδεύει και πλέον εκμεταλλεύεται τα συστήματα βιοανάδρασης και εντοπισμού κινήσεων των χεριών ή των ματιών, σύμφωνα με την Ιζαμπελ Τέβες της Facebook. Η Fidelity Investments, εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίου με έδρα τη Βοστώνη, χρησιμοποιεί αυτές τις δυνατότητες ώστε να εκπαιδεύσει τους νεότερους εργαζομένους των κέντρων εξυπηρέτησης πελατών για τηλεφωνήματα των ηλικιωμένων πελατών, όπως δήλωσε ο Ανταμ Σουέλα, διευθυντικό στέλεχος της εταιρείας. Η προσομοίωση είναι μια σύνθετη διαδικασία. Αφού τελειώσει η τηλεφωνική συνομιλία, ο εκπαιδευόμενος αλλάζει σκοπιά και παίρνει τη θέση του πελάτη. Σε ένα συγκεκριμένο σενάριο, ο πελάτης ζητάει επιταγή, αλλά ο εργαζόμενος οφείλει να κάνει τις σωστές ερωτήσεις, ώστε να διαπιστώσει εάν η ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων εξυπηρετεί περισσότερο τον πελάτη.
«Εχει συνυφανθεί με την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης», σχολίασε η Τζέσικα ντε Κάνιο από τη Farmers Insurance, η οποία χρησιμοποιεί αντίστοιχες τεχνικές. Οι περισσότερες εταιρείες θεωρούν ότι η επένδυση στην εκπαίδευση μέσω εικονικής πραγματικότητας αποδίδει καρπούς, διότι εξοικονομούν χρόνο και οι εργαζόμενοι είναι πιο αποδοτικοί.
Πηγή: Fortunegreece.com