Η Disney + έχει προετοιμαστεί πολύ πριν το Netflix βρεθεί στην κορυφή

    Από: Startup Team

Σε μια συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στο Ορλάντο, το 2006, δύο ανώτατα στελέχη της Disney προέβλεψαν μια τεράστια αλλαγή στον χώρο των media σύμφωνα με την οποία οι καταναλωτές θα είχαν πρωτοφανή πρόσβαση στο τηλεοπτικό περιεχόμενο. Το σχέδιό τους; Η συγκέντρωση πολλών εμπορικών σημάτων ψυχαγωγίας και franchises που θα τραβήξουν την προσοχή των θεατών.

Αυτή η ιδέα, που αποτέλεσε μέρος παρουσίασης του “Disney 2015” που πραγματοποίησε ο CFO της εταιρείας Τom Staggs, και ο σχεδιαστής στρατηγικής της εταιρείας Kevin Mayer, είχε “γεννηθεί” αρκετά χρόνια πριν η Netflix ξεπεράσει τη Disney ως η πολυτιμότερη εταιρεία πολυμέσων παγκοσμίως για το 2018.

Η Disney δίνει περισσότερη βάση στην αγορά, στο πλαίσιο της συμφωνίας με την Pixar Animation Studios το 2006, αναδεικνύοντας παράλληλα μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα ψυχαγωγίας στον κόσμο όπως είναι τα Marvel Entertainment, LucasFilm και 21st Century Fox. Αυτά αποτελούν και τα θεμέλια της υπηρεσίας streaming,  Disney+.

Οι αναλυτές λένε ότι η ταινιοθήκη υπερπαραγωγών και δημοφιλών τηλεοπτικών εκπομπών της Disney η οποία έχει ενισχυθεί από την πρόσφατη απόκτηση του κινηματογραφικού και τηλεοπτικού εξοπλισμού της Fox, της προσδίδει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα συμβάλει στην  προσέλκυση συνδρομητών ακόμη και σε μια εποχή που οι αντίπαλοι όπως η Netflix και η Amaxon Prime Video έχουν τον προβάδισμα.

Η Disney και η Fox μαζί αντιπροσωπεύουν το 47% των 100 καλύτερων ταινιών όλων των εποχών με βάση το εγχώριο box office. Αυτό το ποσοστό είναι και το διπλάσιο του πιο κοντινού ανταγωνιστή, Warner Bros., με 20 επιτυχημένες ταινίες.

H Disney σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τα δικαιώματα της Pixar, Marvel και Star Wars για εκπομπές που θα παρουσιάζονται αποκλειστικά στην υπηρεσία streaming συμπεριλαμβανομένης της τηλεοπτικής σειράς Star Wars, The Mandalorian, Monsters at Work με τους Bill Crystal και John Goodman και μια σειρά που θα βασίζεται στον χαρακτήρα Hawkeye της Marvel με πρωταγωνιστή τον Jeremy Renner.

“H συγχώνευση των ταινιοθηκών της Disney και της Fox θα δημιουργήσει ένα ασύγκριτο συνδυασμό ενός σπουδαίου και αξιοσημείωτου περιεχομένου” δήλωσε ο αναλυτής των μέσων ενημέρωσης Michael Nathanson.

O Nathanson προβλέπει ότι η Disney+ θα προσελκύσει 7,1 εκατομμύρια συνδρομητές κατά το πρώτο έτος, και θα φτάσει τα 24 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2022.

Μια ερώτηση παραμένει και αφορά το αν μια εταιρεία περιεχομένου όπως η Disney θα είναι σε θέση να ταιριάξει με την τεχνολογική υπεροχή της Netflix. Η Disney έχει “σκοντάψει” σε προηγούμενες ψηφιακές προσπάθειες όπως είναι η Disney Life, μια υπηρεσία streaming με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και ξεκίνησε το 2015 χρεώνοντας £10 τον μήνα για πρόσβαση σε περίπου 400 ταινίες και 4.000 τηλεοπτικά επεισόδια, τραγούδια καθώς και βιβλία. Παρά τη χαμηλή τιμή δεν κατάφερε να προσεγγίσει τους συνδρομητές.

Η Disney + αποτελεί αλλαγή στρατηγικής για τη Disney η οποία επέτρεψε την ανάπτυξη της Netflix μέσω κερδοφόρων πολυετών διαπραγματεύσεων όπως αυτή που έγινε το 2012 και έδωσε στην Netflix αποκλειστικά τηλεοπτικά δικαιώματα για νέες ταινίες. Επίσης παρέδωσε στη Netflix πρόσβαση στoν κατάλογο των σούπερ ηρώων της Marvel.

O διευθύνων σύμβουλος όμως της Disney, Bob Iger, ανακοίνωσε ότι η Disney θα τραβήξει το περιεχόμενο της από τη Netflix και θα ξεκινήσει τη δική της υπηρεσία το 2019. Αυτόν τον Αύγουστο, η εταιρεία επένδυσε $1,58 δισεκατομμύρια για να αποκτήσει την BAMTech, την τεχνολογία που θα ενεργοποιήσει τη Disney +.  Την ίδια χρονιά, τον Δεκέμβριο, η Disney ανακοίνωσε την πρωτοποριακή της συμφωνία να αποκτήσει μεγάλο μέρος της Fox, μια κίνηση που θα κάνει τη Disney κορυφαία εταιρεία ψυχαγωγίας στον κόσμο την ίδια ώρα που προετοιμάζεται να ανταγωνιστεί τη Netflix.

H συμφωνία των $ 71,3 δισεκατομμυρίων η οποία έκλεισε τον Μάρτιο επανέφερε τους X- Man και Fantastic Four με το υπόλοιπο σύμπαν της Marvel να παρουσιάζεται κάτω από το σήμα της Disney.

H Disney ανακοίνωσε μια τεράστια εταιρική αναδιοργάνωση τον Μάρτιο του 2018 υπό τη διεύθυνση του Kevin Mayer που είχε επιβλέψει τις μεγάλες εξαγορές της.
Προηγουμένως οι προσπάθειές της είχαν κατακερματιστεί μεταξύ διαφορετικών επιχειρηματικών ομάδων με τις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές ομάδες να επιδιώκουν διαφορετικές ψηφιακές στρατηγικές.

“Ανάλογα με το πόσο επιθετικά η Disney σκοπεύει να επενδύσει και την προθυμία της να δεχτεί συμπιεσμένα περιθώρια κέρδους, η εταιρεία έχει την ευκαιρία να καταστεί ένας σημαντικός ανταγωνιστής της Netflix και του Prime Video της Amazon”, γράφει ο Brian Wieser, αναλυτής μέσων, για τον όμιλο GroupM, ένας από τους μεγαλύτερους αγοραστές μέσων ενημέρωσης στον κόσμο.

Πηγή: Forbes.com