Εμφανώς κουρασμένη ήταν το 2018 η παγκόσμια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις, μάλιστα, να υποχωρούν τη χρονιά που πέρασε, για πρώτη φορά στην ιστορία. Για την ακρίβεια, το 4ο τρίμηνο του 2018 αποτέλεσε το πέμπτο συνεχές πτωτικό τρίμηνο για τις πωλήσεις του τομέα των smartphones. Τα στοιχεία, που δημοσιοποίησαν οι αναλυτές (Canalys, IDC, Counterpoint Market Research) την εβδομάδα που διανύσαμε, δείχνουν μια εμφανή κόπωση της διεθνούς αγοράς smartphones. Η Canalys εκτιμά ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6,3% το τελευταίο τρίμηνο του 2018 σε 362,5 εκατομμύρια μονάδες. Σε επίπεδο έτους, η αγορά μειώθηκε στο 1,388 δις smartphones, που συνιστά πτώση κατά 4,6% από το 2017.
“Αυτή είναι η πρώτη φορά, που η παγκόσμια αγορά smartphoneσημειώνει πτώση για ένα ολόκληρο έτος. Η πτώση της αγοράς συνδέεται, σε μεγάλο βαθμό, με την επιμήκυνση των κύκλων αντικατάστασης των συσκευών σε ανεπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Δυτική Ευρώπη”, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας Counterpoint. Σύμφωνα με την ανάλυσή τους, η μεγάλη ανάπτυξη των πωλήσεων σε αναδυόμενες αγορές, όπως η Ινδία, η Ινδονησία, το Βιετνάμ και η Ρωσία, δεν ήταν ικανή να αντισταθμίσει την πτωτική πορεία της Κίνας, όπου συγκεντρώνει το 1/3 των παγκόσμιων αποστολών smartphone.
Πτώση και το 2019;
Η IDC σχολιάζει από την πλευρά της ότι, το 4ο τρίμηνο του 2018, σηματοδότησε για την παγκόσμια αγορά smartphones το κλείσιμο της πιο άσχημης χρονιάς για την ιστορία του κλάδου. Μάλιστα, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, με δεδομένο ότι οι προκλήσεις για την αγορά συνεχίζουν να είναι υπαρκτές, οι προοπτικές για μία ακόμη κακή χρονιά κατά το 2019 γίνονται περισσότερο από υπαρκτές. “Στην παγκόσμια αγορά smartphones επικρατεί ένα χάος αυτήν την στιγμή. Εκτός από μια ομάδα αγορών υψηλής ανάπτυξης, όπως η Ινδία, η Ινδονησία, η Κορέα και το Βιετνάμ, δεν παρατηρήσαμε θετική δραστηριότητα το 2018. Πολλοί παράγοντες έπαιξαν ρόλο: η επιμήκυνση των κύκλων αντικατάστασης, η αύξηση των επιπέδων διείσδυσης σε πολλές μεγάλες αγορές, πολιτική και οικονομική αβεβαιότητα και απογοήτευση των καταναλωτών από τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές”, σημειώνει η εταιρεία.
Οι αναλυτές προσθέτουν ότι με τα ποσοστά αντικατάστασης να συνεχίζουν να επιβραδύνονται, οι κατασκευαστές πρέπει να βρουν μια νέα ισορροπία ανάμεσα στα χαρακτηριστικά των smartphone, τον συναρπαστικό σχεδιασμό και την οικονομική τιμή. “Η άφιξη των 5G και των αναδιπλούμενων συσκευών θα μπορούσε να φέρει μια νέα ανάσα στη βιομηχανία”, υπογραμμίζουν.
Οι κορυφαίοι της αγοράς
Σε επίπεδο κατασκευαστών, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2018 σημειώθηκε μια αλλαγή κορυφής στην αγορά, με την Apple να παίρνει από τη Samsung την πρωτιά μεταξύ των ισχυρότερων παικτών παγκοσμίως. Με μερίδιο 19,8% και 71,7 εκατ. πωλήσεις iPhones – σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys – έγινε για το τελευταίο τρίμηνο του έτους ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της παγκόσμιας αγοράς. Μόλις μια ανάσα μακριά βρέθηκε η Samsung με μερίδιο 19,4% και πωλήσεις 70,3 εκατ. smartphones, που ήταν ωστόσο μειωμένες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όπως άλλωστε συνέβη και με την επίδοση της Apple, που ήταν υποδεέστερη το 4ο τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ενώ Samsung και Apple έχασαν μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ο τρίτος σε σειρά μεγαλύτερος κατασκευαστής παγκοσμίως, η Huawei κατάφερε το εξεταζόμενο διάστημα να ενισχύσει το μερίδιό της, που ανήλθε σε 16,7% από 10,6% πριν από ένα χρόνο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, η επίσης κινεζική Oppo βρέθηκε στην τέταρτη θέση με μερίδιο 8,8%, από 6,8% το προηγούμενο έτος, ενώ η “ομοεθνής” Xiaomi έφτασε στην πέμπτη θέση με μερίδιο 7,3%, από 7,0% το 4ο τρίμηνο του 2017. Για το σύνολο του 2018, η Samsung κράτησε τα ηνία της αγοράς (μερίδιο 21,2%), με την Apple στη δεύτερη θέση (μερίδιο 15,3%) και τις Huawei και Xiaomi στην τρίτη και τέταρτη θέση (με 14,8% και 8,7% αντίστοιχα).
Ο κινεζικός παράγων
Οι κορυφαίοι Κινέζοι κατασκευαστές συνολικά, σύμφωνα με όσα σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint, κατάφεραν να κινηθούν ανεξάρτητα από το πτωτικό ρεύμα της αγοράς, ενισχύοντας τις δυνάμεις τους. Η εταιρεία τοποθετεί την πτώση της αγοράς κατά το 4ο τρίμηνο στο 7% και στο 4% σε επίπεδο έτους. “Με την Κίνα ως αγορά να μην δείχνει σοβαρά σημάδια ανάκαμψης λόγω των διαφόρων πολιτικοοικονομικών παραγόντων, τα κινέζικα brands επιδίδονται σε έναν πραγματικό αγώνα για να εντείνουν τις εκτός κινεζικού εδάφους πωλήσεις τους, εφαρμόζοντας “επιθετική” στρατηγική τόσο σε επίπεδο κατασκευαστικό, όσο και μάρκετινγκ”, σχολιάζει η εταιρεία.
Πηγή: Sepe.gr