Σε σημαντικές αλλαγές προχωράει το Facebook, αρχής γενομένης από τους επόμενους μήνες, οι οποίες ξεκινούν από τη βιτρίνα, δηλαδή το περιβάλλον τόσο της desktop εφαρμογής όσο και της εφαρμογής για smartphones, επεκτείνονται στο messenger και καταλήγουν στους μηχανισμούς που βρίσκονται πίσω από τα παραπάνω.
«Το μέλλον είναι ιδιωτικό» ήταν το σλόγκαν του ιδρυτή του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ στην ομιλία του. Πριν προλάβεις να πανηγυρίσεις ότι το μεγάλο κοινωνικό δίκτυο έμαθε από τα σκάνδαλα που το ένα πίσω από το άλλο το έχουν ταλαιπωρήσει (και εμάς μαζί του) τα τελευταία χρόνια, να σου πούμε ότι στο Facebook αντιλαμβάνονται διαφορετικά τον όρο ιδιωτικότητα. Το Facebook δεν θα σταματήσει να σε στοχεύει με διαφημίσεις, δεν θα σταματήσει να δημιουργεί το προφίλ σου, μαζεύοντας κάθε χρήσιμη πληροφορία που μπορεί να βοηθήσει στο χτίσιμό του (προφίλ σου). Άλλωστε, αν σταματούσε να συγκεντρώνει όλη αυτή την πληροφορία θα ήταν σα να έβαζε φωτιά στα θεμέλιά του και στα τεράστια έσοδα από τις διαφημίσεις.
Η ιδιωτικότητα για το Facebook είναι περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο πλέον θα αλληλεπιδρά o χρήστης στην πλατφόρμα, με την ίδια την πλατφόρμα και τους φίλους του ή τις σελίδες που τον ενδιαφέρουν. Το news feed δεν θα αποτελεί το κεντρικό σημείο αναφοράς της σελίδας. Θα μοιράζεται τη θέση του μαζί με ένα μεγάλο πλήθος επιλογών, όπως τα «Groups» (Ομάδες), τα «Events» (Γεγονότα), τα Video, με όλα τα παραπάνω να αποκτούν τα σχετικά εικονίδια (πύλες εισόδου) στο πάνω μέρος της σελίδας.
Όλες οι παραπάνω επιλογές, καθώς επίσης και άλλες (η εύρεση νέων φίλων, το Marketplace, το gaming tab κ.α.) επανασχεδιάζονται από την αρχή και αποκτούν μεγαλύτερο χώρο στην πλατφόρμα του κοινωνικού δικτύου. Όπως γίνεται αντιληπτό το Facebook δίνει πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα στην επικοινωνία/αλληλεπίδραση του χρήστη με συγκεκριμένες κοινότητες και κατ’ επέκταση με το περιεχόμενο που τον ενδιαφέρει.
Επιπλέον, όπως θα είδες το περιβάλλον του Facebook είναι σχεδιασμένο όλο από την αρχή, είναι πιο λευκό, ίσως και πιο ξεκούραστο στο μάτι από αυτό που γνωρίζαμε μέχρι τώρα, ενώ φεύγει και το κλασσικό μπλε κάδρο στο πάνω μέρος της σελίδας (μάλλον θα πρέπει να σταματήσουμε να το αποκαλούμε ως το μεγάλο μπλε δίκτυο). Οι αλλαγές θα ξεκινήσουν από τις mobile εφαρμογές μέσα στους επόμενους μήνες, ξεκινώντας από τις ΗΠΑ και θα έρθουν στο περιβάλλον των υπολογιστών το ερχόμενο Φθινόπωρο.
Ξεχωριστή εφαρμογή για το Facebook Messenger
Η έμφαση του Facebook στο Messenger είναι γνωστή εδώ και καιρό και η υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων εμπλουτίζεται περαιτέρω μέσα στους επόμενους μήνες. Σύμφωνα με το Facebook, η mobile εφαρμογή γίνεται πιο ελαφριά και γρήγορη, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και ξεχωριστή εφαρμογή για το desktop περιβάλλον, που μπορεί να κατεβάσει ο χρήστης είτε χρησιμοποιεί Windows είτε MacOS.
Επιπλέον, θα εμπλουτιστεί η επικοινωνία του χρήστη με τον κύκλο των στενών φίλων του, όπως επίσης και η εμπειρία παρακολούθησης video, τα οποία αν θέλει ο χρήστης μπορεί (προσκαλώντας τους φίλους του) να τα παρακολουθεί ταυτόχρονα μαζί τους (μετατρέποντας το messenger σε ένα εικονικό σαλόνι). Αντίστοιχα, θα εμπλουτιστεί και η επικοινωνία των χρηστών με εταιρείες, με περισσότερες επιλογές, μεταξύ των οποίων και το κλείσιμο ενός ραντεβού.
Ωστόσο, η σημαντικότερη αλλαγή για τους χρήστες του Messenger (και εκείνους του WhatsApp ή του Instagram) είναι η ενοποίηση της πλατφόρμας επικοινωνίας τους. Είχε γίνει γνωστό πριν μερικούς μήνες, χθες επιβεβαιώθηκε ότι οι χρήστες του Messenger θα μπορούν να στέλνουν (και να λαμβάνουν μηνύματα) σε όλους τους φίλους τους και στις τρεις πλατφόρμες, χωρίς να χρειάζεται να μεταπηδούν από τη μία στην άλλη.
Μεγαλώνει η dating πλατφόρμα
Σε 19 χώρες θα είναι διαθέσιμη πλέον η υπηρεσία Facebook dating (από 5 που ήταν μέχρι σήμερα), χωρίς όμως να περιλαμβάνεται στη λίστα των χωρών η Ελλάδα. Ανάμεσα στα νέα εργαλεία που θα ενταχθούν στο Facebook dating είναι το “Secret Crush”, μέσω του οποίου ο χρήστης θα μπορεί να εκφράσει το ενδιαφέρον του σε έως και 9 άτομα από τον κύκλο του. Η ενημέρωσή τους θα γίνεται ανώνυμα, εφόσον χρησιμοποιούν και αυτά το Facebook dating και μόνο εφόσον και η “άλλη πλευρά” εκφράσει αντίστοιχο ενδιαφέρον θα γνωστοποιούνται τα στοιχεία.
Πηγή: Deasy.gr