Η τεχνητή νοημοσύνη(Artificial intelligence) παίζει ήδη όλο και σημαντικότερο ρόλο στη ξενοδοχειακή βιομηχανία.
Η ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή βιομηχανία βίωσε μεγάλη αναστάτωση τα τελευταία χρόνια. Τα δίκτυα για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των χρηστών, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι ιστοσελίδες με αξιολογήσεις καθιστούν ευκολότερο για τους πελάτες να ακουστούν οι φωνές τους–για καλύτερα ή χειρότερα—καθιστώντας τις επιχειρήσεις πιο ανταγωνιστικές.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η τεχνητή νοημοσύνη(ΑΙ), σε συνδυασμό με τη μηχανική και τη συμβολική της μάθηση, δημιουργεί ευκαιρίες μέσα στη βιομηχανία για να προσαρμόσει τις εμπειρίες προς τους πελάτες, να εξορθολογήσει τις επιχειρηματικές διαδικασίες και να διαχειριστεί τις φήμες. Αυτά επιτρέπουν στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να αποκτήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και όχι απλά να υπάρχουν αλλά να ευδοκιμήσουν μέσα σε μια πολυάσχολη και συνεχώς εξελισσόμενη αγορά.
Ακολουθούν πέντε παραδείγματα για το πώς η AI μπορεί να εμπνεύσει την ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή βιομηχανία για την αύξηση των εσόδων.
1) Σημασιολογική ανάλυση και επιστήμη των δεδομένων
Το Travel Appeal χρησιμοποιεί αυτές τις λέξεις για να περιγράψει την αποστολή του να δώσει στους πελάτες εύχρηστες συμβουλές που εφαρμόζονται άμεσα, όπως για τη βελτίωση του Wi-Fi του ξενοδοχείου. Είτε μπορεί να προτείνει μια αύξηση στην τιμή των δωματίων όπως για παράδειγμα όταν θα υπάρχει η «Εβδομάδα Μόδας» στην πόλη. Κάνει 280.000 τοπικές εκδηλώσεις παγκοσμίως στην τεράστια βάση των δεδομένων του. Για να πετύχει αυτή την υπηρεσία, η πλατφόρμα αναλύει σχόλια πελατών, βίντεο και posts που δηλώνουν σχετικά με αυτό που το Travel Appeal ονομάζει ως το πιο μεγάλο και το πιο αποτελεσματικό “Travel Data Lake”. Οι συγκεκριμένοι εμπνευσμένοι επιχειρηματίες λένε πως αυτή η πλατφόρμα μπορεί να προτείνει στους υπαλλήλους να δώσουν προσοχή στο αίσθημα του πελάτη για την πιθανή αύξηση 25% σε έσοδα.
2) Η τεχνητή νοημοσύνη ως μηχανή προτάσεων ταξιδιών.
Ο Gilad Berenstein, επιχειρηματίας, βετεράνος ταξιδιώτης και ιδρυτής αλλά και παράλληλα διευθύνων σύμβουλος της Utrip, αποφάσισε να συγκεντρώσει μια ομάδα για να αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό εργαλείο το οποίο θα μπορεί να σχεδιάσει με επιτυχία ένα πλάνο για ταξιδιώτες. Ο αλγόριθμος της τεχνητής νοημοσύνης μετατοπίζεται μέσω εκατομμυρίων προτιμήσεων ταξιδιού σε όλες τις ξενοδοχειακές παραμέτρους που είναι αποθηκευμένες μέσω του database. Η πλατφόρμα στη συνέχεια συνθέτει ένα ειδικό ατομικό πλάνο ταξιδιού για άτομα ή για υπαλλήλους από ταξιδιωτικά πρακτορεία.
Ο όμιλος TUI έχει ένα εκτεταμένο ευρωπαϊκό portofolio ταξιδιών και μπήκε σωστά στην ίδια ομάδα με την Utrip που έχει συνδέσει την τεχνητή νοημοσύνη με τα ταξίδια. Λόγω αυτής της αναβάθμιση στην υπηρεσία, το BBC αναφέρει ότι η αύξηση των κρατήσεων στα ξενοδοχεία και στις κρουαζιέρες βοήθησε αυτό το ευρωπαϊκό ταξιδιωτικό group να ταξιδέψει μέσα σε ένα ακόμα χρόνο με αύξηση πάνω από 10% σε έσοδα.
3) Smartphones
Τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα με γραφεία για ρεσεψιόν. Οι επισκέπτες μπορούν τώρα να κάνουν check in ακόμα και να ξεκλειδώνουν τα δωμάτιά τους με το smartphone τους. Η εξάλειψη ενός υπαλλήλου σε μια ρεσεψιόν μειώνει το κόστος αλλά αυξάνει και τα κέρδη. Αλλά τα ρομπότ μπορούν επίσης να πραγματοποιήσουν επιτυχώς και τα βασικά καθήκοντα του check in όπως και μπορούν να παρέχουν εξίσου καλά την υπηρεσία δωματίου. Το CNN Travel ανακοίνωσε ότι το πρώτο ανθρωποειδές ρομπότ που ονομάζεται Mario εργάζεται στο ξενοδοχείο Marriott στη Γάνδη του Βελγίου από τον Ιούνιο του 2015. Δουλεύει ως ρεσεψιονίστ, μιλάει 19 γλώσσες, χρησιμοποιεί λογισμικό αναγνώρισης προσώπου και διαθέτει δύο κάμερες που μπορούν να αποθηκεύσουν το πρόσωπο του πελάτη για έξι μήνες.
Το Marriott ανέφερε αύξηση κατά 5% στην ικανοποίηση των πελατών τον ίδιο μήνα που εργαζόταν εκεί το ρομπότ. Οι επισκέπτες του ξενοδοχείου αγαπούν να χρησιμοποιούν τα smartphones τους, να μιλάνε σε ένα μικρό ρομπότ και να ξαναγυρνάνε στο Marriott για την καινοτομία και την άνεσή του-ενώ όταν επιστρέφουν ξανά οι πελάτες, αυξάνονται και τα κέρδη.
4) Έξυπνος προσωπικός βοηθός
Δε χρειάζεται να πάρετε και την Ηχώ στο ταξίδι μαζί σας. Η τοποθεσία της Clarion στη Στοκχόλμη διαφημίζει την προσθήκη και το συνδυασμό της τεχνητής νοημοσύνης και της Echo του Amazon για την παροχή υπηρεσίας δωματίου. Οι επισκέπτες μπορούν να ζητήσουν απευθείας εκδρομές σε εκδηλώσεις της πόλης, να ζητήσουν προτάσεις φαγητού σε εστιατόρια που σερβίρουν φρέσκα και τοπικά φαγητά ή απλά να παραγγείλουν με την υπηρεσία δωματίου και να λάβουν απαντήσεις σχετικά με ερωτήσεις που έχουν σχέση με το ξενοδοχείο. Τέλος η αναζήτηση μέσω των αριθμών τηλεφώνου στα ξενοδοχεία! Αυτός ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης που λειτουργεί με βάση τη φωνή, κάνει τουριστικά ταξίδια ευκολότερα και πιο ευχάριστα. Το αποτέλεσμα είναι τα σχόλια που γράφουν ως κριτικές να φέρνουν περισσότερες επισκέψεις και συνεπώς περισσότερα χρήματα.
5) Η “όραση” των υπολογιστών και η συμβολική μάθηση
Το Monugram είναι η τελευταία τρέλα στην Ιταλία που μερικές φορές λέγεται “To Shazam για τα μνημεία” . Πρόκειται για μια εφαρμογή που αναγνωρίζει ένα μνημείο από μια εικόνα που έχει ληφθεί από το κινητό και ύστερα λέει την ιστορία του. Με λίγα λόγια, αυτή η σύνθετη τεχνικής αναγνώρισης χρησιμοποιεί την όραση του υπολογιστή, ένα συστατικό για την συμβολική μάθηση της τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μετασχηματίσει δεδομένα από μια κάμερα ή μια βιντεοκάμερα για να παράγει μια απόφαση ή μια νέα παρουσίαση. Ο πρωτοπόρος αυτής της εφαρμογής λέει ότι οι επιχειρήσεις περιοδείας μπορούν να χρησιμοποιήσουν το co-branded μοντέλο του Monugram για ενεργοποίηση και για μηνιαίες συνδρομές. Η πληρωμή για αυτούς είναι 12 με 15 % προμήθεια, καθώς οι τουρίστες αγοράζουν δραστηριότητες κατευθείαν από την ιστοσελίδα.