Τα social media πλέον μας δίνουν την δυνατότητα να χτίσεις τη μάρκα σου και να αυξήσεις το κοινό σου αλλά και το λεγόμενο «brand awareness». Μπορούν όμως τα social media να καταστρέψουν τη φήμη των επιχειρηματιών.Εδώ όμως θα παρουσιαστούν τα πέντε πράγματα που δεν πρέπει οι επιχειρηματίες να ανεβάζουν στα κοινωνικά μέσα.
#1. Γνώμες για την Πολιτική και τη Θρησκεία
Κάποια περίοδο ναι, δε μπορούσες να διανοηθείς ότι στα κοινωνικά μέσα θα συναντούσες πολιτικές και κοινωνικές πεποιθήσεις να αναγράφονται. Αυτό όμως θα πρέπει να ισχύσει και για τους επιχειρηματίες, γιατί είναι δυο τομείς οι οποίοι διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο, ενώ παράλληλα, ένα λάθος να κάνεις πάνω σε κάτι σχετικό με τη θρησκεία ή την πολιτική, είναι ικανό να σε καταστρέψει.
Πιστεύω θα ήθελες να κρατήσεις και να διατηρήσεις το κοινό σου και όχι να το εξαγριώσεις. Δεν προτιμάς να επικεντρώνεσαι καλύτερα στους τρόπους για να τους έχεις όλους ευχαριστημένους και χαρούμενους, για να αγοράζουν τα προϊόντα και για το ποιες είναι οι ανάγκες τους? Κράτα συνδεδεμένο το προφίλ σου στα social accounts με τον τομέα σου και μην ασχολείσαι με τα ενδόμυχα πιστεύω σου.
#2. Πανταχού Παρών.
Αν παραδείγματος χάριν έχεις να παραστείς σε ένα σημαντικό event αυτή τη βδομάδα, ενώ γενικά όμως το κοινό σου θα ζήταγε να το μάθει με έναν πιο ενδιαφέρον τρόπο, τι θα έκανες? Θα του έφτιαχνες το κατάλληλο content και θα το προσάρμοζες ώστε να ταιριάζει στους υποστηρικτές σου.
Για αυτό, πρέπει να είσαι αυτός που θα τους δώσει ακόμα περισσότερο νόημα στη ζωή τους, παραδείγματος χάριν, με τις διάφορες τάσεις και τις χρησιμότητές τους.
Σκέψου την ιδέα του «content marketing», το οποίο, αυτό που σου μαθαίνει είναι το σωστό και το όσο συχνό θες “piching”. Χρησιμποίησε το στο περιεχόμενο που δημοσιεύεις και δε θα χάσεις.
#3.Άσχημες καταστάσεις σχετικά με τους πελάτες ή με τον κόσμο γύρω σου
Όλοι οι πελάτες αυτό που αναζητούν είναι να αφήσουν όλα τα άσχημα πίσω τους και να προχωρήσουν σε κάτι αναζωογονητικό. Θέλουν να στραφούν σε κάτι που θα τους κάνει να ξεχαστούν και θα τους ωφελήσει στη ζωή τους. Αν όμως εσύ ξεκινήσεις να τους υπενθυμίζεις την άσχημη πλευρά, και πόσο μάλλον μέσω των social media, προφανώς και θα τους κάνεις να στραφούν αλλού.
Ότι είναι δυσάρεστο, απλά κράτησέ το μακριά κυρίως από τα social media, γιατί θα γίνει η αφορμή να σε απορρίψουν.
#4.Υπερβολικά updates
Κατανοητό να υπάρχει μια συχνότητα στα κοινωνικά μέσα. Στο Twitter, είναι δυνατό να κάνεις πολλά συνεχόμενα posts, αλλά αντιθέτως, στο Facebook και στο Instagram, η συχνότητα είναι ένα post τη μέρα, καθώς αυτό είναι και το όριο για τους πιο πολλούς χρήστες.
Βέβαια, ως προς το περιεχόμενο, πρέπει να βρεις τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές όταν δημοσιεύεις και να μη διστάζεις να τις ακολουθείς. Όταν οι δημοσιεύσεις σου δείχνουν ότι έχεις έμπνευση, τότε θα καταφέρεις να εμπνεύσεις ένα ολόκληρο κοινό πίσω σου.
#5.Μη ιδιαίτερα κοινωνικό περιεχόμενο
Τα social media έχουν ακριβώς αυτή τη λειτουργία. Δεν είναι ο κατάλληλος χώρος για να δημοσιεύεις βαρετό, ανούσιο περιεχόμενο ή για δημοσιεύσεις Τύπου.
Όταν ο χρήστης σε ακολουθήσει στα κοινωνικά δίκτυα, το κάνει για να γνωρίσει περισσότερο εσένα, αυτά που πρεσβεύεις και την επιχείρησή σου ή τις υπηρεσίες σου. Άρα, η μέθοδος προσέγγισης πρέπει να είναι φιλική, κατανοητή, ζεστή και καλοσυνάτη ώστε να του κερδίσεις το ενδιαφέρον του.
Αναρωτιέσαι για το πόσο πρακτικός και ενδιαφέρον θα είναι ο λογαριασμός σου στα κοινωνικά δίκτυα? Σκέψου να ανέβαζες χρήσιμο περιεχόμενο, ή αστείο κατά μία έννοια, ή με το να σχολιάσεις κάτι που το θεωρείς έξυπνο. Αυτά όλα είναι συστατικά που θα προσελκύσουν ακόμα μεγαλύτερο κοινό.
Bonus: Τα πράγματα που δε μπορείς να τα επικυρώσεις.
Σε συμβουλέψαμε για τα πέντε πράγματα που αξίζει να αποφύγεις, αλλά ένα πράγμα είναι το σημαντικότερο από όλα. Σε μια περίοδο ενός συμβάντος όπου κυριαρχούν τα fake news, δε γίνεται να βγεις στον κόσμο των social media και να υποστηρίξεις κάτι που δεν είναι αληθές. Γιατί όλοι βρίσκονται σε επαγρύπνηση, οπότε μην τους αποπροσανατολίζεις. Καλύτερα να μην ποστάρεις. Και φυσικά αποφεύγεις και τις φωτογραφίες.Και αν το κάνεις, τότε αυτό που πρέπει να προσέχεις είναι οι πηγές από τις οποίες πληροφορείσαι.
Ακολούθησε όλα αυτά τα tips και χρησιμοποίησε τα social media ως ένα μέσο πολύτιμο για να οδηγήσει την επιχείρησή σου στα ύψη. Απλά ενέπνεε ένα αισιόδοξο μήνυμα και χτίσε σταδιακά την πορεία σου.
Πηγή: entrepreneur.com