Συστηματική δείχνει να γίνεται η στροφή των Ελλήνων προς τις ηλεκτρονικές αγορές. Μπορεί το e-commerce να προέκυψε ως αναγκαίο κακό της πανδημίας, ωστόσο, η χρήση του δείχνει να εμπεδώνεται στη χώρα μας.
Τους τελευταίους έξι μήνες, τα 2/3 των Ελλήνων, που χρησιμοποιούν το Internet, έκανε τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά. Τη στιγμή που πρακτικά οι δύο στους τρεις Έλληνες ψωνίζουν πλέον online μια πλειάδα προϊόντων και υπηρεσιών, η στροφή στο ψηφιακό κανάλι αγορών από τις μεγαλύτερες ηλικίες είναι πιο αργή, ενώ στις μικρότερες η χρήση του Internet ως μέσου για αγορές εκτοξεύεται.
Για παράδειγμα, μόνο το 32% των Ελλήνων, ηλικίας 65-74 ετών, έκανε μια online αγορά το τελευταίο εξάμηνο, ενώ στις ηλικίες 25-34 και 35-44 ετών το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 84% και 83% αντίστοιχα.
Πάντως, το γεγονός ότι 1 στους 3 Έλληνες ηλικίας 65-74 ετών έκανε μια online αγορά τους τελευταίους έξι μήνες έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η πανδημία ανέδειξε ένα νέο αγοραστικό κοινό. Οι Έλληνες της λεγόμενης “Silver Age” (σ.σ. άνω των 55 ετών), στη διάρκεια της πανδημίας και των lockdowns, μπήκαν πιο συστηματικά στον χώρο του Διαδικτύου και έκτοτε παραμένουν εκεί, ωριμάζουν και εξελίσσονται ψηφιακά.
Στην Ελλάδα, οι χρήστες του Διαδικτύου, ηλικίας 55 έως 64 ετών, αυξήθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες. Η δε χρήση από τους ακόμη μεγαλύτερους σε ηλικία, 65 έως 74 ετών εκτοξεύθηκε την τελευταία τριετία κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες.