Μία από τις πιο σημαντικές ευρωπαϊκές νομοθετικές διατάξεις, που αφορούν την αγορά της ψηφιακής τεχνολογίας, η Πράξη για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, γνωστή ως νόμος DMA, θέτει επί τάπητος η Ευρώπη. Το νέο θεσμικό πλαίσιο αφορά στις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες – κατά κύριο λόγο αμερικανικές – που δραστηριοποιούνται σήμερα επί ευρωπαϊκού εδάφους και έχουν ρόλο “ρυθμιστή πρόσβασης” (gatekeeper) στην αγορά Ε.Ε.
Με τη νομοθετική πράξη DMA, η Ένωση επιδιώκει να θέσει ξεκάθαρους κανόνες λειτουργίας για τις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες, που έχουν θέση gatekeeper, ώστε να μην κάνουν κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης τους στην αγορά. Στα όρια της εφαρμογής του νέου Κανονισμού εμπίπτουν εταιρείες, όπως οι Google, Amazon, Facebook, Apple και Microsoft, οι οποίες θεωρούνται από τη νέα νομοθεσία ως “ψηφιακοί θυρωροί” της αγοράς και άρα οφείλουν να συμμορφώνονται με τους κανόνες.
Η σχετική πολιτική συμφωνία, που επιτεύχθηκε μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των κρατών – μελών της Ε.Ε., φέρνει τους κολοσσούς της τεχνολογίας αντιμέτωπους με βαριά πρόστιμα σε περίπτωση παραβίασης του νέου κανονισμού. Για παράδειγμα, η Κομισιόν θα μπορεί να επιβάλλει πρόστιμα έως και 10% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών μιας εταιρείας.
Το πρόστιμο μπορεί να φθάσει έως και το 20% του κύκλου εργασιών, σε περίπτωση επανειλημμένων παραβάσεων. Η Επιτροπή θα είναι, επίσης, σε θέση να επιβάλει οποιαδήποτε μέτρα είναι απαραίτητα για να διασφαλίσει την αποτελεσματικότητα των υποχρεώσεων, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης περαιτέρω εξαγορών, που σχετίζονται με την παράβαση.