«Εάν ένα ακατάστατο γραφείο είναι σημάδι ενός κοφτερού μυαλoύ, τότε ένα τακτοποιημένο τι σημαίνει;” είχε αναρωτηθεί ο Αϊνστάιν.
Τη θεωρία του επιβεβαίωσαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα. Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που εργάζονται σε ακατάστατο χώρο είναι πιο δημιουργικοί, παραγωγικοί και έτοιμοι να πάρουν οποιοδήποτε ρίσκο, αν χρειαστεί. Οι επιστήμονες θεωρούν ότι είναι ένδειξη ευφυΐας.
Από την άλλη πλευρά, εκείνοι που διατηρούν το γραφείο και το χώρο τους σε τάξη είναι πιο γενναιόδωροι, ζουν συμβατικά και έχουν την τάση να ακολουθούν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.
“Το ανακατεμένο περιβάλλον εμπνέει τα άτομα να βρουν νέες ιδέες και να ξεφύγουν από τα καθιερωμένα. Αντίθετα, η τάξη τους κάνει να ακολουθούν πιστά κανόνες και δεν ψάχνουν νέες εναλλακτικές λύσεις, αλλά ακολουθούν τον ασφαλή δρόμο», ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας Kathleen Vohs.
Τα καλά των οργανωμένων γραφείων
«Από προηγούμενες έρευνες έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το καθαρό και οργανωμένο γραφείο, οδηγεί τους ανθρώπους σε καλές πράξεις. Δεν συμμετέχουν σε παράνομες δραστηριότητες, δεν πετάνε σκουπίδια και είναι γενναιόδωροι. Βρήκαμε, ωστόσο, ότι και οι ακατάστατοι έχουν τα καλά τους».
Στην αρχή ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια. Στη συνέχεια, τους δόθηκε η επιλογή να δώσουν χρήματα σε κάποια φιλανθρωπία και στο τέλος καθώς έβγαιναν από την αίθουσα, τους είπαν να διαλέξουν ένα σνακ ανάμεσα σε μια σοκολάτα και ένα μήλο.
Οι άνθρωποι που ήταν σε τακτοποιημένο χώρο, έκαναν αυτό που ήταν προφανώς πιο σωστό. Συγκριτικά με τους ακατάστατους, έδωσαν περισσότερα χρήματα για τη φιλανθρωπία και επέλεξαν το μήλο και όχι τη σοκολάτα, αποδεικνύοντας τη γενναιοδωρία τους και την τάση τους για υγιεινή διατροφή.
Τους ζητήθηκε επίσης, να βρουν εναλλακτικές χρήσεις που μπορεί να έχει ένα μπαλάκι του πινγκ πονγκ.
Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τόσο εκείνοι που είχαν καθαρό γραφείο, όσο και οι ακατάστατοι, παρουσίασαν τον ίδιο αριθμό ιδεών. Η διαφορά τους ήταν ότι οι ακατάστατοι είχαν περισσότερο ενδιαφέρουσες και καινοτόμες ιδέες.
Όταν τους ζητήθηκε να διαλέξουν ανάμεσα σε ένα νέο προϊόν και σε ένα παλιό αλλά γνωστό προϊόν, οι ακατάστατοι διάλεξαν το καινούργιο. Αυτό ήταν ένδειξη ότι το ακατάστατο περιβάλλον δημιουργεί τη διάθεση στους ανθρώπους να ξεφύγουν από τις καθιερωμένες αντιλήψεις και να σταματήσουν να σκέφτονται συμβατικά.
Πηγή: Valueforlife.gr