Σημείο αναφοράς; Ο ίδιος μας ο εαυτός, το προσωπικό γόητρο, αλλά με το θετικό του πρόσημο. Εάν παρατηρήσετε, είτε σε εσάς, είτε σε άλλους, η ανάγκη ένταξης στην αγορά εργασίας, σ’ ένα κλειστό κοινωνικό – οικογενειακό κύκλο, ακόμα και εάν πρόκειται για ατομική επιχείρηση, οδηγεί σε μια «έντονη» προσπάθεια διαμόρφωσης εικόνας και προσωπικότητας, σύμφωνα με τα κριτήρια των παραπάνω και όχι σύμφωνα με αυτό που αντιπροσωπεύει πραγματικά ο καθένας ως τέτοιος.
Ναι, οι απαιτήσεις αυξάνονται! Ναι, το περιβάλλον, όποιο και αν είναι αυτό, γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστικό – απαιτητικό! Ναι, τα προσόντα και η εξέλιξη αυτών είναι σημαντική! Υπάρχει όμως ένα μεγάλο «αλλά»:
Αλλά εάν δεν είμαι ο εαυτός μου και εάν δεν υπάρχει ένα κομμάτι αυτού, όποια κι αν είναι η ενασχόληση, ουσιαστικό αποτέλεσμα δεν θα υπάρξει, το μήνυμα θα σταματήσει στη μέση και δεν θα περάσει στο δέκτη, η συμφωνία το πιο πιθανό να μην κλειστεί, ο εργοδότης δεν θα μείνει ευχαριστημένος, το φαγητό δεν θα είναι γευστικό. H αποστασιοποίηση από εμάς, δεν συμπληρώνει το παζλ, του δίνει άλλο σχήμα.
Η δόμηση της εικόνας, με άλλα λόγια το image making, είναι ένας συνδυασμός εξωτερικής εμφάνισης και προσωπικότητας. Η σιγουριά του ποιος είμαι και τι εικόνα θέλω να εκπέμπω, προϋποθέτει μια αλυσιδωτή σχέση συστατικών, που αποτελείται από εικόνα, χαρακτηριστικά του εαυτού, πνεύμα, εκπαίδευση, εμπειρίες. Αν δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω ποιος είμαι, τότε δεν είμαι σε θέση να αποδώσω σ’ ένα γενικότερο πλαίσιο τα μέγιστα, όσο και να το θεωρώ.
Η σωστά δομημένη εικόνα συνεπάγεται σωστά δομημένη αντίληψη και αναγνώριση. Ξέρω πού απευθύνομαι και γιατί! Αν επιθυμώ να λέγομαι επαγγελματίας, οφείλω να το αποδίδω σε όλους τους τομείς, γιατί τότε είναι που το δέντρο θα γεννήσει τους πραγματικούς καρπούς.
Σε όποια «κατηγορία» θεωρείτε ότι ανήκετε, χτίζοντας το προσωπικό σας brand, χτίζετε ταυτόχρονα την εξέλιξη και την επιτυχία σας! Όπως ανέφερε κάποτε ο Vincent van Gogh: «Someone has a great fire in his soul and nobody ever comes to warm themselves at it, and passers-by see nothing but a little smoke at the top of the chimney.»
Αν δεν δομηθείτε εξισορροπιστικά σε όλους τους τομείς εξίσου, ο ιδανικός για εσάς πελάτης, εργοδότης, φίλος, συνεργάτης, κοινό, δεν θα χτυπήσει την πόρτα για να «ζεσταθεί» εκεί όπου έγκειται η ανάγκη του, αλλά θα προσπεράσει και θα εξαφανιστεί. Κάντε την αρχή για την διαμόρφωση – δόμηση της εικόνας, έχοντας σαν σημείο αναφοράς κομμάτι του εαυτού σας.
Personal branding είναι: Η σχέση που χτίζεις με το κοινό σου. Γιατί αντηχεί με το όραμα, τις αξίες, τη φωνή σου.
Πηγή: epixeiro.gr