Ποιοι είναι οι influencers και πως μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή μου;
Οι influencers είναι άτομα τα οποία έχουν από μερικές χιλιάδες έως και εκατοντάδες χιλιάδες (ή και εκατομμύρια) ακολούθους στα social media και οι οποίοι έχουν την δύναμη να τους επηρεάζουν λόγω του:
Ποιοι είναι: celebrities, media personas
Σε τι ειδικεύονται: αθλητές, καθηγητές, managers, εξειδικευμένοι σε κάποιο αντικείμενο
Τι κάνουν (lifestyle): π.χ. κάνουν τζόκιν και ο τρόπος ζωής τους περιστρέφεται γύρω από την φυσική κατάσταση (χωρίς απαραίτητα να είναι αθλητές)
Τι μπορούν να προσφέρουν στην επιχείρησή μου;
Τα βασικά οφέλη από την συνεργασία σας με influencers θα είναι:
Αναγνωρισιμότητα: Η μάρκα σας γίνεται γνωστή στο κοινό των influencers
Ενδυνάμωση του κύρους της μάρκας: ο καταναλωτής δηλαδή πιστεύει στις αξίες της μάρκας (π.χ. το γιαούρτι αυτό θα συμβάλει στην υγεία και ευεξία μας γιατί το τρώει για πρωϊνό η τάδε πρωταθλήτρια)
Περιεχόμενο: ο influencer θα δημιουργήσει (μόνος του ή με την βοήθειά σας), video, φωτογραφίες, κείμενα που θα χρησιμοποιηθούν στα social media και στο διαδίκτυo
Followers / likers: κάποιοι από τους followers του influencer θα αρχίσουν να ακολουθούν και τη δική σας μάρκα
Ποιους influencers θα επιλέξουμε; Υπάρχουν ποσοτικά χαρακτηριστικά που θα μας οδηγήσουν στην επιλογή influencer:
Αριθμός ακόλουθων (εδώ χρειάζεται προσοχή στο πως έχει «μαζέψει» τους ακόλουθους του ο influencer)
Αριθμός των likes και σχολίων που δέχονται τα posts του influencer
Σε ποια / ποιες social media πλατφόρμες γράφει ο influencer
Πόσο περιεχόμενο θα δημιουργήσει για μας και που θα αναρτηθεί αυτό το περιεχόμενο
Τα σημαντικά όμως είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως το τι θέλουμε να πετύχουμε
Αν θέλουμε αύξηση αναγνωρισιμότητας θα επιλέξουμε κάποιον με πολλούς ακόλουθους
Αν θέλουμε αύξηση κύρους θα επιλέξουμε κάποιον του οποίου το status ή οι γνώσεις θα «δένουν» με την εικόνα που θέλουμε να περάσουμε στο κοινό για τη μάρκα μας
Θα πρέπει επίσης να προσέξουμε την περίπτωση σύγκρουσης
συμφερόντων
Έχει υποστηρίξει ή πρόκειται να υποστηρίξει ο influencer κάποιο άμεσα ανταγωνιστικό προϊόν;
Έχει υποστηρίξει ή πρόκειται να υποστηρίξει ο influencer κάποιο προϊόν ή υπηρεσία που είναι ασύμβατο με την εικόνα του δικού μας προϊόντος;
Πόσο θα μας κοστίσουν;
Αν εξαιρέσουμε τα δύο άκρα, δηλαδή influencers όπως η Kim Kardashian η οποία χρεώνει έως και 250,000$ για κάθε post ή influencers οι οποίοι βρίσκονται στην αρχή της «καριέρας» τους και δεν χρεώνουν παρά μόνο την κάλυψη εξόδων ή πρόσβαση στο προϊόν ή την υπηρεσία δωρεάν, μια μέση τιμή για τους influencers του εξωτερικού είναι 1,000 ευρώ ανά 100,000 ακόλουθους.
Η παραπάνω τιμή όμως είναι απλά ένας «μπούσουλας» ο οποίος βγαίνει από ένα μέσο όρο των χρεώσεων των influencers παγκοσμίως.
Το κόστος που τελικά θα κληθείτε να πληρώσετε εξαρτάται από πολλούς παράγοντες:
Τον αριθμό των ακόλουθων του influencer
Την εμπλοκή των ακόλουθων του influencer
Τον αριθμό των posts που θα δημιουργήσει
Το είδος των posts
Ποιος θα δώσει το υλικό για τα posts
Που θα προβληθούν (σε πόσα social media)
Ποιος θα έχει τα δικαιώματα του περιεχομένου
Πόσο χρόνο θα διαρκέσει η συνεργασία
Αν θα υπάρχει αποκλειστική συνεργασία και για ποιο
χρονικό διάστημα
Κάποιοι influencers πληρώνονται και ανάλογα με τα αποτελέσματα της δουλειάς τους (αριθμό likes, comments, shares ή ακόμη και πωλήσεις).
Για όλα τα παραπάνω εννοείται πως θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα πλάνο και ένα συμφωνητικό συνεργασίας.