Παρόλο τα όσα συμβαίνουν στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια, πολλοί άνθρωποι έχουν βρει αξιόλογες θέσεις εργασίας, τη στιγμή που άλλοι αναλώνονται στην απογοήτευση, το άγχος, το θυμό και τη στεναχώρια.
Σε αυτό το άρθρο, ωστόσο, δεν θα σταθούμε σε αυτό. Θα προχωρήσουμε ευθύς αμέσως στο να δώσουμε προτάσεις οι οποίες μπορούν να πολλαπλασιάσουν τη δυνατότητα να κάνεις την αναζήτηση εργασίας πιο αποτελεσματική, αλλά και να βρεις την εργασία εκείνη που θα σε κάνει να νιώθεις ενθουσιασμό και διάθεση και θα βελτιώσει ουσιαστικά την ποιότητα της ζωής σου. Το μυστικό; Να μην παρασυρθείς από το περιβάλλον γύρω σου. Να εστιάσεις στο να δημιουργήσεις ο ίδιος το περιβάλλον σκέψης το οποίο θα σε ωθήσει να πετύχεις τους στόχους σου.
Ας προχωρήσουμε, λοιπόν, σε 4 βασικά βήματα, τα οποία θα πολλαπλασιάσουν τις πιθανότητες να βρεις την εργασία που επιθυμείς.
Γιατί αν δεν κοιτάς εκεί που θέλεις να πας, θα πας εκεί που κοιτάς! Γνωστό γνωμικό και χιλιοειπωμένο. Ωστόσο, είναι πάντα επίκαιρο καθώς οι περισσότεροι υποψήφιοι πραγματικά δεν γνωρίζουν που ακριβώς θέλουν να πάνε. Νομίζουν ότι γνωρίζουν αλλά στην πραγματικότητα έχουν μια υπερβολικά μεγάλη περιοχή κατεύθυνσης η οποία τους μπερδεύει, τους αποπροσανατολίζει και εντέλει τους εξαντλεί και τους οδηγεί σε αδιέξοδο.
Τα συνηθέστερα λάθη που γίνονται εδώ είναι τα εξής:
-Οι υποψήφιοι ψάχνουν για μια «οποιαδήποτε» δουλειά (και αν τη βρουν σαμποτάρουν τον εαυτό τους υποσυνείδητα έτσι ώστε να αποδεσμευτούν από αυτή).
-Ψάχνουν για μια δουλειά η οποία έχει πλέον πάψει να έχει ζήτηση λόγω της πορείας της εξέλιξης.
-Ψάχνουν μια δουλειά η οποία είναι πολύ πάνω από τις γνώσεις και τα προσόντα τους.
Το πρώτο βήμα είναι να βρεις ακριβώς τη δουλειά την οποία αληθινά επιθυμείς να κάνεις και υπάρχει ζήτηση για αυτή. Γιατί; Γιατί αν ψάχνεις κάτι το οποίο θα κάνει το αίμα σου να κυλάει με μεγαλύτερη ζωντάνια στις φλέβες σου, έχεις πολλαπλάσιες πιθανότητες να καταβάλεις τον απαιτούμενο κόπο που χρειάζεται και εν τέλει να το βρεις!
Μια ερώτηση που μπορεί να σε φέρει πιο κοντά στην πολύτιμη πληροφορία που ψάχνουμε είναι η εξής: Αν το χρήμα δεν ήταν το ζητούμενο, και μπορούσες να είσαι ο καλύτερος στον κόσμο πάνω σε κάτι, ποιο θα ήταν αυτό; (Αν δεν γνωρίζεις την απάντηση με σιγουριά, τότε το πρώτο βήμα είναι εξαιρετικά σημαντικό για εσένα!)
Και μη βιαστείς να απαντήσεις «Γνωρίζω ποιος είμαι. Εγώ δουλειά χρειάζομαι!»
Ο κάθε άνθρωπος έχει έναν ιδιαίτερο τύπο προσωπικότητας. Κάποιοι είναι εξωστρεφείς και απολαμβάνουν το να δουλεύουν με πολύ κόσμο, ενώ κάποιοι άλλοι είναι εσωστρεφείς – και παρόλα τα πλεονεκτήματά τους – δυσκολεύονται όταν χρειάζεται να μιλήσουν με πολλούς ανθρώπους. Κάποιοι έχουν στη φύση τους το να εστιάζουν στη μεγάλη εικόνα, και θα ήταν καλοί ηγέτες (αλλά όχι τόσο σπουδαίοι διοικητικοί υπάλληλοι) ενώ κάποιοι άλλοι εστιάζουν στις λεπτομέρειες και είναι πολύτιμοι συνεργάτες σε ένα λογιστήριο ή σε μια θέση που απαιτεί ακρίβεια και προσοχή, ωστόσο μπορούν πραγματικά να βουλιάξουν μια επιχείρηση αν τους βάλεις στο τιμόνι.
Το να μάθεις ακριβώς ποιος είναι ο τύπος της προσωπικότητας σου είναι τόσο απαραίτητο και τόσο χρήσιμο όσο το να γνωρίζεις τον αριθμό του τηλεφώνου σου. Θα σε βοηθήσει όχι μόνο στο να επιλέξεις τη δουλειά στην οποία έχεις τις περισσότερες δυνατότητες να πετύχεις, αλλά θα σου δώσει πληροφορίες και στο πώς να συνεργάζεσαι αρμονικά με τους πελάτες, τους συναδέλφους, τους προϊσταμένους και τους υφισταμένους, όπως φυσικά θα βελτιώσει και τις σχέσεις με τους δικούς σου ανθρώπους.
Τα συνηθέστερα λάθη που γίνονται όσον αφορά το δεύτερο βήμα είναι τα εξής:
-Οι άνθρωποι επιλέγουν αντικείμενο εργασίας σύμφωνα με αυτό που τους συμβούλεψε ένας φίλος ή κάπου άκουσαν ότι είναι καλή ιδέα.
-Επιλέγουν μια δουλειά η οποία είναι στην παράδοση της οικογένειας, άσχετα με το αν τους ταιριάζει.
-Επιλέγουν μια δουλειά η οποία επιφέρει κέρδος στους άλλους, ωστόσο είναι αντίθετη με τον τύπο προσωπικότητας τους, οδηγώντας τους έτσι σε δυσκολίες ή και αδιέξοδο.
Το βιογραφικό σου. Και με αυτό δεν αναφέρομαι μόνο στο ότι πρέπει να είναι καθαρογραμμένο, συνοπτικό και περιποιημένο. Κάθε άλλο. Σπάνια έχω συναντήσει βιογραφικά τα οποία δεν μπερδεύουν σχετικά με το που θέλει να πάει ο υποψήφιος. Ακόμα πιο σπάνια, είναι εκείνα που παρουσιάζουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις που έχουν αποκτηθεί με επιτυχημένο τρόπο. Σύνταξε ένα βιογραφικό το οποίο να μην αφήνει καμία ανάγκη να «μαντέψει» ο άλλος τι ακριβώς γνωρίζεις και που έχεις ήδη έμπειρια. Στα «plus» είναι και το να γράφεις στην αρχή του δυο λόγια σχετικά με το ποιος είσαι καθώς και το αντικείμενο στο οποίο επιθυμείς να εργαστείς.
Τα συνηθέστερα λάθη που καλό είναι να αποφεύγονται εδώ είναι τα εξής:
1.Το βιογραφικό έχει περιττή πληροφορία.
2.Είναι μακροσκελές και πυκνογραμμένο.
3.Δεν επιδεικνύει τα αποτελέσματα που έφερες στον προηγούμενο εργοδότη σου.
4.Δεν παρουσιάζει τις πραγματικές δεξιότητες και την εμπειρία που έχεις αποκτήσει.
Σύμφωνα με μια έρευνα της Focus Bari, ένας στους τρεις υποψηφίους έχει απορριφτεί λόγω της συμπεριφοράς του στα Social Media. Εντυπωσιακό έτσι;
Οι εταιρείες πλέον χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την εύρεση περισσότερων πληροφοριών για τον υποψήφιο: το 44% μόλις λάβει το βιογραφικό του, το 11% μετά την πρώτη συνέντευξη και το 15% στη μέση της διαδικασίας επιλογής και πρόσληψης.
Τα συνηθέστερα λάθη που γίνονται εδώ είναι τα εξής:
-Αναρτήσεις με ανάρμοστα σχόλια, ανάρμοστες φωτογραφίες ή υβριστικό περιεχόμενο για τον προηγούμενο εργοδότη.
-Εκτεταμένα ορθογραφικά λάθη τα οποία μπορούν να αποβούν μοιραία στην προσπάθεια κάποιου να βρει δουλειά.
Χρησιμοποίησε λοιπόν τα Social Media, το Facebook, και το Twitter για μια πιο προσιτή παρουσία, και το LinkedIn για μια πιο επίσημη, έτσι ώστε να επικοινωνήσεις αλλά και να συνδεθείς με μελλοντικούς εργοδότες και πελάτες. Ωστόσο κράτησε μια συγκεκριμένη στρατηγική επικοινωνίας και μην αποκλίνεις από αυτή για να αυξήσεις τις πιθανότητες να βρεις ή να σε βρουν εκείνοι που σε χρειάζονται.
Πηγή: thriveglobal.gr