Η παρακίνηση των εργαζομένων είναι ζητούμενο σε κάθε εταιρεία ή οργανισμό. Αποτελεί δε βασικό συστατικό της ανάπτυξης, τόσο του ιδίου όσο και της εταιρίας, αφού ο αποτελεσματικά παρακινούμενος εργαζόμενος γίνεται αποδοτικότερος και πιο παραγωγικός. Όμως, η παρακίνηση δεν είναι μια δράση που έρχεται από μόνη της, ούτε έχει εξασφαλισμένα αποτελέσματα.
Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό – της παρακίνησης- δημοσιεύθηκε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο της χώρας μια επιστολή παρακίνησης εργαζομένων, στην οποία αναφέρονταν οι ακόλουθοι λόγοι, προκειμένου αυτοί – οι εργαζόμενοι- να χαμογελούν στους πελάτες της εταιρείας:
- «Επειδή έχετε δουλειά»
- «Επειδή πληρώνεστε στην ώρα σας»
- «Επειδή εργάζεστε σε μια εταιρεία που σας σέβεται και ακούει τα προβλήματα σας»
- «Επειδή η εταιρεία επένδυσε χρήματα για να συνεχίσετε να εργάζεστε»
- «Επειδή πληρώνεστε για αυτό»
- «Επειδή οι πελάτες του καταστήματος σας πληρώνουν και πρέπει να τους ευχαριστείτε για αυτό με ένα χαμόγελο»
- «Γιατί θα έχουμε τόσο καλές προσφορές που πρέπει να τις διαφημίζουμε»
Όπως ήταν αναμενόμενο, η παραπάνω επιστολή προκάλεσε δυσμενή σχόλια, γεγονός που ανάγκασε την εταιρεία να δηλώσει την αντίθεσή της ως προς το περιεχόμενο της, να υποστηρίξει ότι τέτοιες πρακτικές δεν είναι σύμφωνες με την επικρατούσα σε αυτή κουλτούρα και να απολύσει τη συντάκτριά της.
Πώς όμως, θα μπορούσε να συνταχθεί μια επιστολή που θα περιελάμβανε τα ίδια στοιχεία, λαμβάνοντας υπόψη το ακροατήριο και να προσδίδει τον απαιτούμενο σεβασμό στους εργαζόμενους; Να μπορέσει δηλαδή ο/η αναγνώστης-τρια να:
- επανακάμψει, σε περίπτωση που η απόδοσή είναι μειωμένη
- ξεπεραστούν τυχόν προσωπικά εμπόδια
- αποφευχθούν λάθη
- ενισχυθεί η αφοσίωση
- αντιληφθεί την κουλτούρα της εταιρίας
Μια επιλογή, όχι η μοναδική, θα μπορούσε να είναι η εξής:
«Αγαπητοί συνεργάτες.
Βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση, ως [τίτλος εργασίας] να σας γνωρίσω ότι, η εταιρεία ΜΑΣ, επένδυσε το [έτος], το ποσό των [κεφάλαιο] ευρώ, εξασφαλίζοντας την ανάπτυξη της, δηλαδή την ανάπτυξη της εταιρικής μας οικογένειας. Φυσικά, αυτό το καταπληκτικό επίτευγμα έγινε εφικτό, σεβόμενη πάντα ΕΜΑΣ τους εργαζόμενους και ενσκήπτοντας, με ειλικρινές ενδιαφέρον, στα προβλήματά μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλο μέρος των προβλημάτων που ταλαιπωρεί άλλους εργαζόμενους, όπως για παράδειγμα η μη έγκαιρη καταβολή του μισθού, επιλύονται με τον καλύτερο τρόπο με τις επενδύσεις αυτές, αφού για εμάς αυτό δεν ισχύει. Επιπλέον, διασφαλίζονται οι υπάρχουσες θέσεις εργασίας ΜΑΣ, ενώ δημιουργούνται προοπτικές και για νέες, σε ένα κοινωνικό περιβάλλον που η ανεργία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Το γεγονός αυτό οφείλετε σε ΕΣΑΣ, που με το χαμόγελό σας υποδέχεστε και εξυπηρετείτε τους αγαπητούς μας πελάτες. Παράλληλα, η αποτελεσματική διαφήμιση των προσφορών μας από ΕΣΑΣ, βρίσκουν την αναμενόμενη ανταπόκριση από τους πελάτες μας και κερδίζουμε συνεχώς την εμπιστοσύνη τους.
Σας ευχαριστώ και ανυπομονώ να βρεθώ δίπλα σας, στο πλαίσιο προγραμματισμένων επισκέψεων, έχοντας τη χαρά να θαυμάσω από κοντά το ζεστό και φιλικό χαμόγελό σας, που απλόχερα μοιράζεστε με τους πελάτες μας.
Εμείς πλέον, οι εργαζόμενοι στην [εταιρεία] έχουμε νέο σλόγκαν: Χαμογελάστε, είναι μεταδοτικό! Επηρεάζει ακόμα και αυτούς που δυσκολεύονται.
Με τιμή
[στοιχεία εργαζόμενου-ης]»
Έχετε αναρωτηθεί: εγώ πώς παρακινούμαι; Οι εργαζόμενοί; Αποτυπώστε λοιπόν το δικό σας κείμενο παρακίνησης- για εσάς και τους συνεργάτες σας. Και να θυμάστε ότι οι εργαζόμενοι είναι «περιουσία» της εταιρείας σας. Στηρίξτε τους, παρακινείστε τους. Είναι παίκτες, όχι πιόνια. Μπορούν να κάνουν θαύματα!