Η ιδέα των χαρούμενων εργαζόμενων μπορεί να ακούγεται ωραία στους περισσότερους εργοδότες, καθώς αποτελεί κοινή λογική να υποθέσει κανείς ότι οι χαρούμενοι εργαζόμενοι σημαίνουν χαρούμενη επιχείρηση, αλλά για πολλούς, η ανάγκη να καλύψουν υπάρχοντα προβλήματα όπως το burnout και τα υπερβολικά υψηλά επίπεδα άγχους έχουν προτεραιότητα έναντι πρωτοβουλιών για την προώθηση της ευτυχίας.
Τώρα, όμως, μια νέα έρευνα είναι σε θέση να ποσοτικοποιήσει τη σχέση μεταξύ της ευτυχίας και της παραγωγικότητας των εργαζομένων για πρώτη φορά- και αυτό μπορεί να δώσει στους εργοδότες την ώθηση που χρειάζονται προκειμένου να προωθήσουν τις πρακτικές τους σχετικά με το wellbeing και να κάνουν το γραφείο ένα ευχάριστο μέρος για να βρίσκεται κανείς.
Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε από ακαδημαϊκούς στο Saïd Business School του Oxford University σε συνεργασία με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών, ΒΤ, οι εργαζόμενοι που αισθάνονται καλά για τους εαυτούς τους στη δουλειά είναι κατά 13% πιο παραγωγικοί και ως αποτέλεσμα πιο επιτυχημένοι.
Η έρευνα που δημοσιοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2019, εκτίμησε τη διάθεση και την απόδοση περίπου 2.000 εργαζομένων σε τηλεφωνικό κέντρο σε μια περίοδο πάνω από έξι μηνών. «Βρήκαμε ότι όταν οι εργαζόμενοι είναι πιο χαρούμενοι, δουλεύουν πιο γρήγορα. Δηλαδή, κάνουν περισσότερα τηλεφωνήματα ανά ώρα και, πιο σημαντικά, πετυχαίνουν περισσότερες πωλήσεις», λέει ο καθηγητής Jan-Emmanuel De Neve, ο οποίος ηγείται της έρευνας. Μάλιστα, συμπληρώνει ότι «δεν υπήρχαν ποτέ άλλοτε τόσο αδιάσειστες αποδείξεις» της σύνδεσης μεταξύ της χαράς και της παραγωγικότητας.
Οι συμμετέχοντες κατέταξαν την χαρά τους σε μια εβδομαδιαία βάση, χρησιμοποιώντας μια από τις πέντε επιλογές emoji που κυμαίνονταν από πολύ δυστυχισμένα μέχρι πολύ χαρούμενα εικονίδια. Οι ερευνητές στη συνέχεια διασταύρωσαν αυτά τα δεδομένα με πληροφορίες σχετικά με την παρουσία των υπαλλήλων και την ικανοποίηση των πελατών. Οι πληροφορίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά του κάθε υπαλλήλου, σε συνδυασμό με λεπτομέρειες της εταιρείας πάνω στις προγραμματισμένες ώρες εργασίας τους και την παραγωγικότητά τους, επίσης λήφθηκαν υπ’ όψιν.
Η εν λόγω έρευνα αποτελεί μια καλή αφορμή για τις εταιρείες να δώσουν προτεραιότητα στο ευ ζην των υπαλλήλων τους- αν και άλλες έρευνες δείχνουν ότι απλά το να ενθαρρύνεται μια αίσθηση ευτυχίας δεν σημαίνει αυτόματα και επιτυχία.
Μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα βρήκε ότι περίπου το ένα πέμπτο των εργαζόμενων στο Ην. Βασίλειο είναι δυσαρεστημένοι στις δουλειές τους, και περίπου το 39% δεν απολαμβάνουν το να συναναστρέφονται με τους συναδέλφους τους. Στο μεταξύ, περίπου το ένα τέταρτο των υπαλλήλων στο Ην. Βασίλειο δεν εμπνέονται από τις θέσεις που κατέχουν, σύμφωνα με μια ανεξάρτητη έρευνα της Deloitte νωρίτερα μέσα στη χρονιά. Το ανησυχητικό είναι ότι αυτά τα ποσά είναι υψηλότερα σε σχέση με τις μέσες ευρωπαϊκές τιμές πάνω στα ίδια θέματα.
Οι ερευνητές της πιο πρόσφατης μελέτης δηλώνουν ότι αδιάσειστες αποδείξεις στο τι δημιουργεί την ευτυχία στον εργασιακό χώρο είναι λιγοστές. «Οι καλύτερα αμειβόμενοι υπάλληλοι και αυτοί που έχουν εξασφαλισμένες θέσεις είναι γενικά πιο χαρούμενοι», σημείωσε η ομάδα. «Για παράδειγμα, αυτοί που θεωρούν τη δουλειά τους πιο ενδιαφέρουσα και γεμάτη νόημα επίσης σημειώνουν υψηλότερα ποσοστά στο wellbeing. Επιπλέον, υπάλληλοι που απολαμβάνουν μια καλύτερη ισορροπία μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, όπως επίσης και καλύτερες σχέσεις με τους συναδέλφους και τους managers τους επίσης σημειώνουν υψηλότερα ποσοστά χαράς στον χώρο εργασίας».
Πηγή: Fortunegreece.com