Innovation & Inspiration

9 πράγματα στα οποία πρέπει να πεις «όχι» στη δουλειά

Εάν μόλις ξεκίνησες την πρώτη σου δουλειά, τότε πιθανότατα σκέφτεσαι ότι η κατάλληλη απάντηση σε ό,τι σου ζητάνε είναι “ναι”. Αλλά σύντομα θα καταλάβεις ότι το να συνδυάσεις τα πάντα, τις ανάγκες του αφεντικού σου, των συναδέλφων σου, της ομάδας σου και της εταιρείας μαζί με τις δικές σου είναι εξαντλητικό. Κάποια στιγμή θα χρειαστεί να αφήσεις κάτι και θα πρέπει να μάθεις να λες “όχι”. Το σημαντικό είναι το πότε.

Ακολουθούν 9 πράγματα στα οποία είναι λογικό να πεις “όχι”:

1. Αναποτελεσματικά καθήκοντα

Το πρώην στέλεχος της IBM και συγγραφέας best seller Catherine DeVrye έγραψε στο βιβλίο της ότι η φράση “πάντα το κάναμε έτσι” είναι οι 4 πιο ακριβές λέξεις στις επιχειρήσεις. Αλλά, το κόστος των αναποτελεσματικών καθηκόντων δεν επηρεάζει μόνο την εταιρεία, αλλά και τη δική σου δουλειά.

2. Πράγματα τα οποία δεν συμβάλλουν ξεκάθαρα στους στόχους και στις αρμοδιότητές σου

Δικαιούσαι να γνωρίζεις τι προσδοκούν από σένα και ποια είναι η κατεύθυνσή σου, οπότε μερικές φορές πρέπει να λες όχι, όταν ένα καθήκον μοιάζει ασαφές.

3. Ασήμαντα meetings

Μία έρευνα από το Harvard Business Review διαπίστωσε ότι το 65% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα meetings τούς αποτρέπουν από το να ολοκληρώσουν τη δουλειά τους και το 71% ισχυρίστηκε ότι τα meetings είναι μη παραγωγικά και αναποτελεσματικά.

4. Να απαντάς στα μηνύματα 24/7

Η δουλειά είναι σημαντική,αλλά το ίδιο ισχύει και για την κοινωνική ζωή. Τα όρια καθορίζουν πότε τελειώνει η δουλειά και ξεκινά η κοινωνική ζωή. Τα επίσημα όρια, όπως η απαγόρευση που επέβαλε η Γαλλία στα mail αργά το βράδυ, η οποία περιλαμβάνει και τα άμεσα μηνύματα, δείχνουν τη στροφή προς την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Γι’ αυτό, φεύγοντας από το γραφείο άσε τα προβλήματα της δουλειάς εκεί.

5. Απαιτήσεις που έρχονται σε σύγκρουση με τις αξίες σου

Νιώθεις έναν κόμπο στο λαιμό σου; Ίσως είναι η ώρα να βάλεις κάποια όρια.

6. Μη ρεαλιστικές προθεσμίες σε projects ήσσονος σημασίας

Υπάρχει διαφορά μεταξύ του να ζητάς από τους υπαλλήλους σου να βιαστούν και να απαιτείς το αδύνατο. Και να συμφωνείς σε ένα project που δεν μπορείς να παραδώσεις, δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις για την απόδοσή σου. Όπως είπε η Karen Dillon, co-author του “How Will You Measure Your Life?” στο Harvard Business Review, πρέπει να αποφασίσεις αν είναι δυνατό για σένα να βοηθήσεις, με δεδομένες τις προτεραιότητες και το φόρτο εργασίας σου. Αν θέλεις λοιπόν να είσαι αποδοτικός, άρχισε να βάζεις προτεραιότητες.

7. Να γράψεις μία συστατική επιστολή για κάποιον που δεν πιστεύεις

Όταν συμβαίνει αυτό, “συμφέρει όλους να αποσυρθούν νωρίς”, έτσι υποστηρίζει η career και workplace expert Anne Fisher για το Fortune. Άλλωστε, δεν είσαι υποχρεωμένος να προωθήσεις κάποιον για τον οποίον δεν είσαι σίγουρος.

8. Extra δουλειά-όταν έχεις αναλάβει ήδη επιπρόσθετη εργασία

Δεν υπάρχει λόγος να προσθέτεις καθήκοντα, αν υποβαθμίζουν την ποιότητα της δουλειάς σου.

9. Δουλειά που θα μπορούσε να γίνει καλύτερα από κάποιον άλλον

Αναγνωρίζοντας ότι δεν είσαι το κατάλληλο άτομο για μια δουλειά, εξοικονομείς χρόνο για όλους.

Θυμήσου! Το να λες “όχι” είναι μέρος του να είσαι επαγγελματίας. Αλλά υπάρχει ο σωστός τρόπος να το κάνεις. Αιτιολόγησε την άρνησή σου κι αν μπορείς, πρόσφερε μια εναλλακτική πρόταση ή μια άλλη λύση. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα χρειαστεί να θυσιάσεις την ποιότητα της δουλειάς σου ή να δουλέψεις περισσότερο και όλοι θα γνωρίζουν τι πρέπει να περιμένουν από εσένα.

Πηγή: epixeiro.gr