Σωστό domain, αξιόπιστο hosting, χρηστικό website. Τα έχεις όλα αυτά, όμως από μόνα τους δεν είναι αρκετά για να χτίσεις ένα δυνατό brand! Υπάρχουν πολλά άλλα εργαλεία που μπορούν να σε βοηθήσουν προς σε αυτή την κατεύθυνση. Ένα από αυτά είναι και το Instagram.
Το πιθανότερο είναι να έχεις αντιληφθεί ότι το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο αξίζει την προσοχή σου. Έχει πάνω από 1 δισ. μηνιαίους χρήστες (σύμφωνα με τα στοιχεία Ιουνίου 2018), παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάπτυξη, ενώ τα στατιστικά του για εμπορική αξιοποίηση είναι πολύ ενδιαφέροντα: Το 80% των χρηστών του δηλώνουν ότι ακολουθούν το λιγότερο μια επιχείρηση, ενώ το 60% παραδέχεται ότι έχει μάθει για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία μέσα από την συγκεκριμένη πλατφόρμα!
Κι όλα αυτά, ενώ ταυτόχρονα έχει πολλά πλεονεκτήματα συγκριτικά με άλλες πλατφόρμες. Συγκεκριμένα:
Bέβαια, έχει κι έναν απαιτητικό αλγόριθμο, “ζητάει” χρόνο και συγκεκριμένη προσέγγιση! Έτσι, μπορεί συχνά-πυκνά να ακούς διάφορες σχετικές πληροφορίες και τελικά να βρίσκεσαι σε σύγχυση για το πως θα λανσάρεις, αναπτύξεις ή επεκτείνεις την επιχείρηση σου στο Instagram. Και εδώ ερχόμαστε εμείς, λοιπόν, να σε βοηθήσουμε να ξεκαθαρίσεις το τοπίο. Παρακάτω μοιραζόμαστε μαζί σου 5 βασικές συμβουλές, ώστε να μπορέσεις να εργαστείς στο χτίσιμο του brand σου αποτελεσματικά και κυρίως αποδοτικά, αξιοποιώντας αυτή τη πλατφόρμα.
Ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες και τι τους προσφέρεις; Τι θέλουν, τι τους εμπνέει, τι φοβούνται; Κάνε μια λεπτομερή περιγραφή του κοινού που απευθύνεσαι. Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν να χτίσεις την ιστορία που θα λέει το brand σου και να ζωγραφίσεις αυτή την εικόνα μέσω του Instagram.
Πρέπει να έχεις συνεχώς κατά νου, ότι τα post σου δεν αφορούν εσένα, το ποτό που ήπιες, τις διακοπές που έκανες ή τους προβληματισμούς σου. Εκτός και αν είσαι celebrity ή εκτός και αν συνδέονται εμπορικά με το brand. Διαφορετικά τα post οφείλουν να αφορούν τον χρήστη, τη λύση του προβλήματος του, την ικανοποίηση των επιθυμιών του και οτιδήποτε άλλο τον ενδιαφέρει ώστε να ταυτιστεί και να οδηγηθεί στην επόμενη ενέργεια/στόχο που θα σου αποφέρει κέρδη.
Για να σου δώσω μια εικόνα του τι εννοώ, το παρακάτω παράδειγμα είναι από μια εταιρία που ξέρει πoιο είναι το κοινό-στόχος της, έχει ξεκαθαρίσει τις ανάγκες του και αφηγείται μια ιστορία για εκείνο. Είναι ξεκάθαρη η αισθητική, η φιλοσοφία του brand και ο τρόπος προσέγγισης του κοινού.
Αφού έχεις αντιληφθεί ποιο είναι το κοινό σου, το επόμενο βήμα είναι να δεις τι πρόκειται να μοιραστείς μαζί του. Ουσιαστικά, παρουσιάζεις το τι αντιπροσωπεύει το brand σου μέσα από τα post. Πριν ανεβάσεις κάποιο post μπορείς να κάνεις κάποιες ερωτήσεις στον εαυτό σου όπως:
Βασικός σου στόχος είναι το ποιοτικό περιεχόμενο μιας και ο αλγόριθμος του Instagram ακριβώς αυτό επιβραβεύει. Έχει εκτιμηθεί ότι μόνο ένα 10% του κοινού σου βλέπει τις δημοσιεύσεις σου και αυτό γιατί στο feed δίνεται προτεραιότητα στο περιεχόμενο με high engagement (like, σχόλια, προβολές βίντεο, αποθηκεύσεις, κοινοποιήσεις, direct messages και οποιαδήποτε άλλη αλληλεπίδραση μπορεί να έχει ένα post). Οι χρήστες με high engagement είναι πιο πιθανό να γίνουν πελάτες σου. Αυτό γιατί έχουν συνηθίσει να βλέπουν σε δικές τους καθημερινές στιγμές τη δική σου καθημερινότητα, μέσα από τα post ή τα stories που ανεβάζεις δημιουργώντας σταδιακά μια σύνδεση μεταξύ σας πιο προσωπική.
Το ποιοτικό περιεχόμενο αποτελείται από φωτογραφίες ή βίντεο που συνδυάζονται με δυναμικά hashtags και description με αξία. Τα hashtags είναι σημαντικά για να σε εντοπίζουν νέοι χρήστες και να αποκτήσεις followers. Όσον αφορά το description, προσφέρει πληροφορίες για το post, παρουσιάζει δεδομένα, ή προσφέρει έμπνευση και γενικά βοηθάει στη δημιουργία ενός engaged χρήστη.
Στο παρακάτω post βλέπουμε ένα χειροποίητο προϊόν με description που συνδέει συναισθηματικά τον χρήστη. Αντικατοπτρίζει την ουσία του brand, αφού το προϊόν αποτελεί ένα έργο τέχνης, αποτέλεσμα συνδυασμού κεραμικής και ζωγραφικής, κάνοντας επίκληση στο συναίσθημα, όπως συνηθίζουν τα έργα τέχνης.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείς να αξιοποιήσεις το bio σου και να προσθέσεις μια πιο προσωπική νότα. Εμένα μου αρέσει ο απλός, άμεσος και to the point τρόπος, ώστε αυτός που το διαβάζει μέσα σε δευτερόλεπτα να καταλάβει τι αφορά ο λογαριασμός. Στο Instagram της TopHost για παράδειγμα, η περιγραφή που έχουμε στο bio είναι η εξής: “Web Hosting// Domain Names // Grid CDN // Dedicated Servers // Extreme Support”. Τόσο απλά!
Όσον αφορά το πεδίο του link στο bio, η ιδέα να το χρησιμοποιήσεις για να προσφέρεις κάτι δωρεάν είναι πολύ καλή, αν θες να αυξήσεις το engagement και εν τέλει να δεις μετατροπή των χρηστών σε πελάτες. Το τι θα προσφέρεις εξαρτάται από τη δημιουργικότητα και τις δυνατότητες σου. Μερικές ιδέες:
Στο παρακάτω παράδειγμα η εταιρεία Mailchimp προσφέρει ένα προωθητικό κωδικό. Όταν κλικάρεις στο μπλε link του bio, οδηγείσαι στη σχετική σελίδα!
Εδώ ο πυρήνας είναι κυρίως η αισθητική. Μια εικόνα χίλιες λέξεις και στην περίπτωση του Instagram, υπάρχουν δύο τρόποι να κοιτάξει κάποιος τις φωτογραφίες σου. Είτε ανά μια, είτε στο πλέγμα των 12.
Το πλέγμα αφορά κυρίως τους νέους χρήστες που σκανάρουν γρήγορα το προφίλ σου και από αυτή την πρώτη ματιά κρίνουν αν αξίζει να σε ακολουθήσουν. Είναι ένα κομβικό σημείο που αξίζει να δώσεις προσοχή, καθώς μπορεί να σου φέρει followers.
Φαντάσου ότι πρόκειται για ένα online περιοδικό του brand σου που θες να παρουσιάσεις όσα περισσότερα μπορείς με διαφορετικό τρόπο ώστε να ελκύει τον χρήστη και να θέλει να συνεχίσει το ξεφύλλισμα.
Για να καταλάβεις τι εννοώ. Στην αριστερή εικόνα του παραπάνω κολάζ, το online περιοδικό τέχνης έχει επιλέξει να παρουσιάζει 3 έργα ανά καλλιτέχνη. Είναι μια έξυπνη κίνηση, γιατί το πλέγμα δείχνει πιο τακτοποιημένο και αρμονικό. Στη δεξιά, στην οποία ανακάτεψα τις φωτογραφίες της πρώτης, χάνεται η ολότητα του καλλιτέχνη και βλέπεις διαφορετικά έργα μπερδεμένα με αποτέλεσμα να χάνεται κάπως η αξία τους.
Μπορείς να ακολουθήσεις αυτό το στυλ ή να σκεφτείς κάτι δικό σου. Το νόημα είναι να αντιληφθείς τη σημασία της αισθητικής και να τη φέρεις στα μέτρα σου. Αν διατηρείς μια αρμονία στα χρώματα και αποφεύγεις την επανάληψη των ίδιων πλάνων το αποτέλεσμα θα είναι εξίσου ικανοποιητικό.
To Instagram όπως φαίνεται θα εξακολουθήσει την ανάπτυξη του και ενδεχομένως να τοποθετήσει νέες επιλογές και εργαλεία στην πλατφόρμα. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να τεστάρεις κάθε τι καινούργιο που λανσάρεται και αν ταιριάζει στη φιλοσοφία του brand σου, να το ενσωματώνεις στη στρατηγική του.
Κάποιες άλλες προτάσεις για δημιουργία engagement είναι:
Το χτίσιμο ενός brand στο Ιnstagram απαιτεί μια στοιχειώδη γνώση τεχνικών marketing που μπορείς να αποκτήσεις χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Βασικοί πυλώνες είναι το κοινό, η φιλοσοφία του brand και η στρατηγική για την επίτευξη του στόχου.
Στο παραπάνω άρθρο σου παρέθεσα κάποιες κατευθυντήριες γραμμές για ένα καλό ξεκίνημα. Στο κάθε κομμάτι μπορείς να εμβαθύνεις περισσότερο κάνοντας τη δική σου έρευνα! Σε κάθε περίπτωση, προσπάθησε να μην ξεφεύγεις στα post σου από την ιδέα του ιδανικού πελάτη, των αναγκών του και το δρόμο που οδηγούν στην ικανοποίηση τους.
Και μη ξεχνάς ότι η τεχνολογία είναι κάτι που αλλάζει διαρκώς, γι’ αυτό προσπάθησε να είσαι σε επαφή με τα νέα δεδομένα και να προσαρμόζεσαι σε αυτά αν εκφράζουν το brand σου.
Καλή επιτυχία!
Πηγή: Top-host