Το μάρκετινγκ είναι ένα από τα πιο αιχμηρά εργαλεία που έχει στη διάθεσή του ο επιχειρηματίας σήμερα. Και, φυσικά, σαν κάθε αιχμηρό εργαλείο, πρέπει να χρησιμοποιείται σωστά, καθώς, πολλές φορές, καιροφυλακτεί ο κίνδυνος “αυτοτραυματισμού”.
Η ιστορία της επικοινωνίας, τόσο στο εξωτερικό, αλλά και στη χώρα μας βρίθει από παραδείγματα προς αποφυγήν. Δεν είναι ούτε μία ούτε δύο οι δράσεις μάρκετινγκ και που ενώ, φαινομενικά, τα είχαν όλα “by the book”, απέτυχαν, και κάποιες φορές παταγωδώς, να πιάσουν τους στόχους τους. Δείτε λοιπόν παρακάτω 3 λόγους για τους οποίους το μάρκετινγκ που κάνετε, μπορεί να μην έχει τα αποτελέσματα που θέλετε.
Ποσότητα αντί για ποιότητα
Όχι άλλα Google Displays, φτάνει! Εάν το κατάστημα αθλητικών παπουτσιών σας δεν με έχει πείσει με το πρώτο ή δεύτερο display ad για τη νέα σας κολεξιόν, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι το εκατοστό θα κάνει τη διαφορά; Ή το έκτο sms μέσα σε ένα μήνα; Ή το δεύτερο newsletter της εβδομάδας;
Προσέξτε – δεν αρνούμαι την τεχνική της επανάληψης. Άλλωστε, μην ξεχνάτε ότι στις μέρες μας, υπάρχει η δυνατότητα για εντυπωσιακού μεγέθους δράσεις ποσότητας – για παράδειγμα, με ένα σχετικά λογικό αντίτιμο, θα μπορούσατε να κάνετε το ελληνικό YouTube δικό σας για μία ολόκληρη ημέρα (δια της υπερβολής το αναφέρω).
Ωστόσο, αφενός, αυτό είναι ένα παιχνίδι για brands πολύ πάνω από το επίπεδο της μικρομεσαίας και αφετέρου δεν παραβιάζει τον βασικό μου συλλογισμό. Μία ποιοτική επικοινωνία θα έχει πάντοτε μεγαλύτερο value for money από μία ποσοτική.
Δεν υπάρχει εταιρική ταυτότητα
Αλήθεια, έχετε brand guidelines; Το λογότυπό σας χρησιμοποιείται σωστά οριζόντια; Κάθετα; Σε ασπρόμαυρη εκδοχή; Μήπως ο γραφίστας πειραματίζεται και βάζει από μόνος του “περασιά” το λογότυπό με το σύμβολο της μάρκας; Μήπως κάθε φορά που κάνετε μια καμπάνια στα social media, έχετε και νέα γραμματοσειρά;
Και μιλώντας για λογότυπο, μήπως το σοβαρό και επιτυχημένο ωδείο σας έχει για σήμα ένα pin-up πιανίστα; Και ποιος αλήθεια σχεδίασε το λογότυπό σας; Μήπως το δημιούργησε κάποιος ανιψιός σας που “κάτι ξέρει από Photoshop”; Τα λάθος εικαστικά, και η απουσία εταιρικής ταυτότητας, δυστυχώς πληρώνονται. Δεν βλέπετε άμεσα το πώς, αλλά πληρώνονται.
Πώληση αντί για εκπαίδευση
Τέλος, αφήστε τη ντουντούκα και πιάστε την κιμωλία! Καταλαβαίνουμε την ανάγκη της πώλησης, άλλωστε χωρίς πώληση, δεν υπάρχει επιχείρηση. Από την άλλη πλευρά όμως, μην περιμένετε θαύματα σε ένα περιβάλλον όπου ο καταναλωτής δέχεται χιλιάδες μηνύματα πώλησης την ημέρα και εκατοντάδες χιλιάδες σε ένα χρόνο. Θυμηθείτε πως έχει πολλές και διαφορετικές επιλογές!
Αφήστε για λίγο τις τιμές και σκεφτείτε σαν “εκπαιδευτικός”. Βρείτε το reason why του προϊόντος σας και εξηγήστε! Στο παράδειγμα του ωδείου που ανέφερα παραπάνω, είναι καλύτερο να εξηγήσετε στον πιθανό πελάτη ποια τραγούδια θα μπορεί να παίξει μετά από ένα χρόνο φλάουτο (χαρακτηριστικό → πλεονέκτημα → μοναδικότητα → όφελος), παρά το πόσο χαμηλά είναι τα δίδακτρα αυτού του ενός χρόνου. Εκπαιδεύστε μέσω της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ, μην εστιάζετε στην τιμή (γιατί προσελκύετε πελάτες price sensitive) και θα πετύχετε! Καλή επιτυχία!