Ο ελληνικός τουρισμός ανακάμπτει με ταχείς ρυθμούς, μετά από την εξαιρετικά επίπονη περίοδο της πανδημίας. Αυτό αποδεικνύουν, άλλωστε, τα στοιχεία που παρουσίασε -μεταξύ άλλων φορέων & ιδρυμάτων- η Τράπεζα της Ελλάδος, σύμφωνα με τα οποία οι ταξιδιωτικές εισπράξεις της χώρας τον Μάιο του 2022 αυξήθηκαν κατά 536,4% σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περσινές[1], ενώ τον Ιούλιο τα έσοδα άγγιξαν τα 3,723 δισ. ευρώ[2]. Εντούτοις, η νέα πραγματικότητα θέτει μία σειρά από νέες προκλήσεις και για τον τουριστικό κλάδο: το φάσμα του πληθωρισμού στην Ευρώπη, η αβεβαιότητα λόγω του πολέμου και οι εξελίξεις αναφορικά με την Covid-19 το φθινόπωρο. Πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τα ρίσκα και τις δεδομένες αυτές δυσκολίες και να διεξάγουμε με ασφάλεια την επιχειρηματική μας δραστηριότητα κατά την απαιτητική αυτή εποχή;
Αφότου βγάλαμε (σχεδόν) τη μάσκα, λοιπόν, πήραμε και πάλι τους δρόμους, απολαμβάνοντας την εμπειρία των ταξιδιών με μεγαλύτερη ανεμελιά. Μετά τη χαλάρωση των περιορισμών που είχε επιφέρει η πανδημία, η ροή τουριστών προς την Ελλάδα παραμένει έκτοτε αδιάκοπη. Οι αφίξεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας φέτος τον Αύγουστο αυξήθηκαν κατά 9,4%, σε σύγκριση με το 2019[3], τα ημερολόγια των ξενοδόχων και των τουριστικών πρακτόρων για τους μήνες Αύγουστο & Σεπτέμβριο ήταν κυριολεκτικά «φίσκα», με ισχυρή ζήτηση για κρατήσεις έως -τουλάχιστον- τα τέλη Οκτωβρίου. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τα έσοδα από τον τουρισμό, τα οποία είχαν ήδη φτάσει σε υψηλά επίπεδα από τις αρχές της θερινής σεζόν, αναμένεται να αγγίξουν συνολικά τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος, χάρη μάλιστα στην παράταση της τουριστικής περιόδου[4].
Ωστόσο, όλοι όσοι δραστηριοποιούνται στον τουριστικό (και όχι μόνο) κλάδο εξακολουθούν να βρίσκονται σε κατάσταση αναμονής, ανησυχώντας για ένα μέλλον που είναι δύσκολο να προβλεφθεί. Οι τιμές που εκτινάσσονται στα ύψη, οι πληθωριστικές πιέσεις και η γενική αβεβαιότητα φέρνουν αντιμέτωπους τους εκπροσώπους του κλάδου με την (μάλλον τρομακτική) πιθανότητα να βιώσουν εκ νέου τις δυσκολίες και την ταλαιπωρία της προηγούμενης χρονιάς. Οι ακυρώσεις κρατήσεων και ταξιδιών, καθώς και τα άδεια ξενοδοχεία και εστιατόρια αποτελούν ακόμη το μαρτύριο της ελληνικής ταξιδιωτικής βιομηχανίας – σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν τρόποι προκειμένου να εδραιώσετε τη θέση σας και να κατορθώσετε να χτίσετε την εικόνα μίας σύγχρονης και ανθεκτικής επιχείρησης.
Πώς να αποφύγετε πιθανές απώλειες εσόδων (και να ενισχύσετε την παρουσία σας στην αγορά)
Παρόλο που δεν ισχύει μια και μόνο απάντηση, υπάρχουν εν τέλει διάφορες συμβουλές που θα μπορούσαν ενδεχομένως να βοηθήσουν τους εμπόρους. Μια σωστή επιλογή αφορά τη συνεργασία με πιστοποιημένους παρόχους πληρωμών, οι οποίοι προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα λύσεων για κάθε επιχείρηση. Οι γνώριμες διεθνείς μέθοδοι πληρωμής δύνανται να συνδράμουν στην οικοδόμηση της αξιοπιστίας της εταιρείας, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη των τουριστών και καθησυχάζοντάς τους ότι τα χρήματά τους θα μεταφερθούν με ασφάλεια, ανεξάρτητα από το παγκόσμιο οικονομικό κλίμα. Καλό είναι επίσης να δοθεί σημασία σε ολόκληρη τη διαδικασία συναλλαγής, προκειμένου να καταστεί όσο το δυνατόν πιο απλή και προσιτή.
«Αξίζει, όντως, να εστιάσουμε στο πως να παρέχουμε στους ταξιδιώτες την καλύτερη δυνατή διαδικτυακή υπηρεσία, κάθε φορά που κάνουν κράτηση για ταξίδια ή πληρώνουν για άλλου είδους υπηρεσίες. Σήμερα, έως και το 38% των πελατών εγκαταλείπει μια συναλλαγή εάν η επιλεγμένη μέθοδος πληρωμής δεν είναι διαθέσιμη[5], επομένως η διαφοροποίηση παρέχει στις επιχειρήσεις ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Επιπλέον, οι πληρωμές μοιάζουν πολύ πιο απλές, άπαξ και οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να τις πραγματοποιήσουν στο δικό τους νόμισμα. Στην PayPal, για παράδειγμα, διαχειριζόμαστε τουλάχιστον 25 εθνικά νομίσματα, τα οποία καλύπτουν τη ζήτηση για τα πιο συνήθη αιτήματα», αναφέρει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ.
Με την PayPal, οι ταξιδιώτες μπορούν επίσης να πραγματοποιούν πληρωμές από σχεδόν οπουδήποτε στον κόσμο και να αισθάνονται σίγουροι ότι οι οικονομικές τους πληροφορίες αποθηκεύονται και υποβάλλονται σε επεξεργασία με ασφαλή τρόπο. Και ενώ είναι πρακτικά αδύνατο να προβλέψουμε τι μέλλει γενέσθαι τους επόμενους μήνες, έστω και σε αντίξοες συνθήκες, συστήνουμε να συνεχίζετε να φροντίζετε στο έπακρο τους πελάτες σας, ως μια έξυπνη επένδυση για το μέλλον.
[1] Bank of Greece data (EN), July 2022, Developments in the balance of travel services: May 2022
[2] Bank of Greece data (EN), September 2022, Developments in the balance of travel services: July 2022
[3] Data by Fraport Greece published by Greek Travel Pages, September 2022, August traffic shoots up at regional airports in Greece
[4] Reports & estimates published by Kathimerini, September 2022, Greek tourism revenues to reach €20 bln this year
[5] Weave report, 2022, www.getweave.com/7-ways-your-lack-of-payment-options-is-making-you-lose-business/