Από αριστερά: Ταξίαρχος Ιωάννης Χειμαριός, Δ/ντής ΔΑΣ – Υποστράτηγος Χρήστος Λαζαρίδης, Δ/ντής Πολ. Μουσείου – Υποστράτηγος (ε.α.) Αριστομένης Κράγκαρης, μέλος ΔΣ Πολεμικού Μουσείου – Tim German, Director Lockheed Martin Aeronautics – Kων/νος Παπαδόπουλος, Αντιπρόεδρος Lockheed Martin στην Ελλάδα – Αντιστράτηγος Α. Χουδελούδης, Αρχηγός ΓΕΣ – Αναστάσιος Λιάσκος, Πρ. ΔΣ Πολεμικού Μουσείου – Αντιστράτηγος Ανδρέας Κορωνάκης, Υπαρχηγός ΓΕΣ – Υποστράτηγος Αστέριος Σαμαράς, Διευθυντής Γ΄ Κλάδου ΓΕΣ
Αυτή είναι η δεύτερη φορά που η Lockheed Martin εφαρμόζει πρόγραμμα STEM στην Ελλάδα και αποτελεί συνέχεια του πρώτου αντίστοιχου προγράμματος που έγινε στο Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παίδων του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά.
Η Lockheed Martin, παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της αεροδιαστημικής, τεχνολογίας και ασφάλειας, εγκαινίασε ένα νέο πρόγραμμα STEM (Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά), με έμφαση στη ρομποτική, για τα παιδιά των εργαζομένων του Στρατού Ξηράς.
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος της επένδυσης της Lockheed Martin στην εκπαίδευση STEM, στο πλαίσιο της συνολικής δέσμευσής της να ενθαρρύνει την επόμενη γενιά επιστημόνων και μηχανικών.
Το πρόγραμμα αποτελείται από ένα διήμερο γεμάτο εκπαιδευτικές δραστηριότητες STEM για τα παιδιά ηλικίας 6-12 ετών των οικογενειών του Στρατού Ξηράς. Συνολικά έλαβαν μέρος 120 παιδιά, που χωρίστηκαν σε δύο ηλικιακές ομάδες για δύο Σαββατοκύριακα. Την υλοποίηση της δράσης ανέλαβε ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός “STEM Education”. Αυτό το πρόγραμμα STEM είναι η συνέχεια του πρώτου αντίστοιχου προγράμματος, που ξεκίνησε η Lockheed Martin το Νοέμβριο του 2022, με επίκεντρο τη ρομποτική, στο Κέντρο Ειδικής Φροντίδας Παίδων του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά.
Τα παιδιά ηλικίας 6-8 ετών κατασκεύασαν τηλεκατευθυνόμενα hovercrafts. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής πειραματίσθηκαν με θέματα τριβής, πλοήγησης στο έδαφος, αεροδυναμικής σύνθεσης δυνάμεων και κατεύθυνσης, με θέματα ηλεκτρισμού και ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων. Έμαθαν επίσης πώς να μειώνουν τη δύναμη της τριβής, να αυξάνουν ταχύτητα και πώς μπορούν να διατηρούν τον έλεγχο (στροφή αριστερά, δεξιά κ.λπ.).
Επιπλέον πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες στις οποίες τα παιδιά χρησιμοποίησαν τις κατασκευές τους με στόχο να κερδίσουν το διαγωνισμό και, στην ουσία, να επιβεβαιώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν. Τα παιδιά ηλικίας 9-12 ετών κατασκεύασαν τηλεκατευθυνόμενα αερόπλοια (μπαλόνια ηλίου) που θυμίζουν τα παλιά αερόπλοια με δεξαμενή υδρογόνου, και συμμετείχαν σε επιστημονικούς διαγωνισμούς σε διάφορους τομείς STEM.
Η προώθηση της εκπαίδευσης STEM είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Lockheed Martin. Ως πρωτοπόρος του κλάδου, η Lockheed Martin, με ένα δυναμικό 60.000 μηχανικών, επιστημόνων και επαγγελματιών πληροφορικής, δεσμεύεται να συνεργαστεί με αυτές τις ομάδες για την ανάπτυξη προγραμμάτων που εκπαιδεύουν και εμπνέουν τους αυριανούς επιστήμονες, μηχανικούς και μαθηματικούς.
O μη κερδοσκοπικός οργανισμός STEM Education που συνεργάζεται με τη Lockheed Martin, έχει 12 χρόνια εμπειρίας στην εισαγωγή του STEM και της εκπαιδευτικής ρομποτικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σχεδιάζει και διεξάγει συντονισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά όλων των ηλικιών να εξοικειωθούν με την πρωτοποριακή προσέγγιση του STEM.
Ο κ. Κώστας Παπαδόπουλος, Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Lockheed Martin στην Ελλάδα είπε κατά τη διάρκεια της τελετής: “Είμαστε υπερήφανοι για τις πρωτοβουλίες μας STEM στην Ελλάδα, με επίκεντρο τα παιδιά. Ως ηγέτιδα εταιρεία, οι κορυφαίες πλατφόρμες μας σχεδιάζονται και κατασκευάζονται από ομάδες αποτελούμενες από επαγγελματίες υψηλής εξειδίκευσης. Αυτές οι πρωτοβουλίες αποτελούν μέρος της ιδέας που πρεσβεύουμε, να επικεντρωνόμαστε δηλαδή στην έκθεση των παιδιών στον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας από μικρή ηλικία, ως μέρος του φυσικού εκπαιδευτικού τους περιβάλλοντος μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα».
Ο κ. Αρχηγός του ΓΕΣ κατά τον χαιρετισμό του εξέφρασε τη χαρά και την ικανοποίησή του για την εκδήλωση και ευχαρίστησε θερμά τη Lockheed Martin για την ευκαιρία που έδωσε στα παιδιά του προσωπικού να γνωριστούν με τις νέες τεχνολογίες και το μέλλον.