Εάν ρωτήσει κανείς τους πιο ένθερμους λάτρεις των ρολογιών ποιoν διάσημο μηχανισμό θα ήθελαν να δουν να επιστρέφει ανανεωμένος, οι περισσότεροι θα απαντούσαν τον Calibre 321 της OMEGA. Αυτός ο στιβαρός και κομψός μηχανισμός χρονογράφου είναι πολύ δημοφιλής από τη δεκαετία του 1940 και συνεχίζει ακόμα να είναι περιζήτητος από συλλέκτες ρολογιών από όλο τον κόσμο. Τώρα, περισσότερο από 50 χρόνια από τότε που κατασκευάστηκε ο τελευταίος Calibre 321, η OMEGA φέρνει πίσω αυτόν τον εμβληματικό μηχανισμό.
Διάσημος για τον όμορφα περίπλοκο σχεδιασμό του, ο αυθεντικός Calibre 321 ήταν ο πρώτος μηχανισμός που χρησιμοποιήθηκε στο Speedmaster της OMEGA το 1957. Για την ακρίβεια, είχε πριν χρησιμοποιηθεί σε μερικούς άλλους χρονογράφους της OMEGA, και συγκεκριμένα σε εκείνους της συλλογής Seamaster. Ο μηχανισμός αυτός ξεχωρίζει γιατί χρησιμοποιεί ένα μονοκόμματο column-wheel, ένα στοιχείο που είναι κατασκευασμένο από ένα μόνο κομμάτι και το οποίο προσθέτει τεχνική αξία. Γενικά, οι μηχανισμοί column-wheel απαιτούν πολύ προσεκτική ακρίβεια στο σχεδιασμό και την κατασκευή τους, κάτι που τους καθιστά δημοφιλείς στους συλλέκτες ρολογιών.
Εκτός από την κατασκευή του, ο αυθεντικός Calibre 321 έχει κερδίσει και μία σημαντική θέση στην ιστορία. Χρησιμοποιήθηκε σε μία ποικιλία μοντέλων μεταξύ των οποίων το Speedmaster ST 105.003 (το πρώτο μοντέλο που πέρασε με επιτυχία τη δοκιμασία της NASA και το φόρεσε ο αστροναύτης Ed White στη διάρκεια του πρώτου Αμερικάνικου περίπατου στο διάστημα) και το Speedmaster ST 105.012 (το πρώτο ρολόι που φορέθηκε πάνω στο φεγγάρι).
Το εκ νέου λανσάρισμα ενός μηχανισμού με τόσο σημαντική φήμη πρέπει, επομένως, να γίνει με απόλυτη ακρίβεια. Για το project Calibre 321, η OMEGA αξιοποίησε μία αφοσιωμένη ομάδα ειδικών οι οποίοι δούλεψαν αποτελεσματικά για πάνω από δύο χρόνια και με απόλυτη μυστικότητα για να φέρουν στη ζωή τον μηχανισμό. Αυτή η μικρή ομάδα αποτελούνταν από ερευνητές, προγραμματιστές και ιστορικούς, καθώς και από τους εκλεκτότερους των τεχνιτών και έμπειρων ωρολογοποιών. Για να προστατευθούν οι αποκλειστικές λεπτομέρειες του project, η ομάδα δούλεψε ακόμα και κάτω από το κωδικό όνομα “Alaska 11”, σύμφωνα με τις ονομασίες που χρησιμοποιούσε η OMEGA για τα μυστικά σχέδια του Speedmaster για την NASA στις δεκαετίες του 1960 και του 1970.
Χρησιμοποιώντας τη 2η γενιά του Calibre 321 σαν αναφορά, η ομάδα της OMEGA κατάρτισε εκτεταμένη ιστορική έρευνα και αυθεντικά σχέδια για την επανακατασκευή του μηχανισμού με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια. Προχωρώντας ακόμα πιο μακριά, χρησιμοποίησαν επίσης την τεχνολογία της “τομογραφίας” (μέθοδος ψηφιακής σάρωσης) για να δουν στο εσωτερικό του αυθεντικού ρολογιού Speedmaster ST 105.003 που φόρεσε ο αστροναύτης Eugene “Gene” Cernan στο φεγγάρι κατά τη διάρκεια της αποστολής Apollo 17 το 1972. Ο Cernan ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που περπάτησε στην επιφάνεια της σελήνης και το Speedmaster του τώρα φυλάσσεται στο Μουσείο της OMEGA στην Bienne της Ελβετίας. Ο μηχανισμός Calibre 321 της OMEGA της παρείχε τα ιδανικά κριτήρια σχεδιασμού για να τα ακολουθήσει.
Ο Raynald Aeschlimann, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της OMEGA, δήλωσε, “Είναι εκπληκτικό το πόσοι πολλοί άνθρωποι είναι παθιασμένοι με τον μηχανισμό Calibre 321. Κατασκευάσαμε τον τελευταίο το 1968 και οι φανατικοί θαυμαστές δεν έχουν σταματήσει ακόμα να μιλούν για αυτόν. Αυτό δείχνει και το πόσο ξεχωριστός είναι. Είμαστε ενθουσιασμένοι που επιτέλους εκπληρώνουμε τις ευχές τους και έχουμε κάνει τεράστιες προσπάθειες για να φέρουμε πίσω ξανά αυτόν το μηχανισμό.”
Οι νέοι μηχανισμοί πρόκειται να μπούνε τώρα σε παραγωγή στις κεντρικές εγκαταστάσεις της OMEGA στην Bienne. Με έναν μοναδικό τρόπο, όλες οι φάσεις της δημιουργίας θα πραγματοποιηθούν μέσα σε ένα εργαστήριο ειδικά αφιερωμένο στον Calibre 321. Για κάθε μηχανισμό, η συναρμολόγησή του καθώς και η συναρμολόγηση της κεφαλής του ρολογιού και του μπρασελέ θα εκτελούνται από τον ίδιο ωρολογοποιό. Οι φανατικοί θαυμαστές των ρολογιών μπορούν να περιμένουν περισσότερες εξελίξεις και νεότερα, μέσα στους επόμενους μήνες.
Πηγή: Capital.gr