Θέματα

Black Friday – τι έγινε με τις εκπτώσεις του Νοεμβρίου;

Η ομάδα της Picodi έλεγξε τα στατιστικά στοιχεία αναζήτησης των προσφορών της Black Friday στην Ελλάδα και παγκοσμίως και ανέλυσε τα στατιστικά των πωλήσεων σε διαφορετικές ημέρες και ώρες της Black Friday και της Black Week.

  • Η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα τις χώρες, όπου ο ενθουσιασμός της Μαύρης Παρασκευής μειώθηκε περισσότερο τα τελευταία τρία χρόνια (48%).
  • Το τέλος Νοεμβρίου εξακολουθεί να είναι μια από τις πιο καυτές περιόδους στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο, οι πωλήσεις τριπλασιάζονται ακόμη και σε σύγκριση με μια κανονική μέρα.
  • Η μέση αξία του καλαθιού κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday ανήλθε συνολικά στα 65 ευρώ
  • Ρούχα, ταξίδια και είδη σπιτιού είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες
  • Οι περισσότερες αγορές γίνονται την Παρασκευή και οι πιο ενεργές ώρες αγορών είναι 21:00–23:00
  • Κατά μέσο όρο, οι εκπτώσεις που δηλώθηκαν από τα καταστήματα ανήλθαν στα 47%, ωστόσο αυτό ισχύει για περιορισμένο αριθμό προϊόντων.

 

Η Black Friday δεν είναι πλέον συναρπαστική για τους καταναλωτές;

Για να ελέγξουμε πώς έχει αλλάξει το ενδιαφέρον για τις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής, χρησιμοποιήσαμε δεδομένα από το Google Trends και χρησιμοποιήσαμε ως σημείο αναφοράς το προπανδημικό έτος 2019. Σε ένα συντριπτικό αριθμό χωρών, ο αριθμός των αναζητήσεων που σχετίζονται με τη Μαύρη Παρασκευή μειώθηκε. Η μεγαλύτερη μείωση ενδιαφέροντος σημειώθηκε στην Τουρκία (−81%), τη Νιγηρία (−67%), την Κολομβία (−63%), τη Ρωσία (−58%) και την Πολωνία (−54%). Στην Ελλάδα το ενδιαφέρον για τη Black Friday μειώθηκε κατά 48%. Αυτό πιθανότατα σχετίζεται όχι μόνο με την πανδημία και την οικονομική αστάθεια, αλλά και με την υπερβολική χρήση των ονομάτων «Black Friday» και «Black Week» για πωλήσεις εκτός από αυτές του τέλους Νοεμβρίου.

Ωστόσο, υπάρχουν χώρες στις οποίες, παρά την πανδημία, οι αγοραστές έψαχναν πιο συχνά για προσφορές της Black Friday. Αυτές οι χώρες είναι η Χιλή (+33%), η Ιαπωνία (+22%) και η Φινλανδία (+1%).

 

Οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια της Black Friday είναι ακόμα υψηλές

Αν και η Black Friday δεν τραβάει τόσο την προσοχή όσο παλιά, οι εκπτώσεις τα τέλη Νοεμβρίου συνεχίζουν να είναι μια από τις πιο καυτές περιόδους στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο.

Στις 26 Νοεμβρίου 2021, ο αριθμός των πωλήσεων ήταν 359% υψηλότερος σε σύγκριση με μια κανονική ημέρα και τις υπόλοιπες ημέρες της λεγόμενης Μαύρης Εβδομάδας, οι πωλήσεις ήταν μεταξύ 86% και 289% υψηλότερες.

Στις χώρες όπου δραστηριοποιείται η Picodi, ο αριθμός των πωλήσεων αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 320% τη Μαύρη Παρασκευή.

 

Black Friday στην Ελλάδα

Μεταξύ των κάτοικων της Ελλάδας που συμμετείχαν στις εκπτώσεις τα τέλη Νοεμβρίου, οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ήταν είδη ένδυσης και υπόδησης, ταξίδια, είδη εσωτερικής διακόσμησης, take away food, παιδικά είδη. Η μέση αξία του καλαθιού ήταν 65 ευρώ και η έκπτωση ήταν 47%, γεγονός που επέτρεπε στους αγοραστές να εξοικονομήσουν 58 ευρώ κατά μέσο όρο. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι το ποσοστό έκπτωσης που δηλώνουν τα καταστήματα αφορούσε συνήθως μια μικρή γκάμα και αριθμό πωλούμενων προϊόντων.

Αναλύσαμε επίσης την αγοραστική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι Έλληνες συγκαταλέγονται στον αριθμό των απογευματινών αγοραστών: οι ώρες αιχμής στα ηλεκτρονικά καταστήματα πέφτουν μεταξύ 9:00 μ.μ. και 11 μ.μ.

Μεθοδολογία

Τα στοιχεία για το ενδιαφέρον για τις πωλήσεις της Black Friday προέρχονται από την πλατφόρμα Google Trends. Τα στοιχεία για την αύξηση των πωλήσεων, τα πιο δημοφιλή προϊόντα καθώς και τη μέση αξία καλαθιού και έκπτωση προέρχονται από τα στατιστικά στοιχεία της πλατφόρμας Picodi.com και καλύπτουν την περίοδο 22–28 Νοεμβρίου 2021.