H BORRN, μια νέα εταιρεία με έδρα την Αθήνα, καινοτομεί συστήνοντας μια διαφορετική προσέγγιση ανάπτυξης νεοφυών επιχειρήσεων. Με την στενή και άμεση συνεργασία με τους ιδρυτές και ιδρύτριες των startups, μειώνει στο μισό το χρόνο εισόδου τους στην αγορά και κάνει πραγματικότητα τις καινοτόμες λύσεις τους που αλλάζουν τον κόσμο.
Με εργαλεία το storytelling, το design και την τεχνολογία, σε συνδυασμό με την εμπειρία σε operations, η BORRN φιλοδοξεί να υπερβεί τα συμβατικά μοντέλα των Venture Studios & Venture Capitals, προσφέροντας εξατομικευμένες υπηρεσίες σε ιδρυτές και ιδρύτριες σε οποιονδήποτε τομέα παγκοσμίως.
Η εταιρεία αποτελεί το νέο επιχειρηματικό βήμα των ιδρυτών της REBORRN, Γιώργου Βαρέλογλου και Κώστα Μάντζιαρη, δύο ανθρώπων που έχουν περάσει από διάφορα στάδια του επιχειρείν, σε συνεργασία με την Ματίλντα Νατάν, επαγγελματία με 12ετή εμπειρία στην ευρωπαϊκή startup κοινότητα και σε εταιρείες όπως η Groupon, η Deliveroo, και η Zego.
Πώς ξεκίνησε η επαφή σου με τη startup κοινότητα και πώς πήρες την απόφαση να γυρίσεις στην Ελλάδα;
Πριν χρόνια, φοιτήτρια ακόμα στο Λονδίνο, έτυχε να βρεθεί στα χέρια μου ένα άρθρο του Harvard Business Review, που αναφερόταν η Groupon, στα τότε αρχικά της στάδια. Μου κέντρισε το ενδιαφέρον ο διαφορετικός κόσμος αυτού του είδους επιχείρησης – που ξεκινάει δηλαδή από μια ιδέα και εξελίσσεται ραγδαία σε κάτι με μεγάλο αντίκτυπο. Αυτή ήταν και ένταξη μου στην ευρωπαϊκή startup κοινότητα, καθώς λίγους μήνες αργότερα ξεκίνησα στην Groupon αναλαμβάνοντας την νεοσύστατη τότε θέση του Strategic Planning. Η πορεία μου εκεί κράτησε 5 χρόνια, και έπειτα ακολούθησε το ταξίδι μου στην Deliveroo, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες διανομής τροφίμων στον κόσμο.
Η εμπειρία στην Deliveroo ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, καθώς σε μόλις 9 μήνες καταφέραμε να επεκταθούμε τόσο, καθιστώντας την εταιρεία έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στον κλάδο της. Όσο περνούσε ο καιρός, τόσο περισσότερο με ενθουσίαζε ο κόσμος της επιχειρηματικότητας, αναλαμβάνοντας θέσεις σε startups τόσο στην Αγγλία όσο και στην Γαλλία, όπως η Side.co και η Zego.
Η επιστροφή μου στην Ελλάδα ήρθε συγκυριακά, καθώς την περίοδο του κορονοϊού, έτυχε να βρίσκομαι εδώ. Το αποτέλεσμα ήταν να γνωρίσω το αναπτυσσόμενο οικοσύστημα της Ελλάδας, παραμένοντας όμως ενεργά εμπλεκόμενη σε startups του εξωτερικού. Μόλις 2 χρόνια μετά και μια γνωριμία με τον Γιώργο Βαρέλογλου και τον Κώστα Μάντζιαρη, ήταν η αφορμή να ενώσουμε τις δυνάμεις και το πάθος μας για την επιχειρηματικότητα, και μαζί να ιδρύσουμε την BORRN.
Πείτε μας λίγα λόγια για το προϊόν / υπηρεσία σας.
Η BORRN δημιουργήθηκε για να αλλάξει τον τρόπο που οι startups καινοτομούν και αναπτύσουν τις ιδέες τους, μέσω μιας πλατφόρμας φιλικής προς επιχειρηματίες που χρειάζονται καθοδήγηση σε όλο το προ-επιχειρηματικό τους ταξίδι: από τον καθορισμό των επιχειρηματικών μοντέλων και τον σχεδιασμό του value proposition και των προϊόντων τους, μέχρι το άνοιγμά τους σε νέες αγορές και τη χάραξη καινοτόμων στρατηγικών εισόδου σε αυτές. Έχοντας δημιουργήσει τις δικές μας επιχειρήσεις και συμβάλοντας ουσιαστικά στις διαδρομές άλλων, καταλαβαίνουμε τις προκλήσεις που συνοδεύουν αυτή τη διαδρομή.
Υποστηρίζουμε λοιπόν ανθρώπους που καινοτομούν, παρέχοντάς τους όλα όσα χρειάζονται – εξειδίκευση, χρόνο και ταλέντο – για να επικυρώσουν τις ιδέες τους στην αγορά πριν δημιουργήσουν τις σταθερές ομάδες τους.
Σε ποιους απευθύνεται η BORRN και τι υπηρεσίες προσφέρετε.
Η BORRN απευθύνεται σε ιδρυτές και ιδρύτριες νεοφυών επιχειρήσεων που βλέπουν τον κόσμο όχι μόνο όπως είναι, αλλά όπως θέλουν να γίνει. Εν συντομία, η ομάδα αυτή γεννήθηκε για να στέκεται δίπλα σε founders, με ένα μοντέλο συνεργασίας που αξιοποιεί τις συλλογικές μας δεξιότητες για να προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες σε οποιονδήποτε τομέα παγκοσμίως. Με εργαλεία μας το storytelling, το design, την τεχνολογία και την εμπειρία σε business operations γινόμαστε η ομάδα που κάθε founder θα ήθελε να έχει στα πρώτα βήματα υλοποίησης μιας ιδέας.
Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε από άλλες εταιρείες;
Αιτία για την ίδρυση της BORRN ήταν η από κοινού διαπίστωση πως οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών δυσκολεύονται να ανταποκριθούν σε βάθος στις σχετικές επιχειρηματικές ανάγκες, να είναι αρκετά γρήγορες ώστε να μπορέσουν να ακολουθήσουν τους ταχείς ρυθμούς και παράλληλα να λύνουν προβλήματα με έναν πιο δημιουργικό και σύγχρονο τρόπο.
H ομάδα μας καταφέρνει να καλύψει αυτό το κενό φέρνοντας στο τραπέζι μια υπόσχεση που θεωρούμε ότι μπορεί να είναι καθοριστική για την πορεία μιας εταιρείας: τον συνδυασμό επιχειρηματικής εμπειρίας και δημιουργικότητας. Όχι μόνο βοηθάμε τις ιδρυτικές ομάδες να μοιραστούν με τον καλύτερο τρόπο το value proposition και την ιστορία τους με περισσότερα κοινά, αλλά παράλληλα χτίζουμε και τεστάρουμε μαζί τους επιχειρηματικά μοντέλα και go-to-market στρατηγικές. Αυτός ο ξεχωριστός συνδυασμός βρίσκεται στον πυρήνα όλων όσων κάνουμε και θεωρούμε ότι είναι αυτός που μας ξεχωρίζει στην αγορά.
Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε στο ταξίδι σας;
Η μεγαλύτερη δυσκολία μέχρι σήμερα ήταν μια σκληρή απόφαση που έπρεπε να πάρουμε πριν ακόμα από την ίδρυση της BORRN. Συγκεκριμένα, ήταν η απόφαση να βάλουμε τέλος στο πρώτο μας εγχείρημα – μια startup πάνω στο elderly care – το οποίο στάθηκε η αφορμή να συναντηθούμε και να συνεργαστούμε ως ιδρυτές. Παρά τις προσπάθειές μας, η αγορά δεν ανταποκρίθηκε όπως θα θέλαμε. Αυτή η εμπειρία ωστόσο, μας δίδαξε πολλά για την ανθεκτικότητα και την ευελιξία.
Μέσα από αυτή τη συνεργασία, συνειδητοποιήσαμε ότι οι δεξιότητές μας αλληλοσυμπληρώνονται και ότι μας αρέσει να δουλεύουμε μαζί, γεγονός που μας ώθησε να αναθεωρήσουμε την προσέγγισή μας και να ιδρύσουμε την BORRN. Θέλουμε να βοηθήσουμε άλλους ιδρυτές και ιδρύτριες να αποφύγουν τα ίδια λάθη και να επιτύχουν τους στόχους τους πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.
Πείτε μας 1-2 ελληνικά (ή μη) Startups που θαυμάζετε και γιατί;
Μια από τις startups που θαυμάζω ιδιαίτερα είναι η Zoe, έχοντας έναν Έλληνα στην ομάδα των founders, δραστηριοποιείται στην Αγγλία στον τομέα της τεχνολογίας υγείας (health tech) συνδυάζοντας την επιστήμη με την καθημερινή ζωή. Η Zoe έχει δημιουργήσει ένα δυνατό brand, προσφέροντας στους χρήστες εξατομικευμένες οδηγίες για υγιεινή διατροφή. Κάνουν εξαιρετική δουλειά τόσο γενικά όσο και με το podcast τους που καταφέρνει να απλοποιεί πολύπλοκα θέματα υγείας και να τα καθιστά κατανοητά για όλους.
Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there;
Να ορίσουν τις αξίες τους με προσοχή και να μείνουν πιστοί και πιστές σε αυτές. Πάντα να κάνουν έρευνα αλλά και να δοκιμάζουν νέες ιδέες στην πράξη. Στα πιο πρακτικά θα έλεγα ότι η εμπειρία των χρηστών έχει σημασία σε όποιον τομέα κι αν βρίσκονται, και καλό θα ήταν να δίνουν την αξία που πρέπει. Να μιλάνε με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους— να μοιράζονται το όραμά τους, να κάνουν ερωτήσεις, να χτίζουν συνεργασίες. Το ταξίδι δεν είναι εύκολο και δεν θα αξίζει πάντα, αλλά τουλάχιστον αξίζει να το δοκιμάσουν.
Eπικοινωνία:
Mathilda Nathan (Ματίλντα Νατάν) – CEO & Co-Founder, BORRN
Get to know more about BORRN: