Σε μια περίοδο κρίσης, όπως είναι αυτή της πανδημίας του κορονοϊου, οφείλεις να αρθρώνει λόγο που είναι ξεκάθαρος, αξιόπιστος και φωτίζει αυτά που βιώνουμε. Είναι μια εποχή γεμάτη από καίρια ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις. Οι απαντήσεις όμως προϋποθέτουν ενημέρωση και πληροφόρηση, με δυο κουβέντες: γνώση.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία επικοινωνίας Adjust. δημιούργησε την ιστοσελίδα outbreak.wtf όπου εκεί μπορούμε να βρούμε έξι διαδραστικά dashboards μέσω των οποίων μπορούμε να ενημερωθούμε για όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα και τον κόσμο σχετικά με τον COVID 19. Μέσα από το data visualization, έχουμε πρόσβαση σε δεδομένα από ελληνικούς και διεθνείς οργανισμούς καθώς και επίσημες αρχές, τα οποία μας βοηθούν να κατανοήσουμε καλύτερα τι σημαίνει μια «στατιστική».
Μιλήσαμε με τον Γιώργο Γκριτζάλα, Γενικό Διευθυντή της Adjust. για αυτή την πρωτοβουλία, αλλά και για τις νέες προκλήσεις που διαμορφώνονται για διαφημιστές και διαφημιζόμενους σε αυτήν την περίοδο της πανδημίας.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα να δημιουργήσετε το outbreak.wtf;
Όταν κάτι σε αγχώνει, προσπαθείς να το ελέγξεις όσο μπορείς. Έτσι κι εμείς, σε μία προσπάθεια να κατανοήσουμε με τις δικές μας δυνάμεις και στο δικό μας πλαίσιο αυτό που συνέβαινε γύρω μας, αρχίσαμε να συνθέτουμε τα δεδομένα. Όσο η σύνθεση προχωρούσε, άρχισε όλο αυτό να παίρνει σχήμα και μορφή και σκεφτήκαμε πως η πληροφορία που γεννήθηκε ενδεχομένως μπορεί και να ενδιέφερε και άλλους και να είναι κάτι χρήσιμο για το κοινωνικό σύνολο. Και έτσι ήρθε στο φως το outbreak!
Τι χρειαστήκατε για το υλοποιήσετε;
Αρκετές ώρες, χιλιάδες data points, ένα business intelligence εργαλείο που χρησιμοποιούμε στην εταιρία και λίγη επαγγελματική διαστροφή.
Τι μπορεί να βρει κάποιος εκεί;
Μπορεί να βρει πληροφορία που έρχεται από αξιόπιστες, τρίτες πηγές σχετικά με την πανδημία, σε μορφή κατανοητή για όλους.
Στην καθημερινότητα σας αυτές τις μέρες της πανδημίας έχετε νιώσει ότι λείπει η αξιόπιστη ενημέρωση από τα παραδοσιακά ΜΜΕ;
Ο κόσμος «διψάει» για αξιόπιστη ενημέρωση και σχεδόν καθημερινά μας ενημερώνει και το ίδιο το κράτος με τον ΕΟΔΥ. Θα είχε σίγουρα ενδιαφέρον πάντως, μία έρευνα για την ανταπόκριση του κοινού στις διάφορες πηγές ενημέρωσης μετά από όλο αυτό.
Η Adjust. Έχει κάνει και άλλες ενέργειες σχετικές με τις νέες ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί αυτή την περίοδο. Πώς εικάζεται ότι θα είναι το μετά στους εργασιακούς χώρους;
Ναι, έχουμε δημιουργήσει ένα facebook messenger bot που δίνει συμβουλές για καλύτερη ζωή (λέγεται «Να με προσέχω») και stickers για το Instagram, προσφορά για το «Μένουμε Σπίτι». Το «μετά» στους εργασιακούς χώρους, θέλουμε να ελπίζουμε πως θα είναι πιο σύγχρονο. Σε ελάχιστο χρόνο, είδαμε τεράστια άλματα σε επίπεδο digital transformation σε μεγάλους οργανισμούς, οι οποίοι αποδέχτηκαν (βίαια και αναγκαστικά ενδεχομένως) την αξία του mobile office, τουworking from remote και των εργαλείων τηλεσυνεργασίας. Ο εκσυγχρονισμός αυτός, μόνο καλό μπορεί να κάνει.
Πώς συμβουλεύετε τους πελάτες τους να διαμορφώσουν την επικοινωνία και το περιεχόμενό τους αυτές τις μέρες της πανδημίας;
Έχουμε αναρτήσει στο site μας, ένα «οδηγό επιβίωσης» για την επικοινωνία αυτή την περίοδο. Αυτό που συμβουλεύουμε τους πελάτες μας πάντως, είναι να προσπαθήσουν να βάλουν τον εαυτό τους στη θέση του καταναλωτή. Σε μία περίοδο αβεβαιότητας και φόβου, χρειάζεται να νιώθεις δίπλα σου όποιον εμπιστεύεσαι. Και ναι, πλέον με την προσωποποίηση των brands και την είσοδό τους στα social media, το «όποιον εμπιστεύεσαι» περιλαμβάνει πολύ έντονα και τα brands. Συνεπώς, η εποχή χρειάζεται «αποφασιστικές δράσεις», αλλά και ενσυναίσθηση. Απαιτείται δηλαδή από τους ανθρώπους στην επικοινωνία τώρα περισσότερο από ποτέ να συνδυάσουν και τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου τους: και το αναλυτικό που κυριαρχεί η λογική και οι αριθμοί, αλλά και το συναισθηματικό που πρέπει να καταλαβαίνει πώς νιώθει ο αποδέκτης των μηνυμάτων.
πηγή: Playboy.gr