Μία ελληνική εταιρεία έχει θέσει ως στόχο να σε μυήσει στην υγιεινή διατροφή και μάλιστα με τον πιο απολαυστικό τρόπο. Ο λόγος για την Rawyal που με όπλο της την γεύση προσφέρει υψηλής ποιότητας χειροποίητα, ανεπεξέργαστα/ωμά βιολογικά σνακ με βάση καρπούς και αποξηραμένη φρούτα. Το Startup.gr μίλησε μαζί τους και παρακάτω θα σου αποκαλυφθεί μία συνέντευξη που θα σου αλλάξει το mindset.
- Πείτε μας λίγα λόγια για την υπηρεσία σας (τι είναι, τι προσφέρει)
Η Rawyal είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία που ειδικεύεται στην παραγωγή αποκλειστικά φυτικής προέλευσης, βιολογικών και ωμών (χωρίς επεξεργασία) γλυκών και σνακ. Με απόλυτο όπλο της τη γεύση, το μότο μας είναι όχι μόνο υγιεινό αλλά και άκρως απολαυστικό. Όπως λέει και η chef μας, «εάν δεν είναι οργασμικό μην το φάτε!»
Rawyal (Raw & Royal) είναι η τροφή των γαλαζοαίματων, το δώρο των θεών στον άνθρωπο. Είναι η ένωση του θείου με το γήινο. Είναι η αγνότερη απόλαυση, η δική μας αμβροσία.
Η εταιρεία μας Rawyal ιδρύθηκε το 2016 εν μέσω κρίσης με σκοπό να προσφέρει υψηλής ποιότητας χειροποίητα, ανεπεξέργαστα/ωμά βιολογικά σνακ με βάση καρπούς και αποξηραμένα φρούτα με απολαυστική γεύση και υφή (όχι βρώμη καθώς είναι μια φτηνή πρώτη ύλη χαμηλότερης διατροφικής αξίας) . Η καινοτομία της προσέγγισης πέρα από την φιλοσοφία και την ποιότητα των πρώτων υλών βασίζεται στην διαδικασία της επεξεργασίας των υλικών, η οποία εν τέλει δίνει την διαφορετική υφή και γεύση.
Οι πρώτες ύλες μας είναι αποκλειστικά φυτικής προέλευσης, ακριβώς όπως τις προόριζε η φύση, βιολογικές, μη επεξεργασμένες χημικά ή θερμικά και ακατέργαστες, δηλαδή ζωντανές διατηρώντας όλα τα θρεπτικά στοιχεία. Τα προϊόντα μας είναι το αποτέλεσμα της μίξης υπερτροφών όπως το ακατέργαστο κακάο, το μέλι, το ταχίνι, οι ξηροί καρποί και τα αποξηραμένα φρούτα.
Στόχος μας είναι να πείσουμε τον κόσμο πως η φύση έχει προβλέψει με τον καλύτερο τρόπο και διαθέτει τις πολυτιμότερες και πιο γευστικές τροφές, χαρίζοντας στον ανθρώπινο οργανισμό πολυεπίπεδη ικανοποίηση και αρμονία σε σωματικό, ψυχικό και νοητικό επίπεδο, απογειώνοντας τις αισθήσεις!
Έχουμε δημιουργήσει την σειρά Premium Raw Delight και αυτή τη στιγμή έχουμε 5 γεύσεις και στους επόμενους μήνες θα γίνουν 8. Οι κωδικοί μας είναι Βιολογικά πιστοποιημένοι, χωρίς ζάχαρη, χωρίς γλουτένη και λακτόζη και είναι κατάλληλοι για χορτοφαγική διατροφή. Οι γεύσεις μας είναι:
-Organic Protein Raw Delight “Tahini & Honey”
-Organic Protein Raw Delight “Apricot & Cinnamon”
-Organic Raw Delight “Coconut”
-Organic Raw Delight “Brownie”
-Organic Raw Delight “Cacao Orange”
Το εργαστήριο μας διακρίθηκε στον παγκοσμίου φήμης διαγωνισμό τροφίμων και ποτών Great Taste Awards 2018. Από τα 12.600 προϊόντα που κρίθηκαν, η Rawyal βραβεύτηκε με 1 αστέρι Great Taste (οι κριτές αναγνώρισαν στο προϊόν φανταστική Γεύση) για τον κωδικό μας Organic Raw Delight “Cacao Orange”!
- Γιατί αποφασίσατε να ξεκινήσετε μια δραστηριότητα μόνος σας;
Νιώθαμε και οι δύο έντονα την ανάγκη να ξεκινήσουμε και να στήσουμε κάτι δικό μας. Η Αθηνά της δημιουργίας & της εξέλιξης και ο Γιώργος της διεύθυνσης, της λειτουργίας & του problem solving. Στο μυαλό μας ήταν μονόδρομος να δημιουργήσουμε κάτι από το μηδέν. Είχαμε ένα όραμα και ένα στόχο, να γίνουμε οι πρώτοι και οι καλύτεροι στον τομέα αυτό. Να προσφέρουμε καινοτόμο, ποιοτικό προϊόν, που όμοιο του δύσκολα θα υπάρξει ξανά. Για το λόγο αυτό δώσαμε βάση στην υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών, στην ιδιαιτερότητα των συνταγών και στην άρτια εκτέλεσή τους. Στόχος ήταν η ωμοφαγική γαστρονομία εστιατοριακού επιπέδου να καταφέρει να μεταφραστεί στο ultimate raw snack της αγοράς. Να καλύψουμε την αυξανόμενη ανάγκη των σύγχρονων καταναλωτών για φυσικές, βιολογικές και υγιεινές τροφές χωρίς όμως να στερούνται της απόλαυσης. Η σειρά «premium raw delight» είναι οργασμικά απολαυστική και ικανή να οδηγήσει σε πρωτόγνωρες γευστικές εμπειρίες!
- Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε;
Η ίδρυση και μόνο της εταιρείας ήταν challenging. Ξεκινήσαμε από το μηδέν με ότι οικονομίες είχαμε από προηγούμενες δουλειές και όση βοήθεια μπορούσαν να μας παρέχουν -οικονομικής και μη φύσεως- συγγενικά μας πρόσωπα. Καθοδήγηση ή οποιαδήποτε άλλη βοήθεια δεν υπήρξε ούτε κατά διάνοια από κρατικούς φορείς, το αντίθετο μάλιστα, αφού ούτε και εκείνοι δεν ήξεραν με τι είχαν να κάνουν. Όλη δηλαδή η διαδικασία από την ίδρυση, το στήσιμο, τη λειτουργία κτλ έγινε απο εμάς και συχνά σε πειραματικό επίπεδο, συνεπώς βασιστήκαμε πολύ στο trial and error ώστε να καταλήξουμε στο σημερινό know how.
Αυτό είναι και το στοίχημα των pioneers (πρωτοπόρων). Δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο με ό,τι θέλαμε να στήσουμε στην ελληνική αγορά και ακόμα και όταν αρχίσαμε τις πρώτες παρουσιάσεις στους εν δυνάμει πελάτες μας, ήταν και αυτό με τη σειρά του άλλη μια δοκιμασία, αφού έπρεπε να εξηγήσουμε τι προϊόντα παράγουμε, γιατί είμαστε καινοτόμοι και μοναδικοί στο είδος μας και για ποιούς λόγους έπρεπε να συνεργαστούμε. Οφείλαμε να γίνουμε απαραίτητοι σε μια κλειστή αγορά και ένα κοινό που όχι μόνο δεν ήταν vegan friendly σε μεγάλο βαθμό αλλά δεν γνώριζε και τα βασικά γύρω από ωμοφαγική διατροφή (πόσο μάλλον τι είναι ωμοφαγία).
Αλλά και όταν άρχισαν να καταλαβαίνουν την φιλοσοφία μας υπήρχε σύγχυση με άλλα προϊόντα του εμπορίου που μόνο υγιεινά, ωμά και premium δεν ήταν. Τότε έπρεπε για άλλη μια φορά να “εκπαιδεύσουμε” το κοινό μας ότι δεν είμαστε βιομηχανοποιημένη «μπαρίτσα βρώμης» του εμπορίου, αλλά ένα υψηλής διατροφικής αξίας, χειροποίητο, φυτικό, ωμό, βιολογικό, χωρίς γλουτένη και ζάχαρη, φρέσκο σνακ. Τονίσαμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μας και εν τέλει μας εμπιστεύτηκαν και αποκτήσαμε φανατικό πλέον κοινό.
Ουσιαστικά θέλαμε να εκπαιδεύσουμε τον Έλληνα καταναλωτή να δημιουργήσει μια «ποιοτική συνείδηση» στην διατροφή του, να ψάχνει τις ετικέτες και τα υλικά και να μην αναζητά μόνο ποσότητα σε οικονομική τιμή μέσα στα πλαίσια βέβαια της οικονομικής του δυνατότητας και της κρίσης που υπάρχει.
- Πείτε μας 1-2 ελληνικά (ή μη) επιχειρηματικά μοντέλα που θαυμάζετε και γιατί;
Το Hotel Chocolat γιατί έχει καταφέρει να συνδέσει το ξενοδοχείο με το φαγητό και να ανοίξει καταστήματα σε όλη την Αγγλία. Οι πρώτες ύλες του δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο,ούτε τα προϊόντα είναι ωμά, βιολογικά κτλ. Αλλά είναι δυνατή η ιδέα, το στήσιμο εξαιρετικό, η παρουσίαση άκρως καλλιτεχνική, καλά στοχευόμενο στο κοινό του και συνεχώς ανανεώνεται καταφέρνοντας να μένει επίκαιρο με νέα προϊόντα αναλόγως την εποχή και τα trends. Είναι και ένα experience η επίσκεψη και μόνο στο χώρο τους.
- Πως βλέπετε την επιχείρησή σας σε 1 χρόνο από τώρα;
Η επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται και προσαρμόζεται. Σίγουρα θέλουμε να δημιουργήσουμε μια εξωστρέφεια και να αναζητήσουμε και άλλες αγορές που έχουν έντονη την «ποιοτική συνείδηση» στην διατροφή. Ήδη μας έχουν προσεγγίσει και έχουν δείξει ενδιαφέρον από Ευρωπαϊκές αγορές και όχι μόνο. Το σίγουρο είναι ότι όλα ξεκινάνε από εμάς οπότε στόχος μας είναι να γίνουμε όλο και καλύτεροι σε όλους τους τομείς ανεβάζοντας τον πήχη ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε σε οποιαδήποτε πρόκληση.
- Τι συμβουλές δίνετε για τους νέους επιχειρηματίες out there;
Οι καιροί είναι σίγουρα δύσκολοι, οποιαδήποτε επιχειρηματική κίνηση πρέπει να βασίζεται σε business plan ώστε να γνωρίζουν πάντα τους αριθμούς τους και να έχουν ξεκάθαρη στρατηγική. Αυτό μπορεί να μην είναι εφικτό από την αρχή αλλά σε βάθος χρόνου θα πρέπει να έχουν. Σίγουρα χρειάζεται κεφάλαιο και ίσως παραπάνω απ ότι υπολογίζουν διότι πάντα θα βγαίνουν αστάθμητοι παράγοντες που μπορούν να τους βγάλουν εκτός προγραμματισμού. Επίσης να μελετήσουν πολύ σοβαρά πριν ξεκινήσουν την αγορά που θα δώσουν το προϊόν/υπηρεσία τους ειδικά αν είναι καινοτόμο και να «κουμπώσουν» με την κατάλληλη. Πλέον οι αγορές είναι παγκόσμιες και πρέπει να κοιτάνε ψηλά και να μην περιορίζονται. Να είναι πάντα ανήσυχοι και να αναζητούν πηγές γνώσης και βοήθειας από άτομα του χώρου ή γενικότερα της αγοράς όπως είναι π.χ o μη κερδοσκοπικός οργανισμός «The People’s Trust» ο οποίος βοηθάει νέους επιχειρηματίες.
Εν κατακλείδι, εάν είναι κάτι που πραγματικά σας εκφράζει και μιλάει στην ψυχή σας να το επιδιώξετε και να προσπαθήσετε. Όσος ανταγωνισμός και να υπάρχει μείνετε σε αυτό που ξέρετε να κάνετε εσείς καλύτερα και τραβήξτε το δικό σας δρόμο. Κανείς δεν θα μπορέσει να σας ξεπεράσει σε αυτό γιατί είστε εσείς.
Εάν πάλι απλά το βλέπετε επιχειρηματικά σαν εισόδημα κ εξέλιξη περισσότερο, τότε να επιλέξετε στρατηγικά τον τομέα και τον συνεργάτη σας και να μάθετε πότε πρέπει να επιμένετε και πότε να υποχωρείτε από το εγχείρημα. Ευχόμαστε ότι και να επιλέξετε τα καλύτερα και κάθε επιτυχία. Ο δρόμος μπορεί να μην είναι ο πιο εύκολος αλλά το ταξίδι πάντα θα αξίζει .
Μπορείτε να τους ακολουθήσετε εδώ:
Site:
Social Media:
Instagram:
Facebook: