Πες μας λίγα λόγια για εσένα
Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη όπου και τελείωσα το τμήμα Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Συνέχισα στο Εδιμβούργο όπου ολοκλήρωσα το μεταπτυχιακό στην
τεχνολογία λογισμικού. Έχοντας τη δυνατότητα να συναναστραφώ με ανθρώπους από όλο τον κόσμο, έμαθα να βλέπω τα καθημερινά προβλήματα και τις απαιτήσεις της εκάστοτε δουλειάς
με ένα διαφορετικό τρόπο και όχι με τον συνηθισμένο στη χώρα μας. Γύρισα στην Ελλάδα ουσιαστικά για διακοπές, αλλά είχα την τύχη να γνωρίσω τα άτομα με τα οποία συνεργάζομαι μέχρι και σήμερα και
με τα οποία διαβλέψαμε μια έλλειψη τόσο στην παγκόσμια αγορά ανάπτυξης λογισμικού όσο και στην παγκόσμια αγορά επιχειρηματικού λογισμικού.
Με αυτό ως βάση ξεκινήσαμε να δημιουργούμε καινοτόμες εφαρμογές, μία από τις οποίες είναι το Comidor.
Τι είναι το Comidor
To Comidor είναι ένα πολυεργαλείο θα λέγαμε για οποιαδήποτε επιχείρηση, μια ενοποιημένη πλατφόρμα που περιλαμβάνει όλες τις εφαρμογές τις οποίες χρειάζεται
ένας/μια επιχειρηματίας για να μπορέσει να οργανώσει την εταιρεία του/της. Σε παγκόσμιο επίπεδο οι ανάγκες των εταιρειών καθώς και οι προκλήσεις
που αντιμετωπίζουν έχουν αρκετά κοινά στοιχεία ανεξαρτήτως μεγέθους και χώρας προέλευσης. Για παράδειγμα οι ανάγκες για επικοινωνία με email ή με άμεσα μηνύματα (instant messaging),
για video conference, για διατήρηση ψηφιοποιημένων εταιρικών αρχείων και για δυνατότητα διαμοιρασμού τους με άλλους συνεργάτες, για καταγραφή των εργασιών που πρέπει να εκτελεστούν.
Υπάρχουν αμέτρητα τέτοια παραδείγματα και η λύση που υπάρχει μέχρι τώρα είναι απλώς η χρήση διαφορετικών εφαρμογών για κάθε ανάγκη, άλλη για email, άλλη για διαχείριση αρχείων, άλλη για διαχείριση εργασιών,
άλλη για πελατολόγιο και ούτω καθεξής. Το Comidor προσφέρει μια άλλη προσέγγιση, όπου όλες οι πληροφορίες αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο γύρω από ένα κορμό που είναι η ίδια η εταιρεία, και όχι
ανεξάρτητα ασύνδετα δεδομένα. Ένα δεύτερο σημείο διαφοροποίησης είναι ότι για το Comidor όλες οι ενέργειες που γίνονται εντός της εταιρείας είναι διαδικασίες. Από την εξυπηρέτηση πελατών,
και τη διαχείριση έργων μέχρι την αναζήτηση μιας νέας ευκαιρίας και την πρόσληψη προσωπικού. Καταγράφοντας αυτές τις διαδικασίες η ίδια η εταιρεία μαθαίνει τον εαυτό της, τον τρόπο που
λειτουργεί και αρχίζει να αυτοματοποιεί μέρος τους ώστε να γίνει αποδοτικότερη.
Πως μπορεί να βοηθήσει το Comidor έναν νέο επιχειρηματία?
Το Comidor είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να μεγαλώνει μαζί με την ίδια την επιχείρηση. Όταν μια επιχείριση χτίζεται είναι πολύ σημαντικό να μπορούν όλοι να έχουν τις ίδιες πληροφορίες
για οτιδήποτε γίνεται σχετικό με την εταιρεία και από οπουδήποτε. Χρησιμοποιώντας το πακέτο συνεργασίας του Comidor τα email, οι επαφές, τα έγγραφα, οι εργασίες και οι πελάτες είναι
αλληλένδετα και προσβάσιμα πάντοτε από όπου και αν βρίσκονται τα μέλη της εταιρείας. Από εκεί και πέρα καθώς η εταιρεία αναπτύσσεται και παίρνει το δρόμο της θα πρέπει να οριστούν
οι κανόνες λειτουργίας (διαδικασίες) οι οποίες πρέπει να καταγράφονται και να παρακολουθούνται. Με το πακέτο CRM του Comidor τα μέλη της ομάδας πωλήσεων μπορούν να σχεδιάσουν καμπάνιες, να
καταγράφουν το ιστορικό επικοινωνίας με τους πελάτες και να ορίζουν διαδικασίες ευκαιριών. Με παρόμοιο τρόπο τα μέλη της ομάδας διαχείρισης έργων μπορούν να καταγράψουν διαδικασίες έργων,
να τα χωρίσουν σε επιμέρους φάσεις ανάλογα με το μέγεθος και παρακολουθούν την εξέλιξή τους. Η ομάδα διαχείρισης των οικονομικών στοιχείων μπορεί να καταγράφει διαδικασίες πληρωμών και εισπράξεων.
Κάθε τμήμα της εταιρείας θα βρει εργαλεία που θα του φανούν χρήσιμα ανάμεσα στις 40 και πλέον λειτουργίες που δίνουμε. Φυσικά υπάρχουν και λειτουργίες που αφορούν την ασφάλεια των δεδομένων και
ορίζουν τη δυνατότητα πρόσβασης του κάθε άτομο στην εταιρική πληροφορία. Υπάρχει επίσης σύστημα ειδοποιήσεων με email ή SMS, σε περίπτωση για παράδειγμα που αργήσει η ολοκλήρωση μιας εργασίας.
Το πιο σημαντικό επαναλαμβάνω για τον/την επιχειρηματία είναι σε πρώτο στάδιο η άμεση πρόσβασης στις πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν μέσα από το ίδιο περιβάλλον, και σε δεύτερο η αυτοματοποίηση των εταιρικών διαδικασιών.
Γιατί αποφάσισες να ξεκινήσεις μια δραστηριότητα μόνος σου?
Η απόφαση του να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο τομέα της διαδικτυακής οργάνωσης ήρθε βλέποντας τις ανάγκες της ίδιας της εταιρείας μας. Προσπαθώντας λοιπόν να λύσουμε δικά μας
προβλήματα είδαμε ότι αυτό μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει μεγάλο εύρος των καθημερινών αναγκών όλων των εταιρειών σε παγκόσμια κλίμακα. Άλλωστε για να κατανοήσεις ένα πρόβλημα
και να προτείνεις λύσεις πρέπει να το έχεις βιώσει ο ίδιος. Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι κάτι εύκολο, ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα και σε ένα χώρο,
του επιχειρηματικού λογισμικού και της ψηφιακής οργάνωσης, στον οποίο είμαστε πολύ πίσω. Αυτό εμάς μας πεισμώνει ακόμα περισσότερο γιατί θεωρούμε ότι πράγματα που είναι δεδομένα στο
εξωτερικό πρέπει να αρχίσουν να εφαρμόζονται και στη χώρα μας. Από την άλλη, αυτό μας οδηγεί στην περαιτέρω εξέλιξη του προϊόντος ώστε να ανταγωνιστεί
αντίστοιχα προϊόντα μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρων ο τρόπος που βλέπουν μια Ελληνική εταιρεία να συμμετέχει σε παγκόσμιες εκθέσεις λογισμικού.
Τι συμβουλές δίνεις για τους νέους επιχειρηματίες out there!
Κατά τη γνώμη μου, το σημαντικότερο πράγμα για να πετύχει μια ιδέα δεν είναι η ιδέα κάθε αυτή. Είναι ένα μείγμα εσωτερικών παραγόντων, όπως το έμψυχο δυναμικό της ομάδας που θα
σχεδιάσει το προϊόν, αυτής που θα αναλάβει την υλοποίηση, αυτής που θα προχωρήσει την προώθησή της, αλλά και αυτών που θα διευθύνουν την προσπάθεια.
Παίζει ρόλο η χημεία που θα έχουν όλοι μεταξύ τους αλλά και η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα στις αλλαγές που σίγουρα θα προκύψουν. Από την άλλη, μεγάλο ρόλο παίζουν και οι εξωτερικοί
παράγοντες, όπως το γενικότερο οικονομικό κλίμα μιας χώρας, καθώς οι ιδέες είναι καλές αλλά πρέπει να απευθύνονται σε ένα κοινό που θα μπορεί να αγοράσει ή να επενδύσει σε προϊόντα.
Τέλος, το timing είναι καθοριστικός παράγοντας. Έχουμε δει ιδέες να μην προχωράνε και να ξαναβγαίνουν μετά από χρόνια ελαφρώς αλλαγμένες έχοντας μεγάλη επιτυχία. Σε κάθε περίπτωση
δεν πρέπει να το βάζουμε κάτω και να παραιτούμαστε εύκολα, αλλά να προσαρμοζόμαστε και να αλλάζουμε κάποια σημεία που μπορεί να δώσουν το κάτι παραπάνω και να οδηγήσουν στην επιτυχία.