Επενδύοντας στους Ανθρώπους: Αναλύοντας τη Γενιά XYZ

    Από: Startup Team
πηγή: hrpro.gr

Ακούμε για τη Γενιά Υ αλλά πλέον δεν μπορούμε να διακρίνουμε τα χαρακτηριστικά της. Πρόκειται για μία γενιά με διαφορετική κοσμοθεωρία σε σχέση με τις γενιές του ‘50, ‘60 και ’70, οι οποίες διαμόρφωσαν εν πολλοίς τα θεμέλια της σημερινής κοινωνίας.

Το κέντρο βάρους των προηγούμενων γενεών ήταν η απασχόληση και η εξασφάλιση αυτής. Η εργασία εξακολουθεί να είναι προτεραιότητα της Γενιάς Y, όμως σε ένα άλλο πλαίσιο και με μία διαφορετική ιεράρχηση αξιών. Τα μέλη της Γενιάς Υ θέλουν η δουλειά τους να είναι ευχάριστη, κοντά στα ενδιαφέροντά τους, ευέλικτη και να λαμβάνει υπ’ όψη της την τεχνολογική πρόοδο. Πέρα από Γενιά Υ, μας αποκαλούν και με άλλα ονόματα, όπως Millennials, γενιά της τεχνολογίας, γενιά του Facebook, Digital Natives ή ακόμα και Echo Boomers.

Γι’ αυτό λοιπόν προτείνω τον όρο Generation XYZ. Ένα κράμα ανθρώπων επηρεασμένο από πολλές γενιές και πολλές αλλαγές, κυρίως τεχνολογικές, το οποίο αναζητά λύσεις και απαντήσεις μέσα σε ένα ήδη παλαιωμένο και ξεπερασμένο επιχειρηματικό μοντέλο. Αυτή η γενιά αποτελεί το νέο κύμα εργαζομένων στις επιχειρήσεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών και του kariera.gr, η Γενιά Υ είναι τεχνολογικά καταρτισμένη, εξοικειωμένη με τα social media, αναζητά μία ισορροπημένη ζωή και δίνει σημασία στην ομάδα, την εταιρική υπευθυνότητα, την ηθική στο εργασιακό περιβάλλον και την επικοινωνία χωρίς τύπους, τίτλους και διαχωριστικές γραμμές.

Αυτό που πραγματικά είμαστε είναι μια γενιά ανθρώπων που συνεχώς μαθαίνει. Έχουμε διδαχτεί να μαθαίνουμε όλο και περισσότερο. Να παίρνουμε πτυχία, πιστοποιήσεις και τίτλους. Να ακολουθούμε την ύλη. Να απαντάμε ερωτήσεις. Όχι, όμως, και να τις θέτουμε. Τώρα μας ζητάνε να αυτενεργήσουμε. Να πάμε χωρίς σενάριο, μέσα σε ένα ήδη αμφισβητούμενο πλαίσιο. Κι εμείς ανατρέχουμε στο μοναδικό μέσο που μας έδωσε ένα ουσιαστικό βήμα έκφρασης. Το διαδίκτυο. Ομολογουμένως είναι άδικο και καμιά φορά επικίνδυνο να κατηγοριοποιούνται εργαζόμενοι βάσει ηλικίας και να χαρακτηρίζονται ως γενιά κακομαθημένων, τεμπέληδων με χαμηλές αντοχές, περιορισμένη προσοχή και έλλειψη σεβασμού στους μεγαλύτερους. Μερικές φορές αποκαλούν τα μέλη της Γενιάς Υ εγωιστές, αιθεροβάμονες, ατομιστές, ασυνεπείς και απροσάρμοστους στις σημερινές συνθήκες εργασίας.

Άραγε είμαστε όλα αυτά που μας προσάπτουν; Μέσα από τη διδακτορική μου έρευνα με ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά και διεξάγοντας Focus Groups και Συνεντεύξεις, τόσο με τελειόφοιτους φοιτητές, όσο και με επαγγελματίες του HR αναδείχθηκαν κοινά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς (patterns of behavior), με αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας νέας ταξινόμησης της Γενιάς XYZ.

Οι Denials

Αρχικά διακρίνουμε τους Denials. Αυτοί είτε αμφισβητούν τα social media ή τα βλέπουν με επιφύλαξη. «Νιώθω εγκλωβισμένη εκεί μέσα» μου είπε μία κοπέλα 24 ετών. «Το φοβάμαι γιατί μπλέκει με τα προσωπικά μου δεδομένα» παραδέχτηκε ένας άλλος. Αντιλαμβάνονται τις δυνατότητες αλλά δεν μπορούν να βγουν από το κλασικό μοντέλο αναζήτησης ευκαιριών μέσα από την οικογένεια και τους γνωστούς. Το γνωστό μοντέλο του «Ξέρω τον τάδε και θα με βοηθήσει…».

διαβάστε περισσότερα εδώ:
hrpro.gr