H περίοδος του lockdown συνέβαλε τα μέγιστα ώστε ανάμεσα σε καταναλωτές και εμπόρους να εμπεδωθεί ακόμα περισσότερο η ανάγκη για μια πλήρη και απόλυτα ασφαλή μετάβαση στο ψηφιακό εμπόριο και τις ψηφιακές πληρωμές μέσω καρτών. Οι υγειονομικοί περιορισμοί καθώς και η διαφύλαξη της δημόσιας υγείας μπορούσαν να τηρηθούν στο ακέραιο από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο fintech οικοσύστημα. Το στρατηγικό αυτό πλεονέκτημα ήρθε να «κουμπώσει» με την εγνωσμένη ευελιξία των fintech επιχειρήσεων να προσαρμόζονται με επιτυχία στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς –όσο ραγδαίες και αν είναι. Όπως συμβαίνει πολλές φορές στον κόσμο του επιχειρείν, είναι η ίδια η πραγματικότητα που δείχνει τον δρόμο για μια αλλαγή. Επομένως, το κρίσιμο στοιχείο εδώ είναι η διορατικότητα, να αντιληφθεί δηλαδή μια επιχείρηση πρώτη τον «αέρα» αυτής της αλλαγής.
Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται εδώ και 15 περίπου μήνες, από τον Μάρτιο του 2019, το Visa Innovation Program, μια πρωτοβουλία της Visa και της Crowdpolicy. Το Visa Innovation Program είναι μια συνεργατική πλατφόρμα όπου τα fintechs και οι συνεργάτες της Visa δουλεύουν μαζί για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της αγοράς μέσω συγκεκριμένων προτάσεων. Στόχος του προγράμματος είναι η αλλαγή της συμπεριφοράς στις πληρωμές από μετρητά σε χρήση καρτών. Σύμφωνα με την κ. Ανδριάνα Παππά, Country Manager Visa Ελλάδας, «ο αριθμός των εμπόρων με τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα φτάσουν τα 500 εκατ. σημεία πώλησης». Τα οφέλη για την ελληνική οικονομία θα είναι άμεσα μέσω του Visa Innovation Program, το οποίο αποτελεί «την πρώτη φάση μιας καινοτόμας πορείας εξέλιξης και ανάπτυξης εφαρμογών από την Visa και στοχεύει στην άμεση συνεργασία με την τοπική startup και fintech κοινότητα».
Μετά το επιτυχημένο Fintech Summer Meetup, ακολούθησαν δύο κύκλοι του προγράμματος. Για τον πρώτο κύκλο, κατέθεσαν αίτηση 50 εταιρείες και στις 4 διαφορετικές ενότητες του προγράμματος, δηλαδή τις ημερήσιες δαπάνες των Ελλήνων καταναλωτών, τα έσοδα από τον τουρισμό, τις μετακινήσεις καθώς και συναλλαγές προς καταναλωτή (G2C), καταναλωτή προς δημόσιο (C2G), επιχείρηση προς επιχείρηση (B2B) και Peer to Peer (P2P). Επιλέχθησαν τελικά έξι, οι οποίες, κατά το διάστημα από τον Οκτώβριο του 2019 έως τον Φεβρουάριο του 2020, είχαν πρόσβαση σε περισσότερες από 100 ώρες mentoring με στελέχη των τραπεζών, της Visa και της Crowdpolicy, αλλά και σε Design sprints για προσδιορισμό των εφαρμογών (PoCs). Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν 4 σχετικά events με πάνω από 250 συμμετέχοντες ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η υλοποίηση 4 πιλοτικών εφαρμογών – συνεργασιών με τις τράπεζες και τη Visa.
Το selection day για τον δεύτερο κύκλο του Visa Innovation Program διοργανώθηκε online στις 10 Απριλίου με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή από το startup και fintech οικοσύστημα, καθώς και με στελέχη από Τράπεζες, την Visa Ελλάδας, Βουλγαρίας και Τουρκίας και τα Venture Capitals Unifund και Metavallon. Οι fintechs και οι νεοσύστατες εταιρίες που επιλέχθηκαν για τον 2ο κύκλο του Προγράμματος έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα συμβούλων, mentors , coaches και του δικτύου της Visa, ενώ θα λάβουν υποστήριξη σε διάφορους τομείς σχετικά με την ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους και άλλους σχετικούς τομείς.
Οι κόσμος των ψηφιακών συναλλαγών γίνεται όλο και περισσότερο τμήμα της καθημερινότητάς μας, κι αυτό είναι από μόνο του θετικό καθώς πρόκειται για έναν κόσμο συναρπαστικός, γεμάτο από καινοτόμες ιδέες οι οποίες προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους καταναλωτές. Αυτές τις αξίες προάγει το Visa Innovation Program.