«Η πρόκληση της νέας δεκαετίας σε ότι αφορά το digital marketing είναι αυτή που συναντάται σε κάθε σχετικά νέα τεχνολογία, το να μην μείνεις πίσω καθώς συνήθως εξελίσσονται ραγδαία». Τα λόγια ανήκουν στον founder της BetterBrand Academy, Μάνο Καμπρογιάννη. Μιλήσαμε μαζί του αναφορικά με το μέλλον του ψηφιακού marketing και μεταξύ άλλων έδωσε τις συμβουλές του για τους εργαζόμενους αλλά και τους επιχειρηματίες στην εστίαση και στον τουρισμό.
Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και την BetterBrand Academy. Ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει;
Χαίρετε και ευχαριστώ ιδιαιτέρως για το βήμα και την σημερινή μας συζήτηση. Ονομάζομαι Μάνος Καμπρογιάννης και δραστηριοποιούμαι στο χώρο του Digital Marketing από το 2015. Η πρώτη μου επαγγελματική επαφή με τον κλάδο ήταν σε γνωστή εταιρία τεχνολογίας που ανήκει στον όμιλο DEMCO, εκεί ξεκίνησα να εργάζομαι με τον ρόλο του Digital Marketing and Loyalty Consultant, ενώ παράλληλα έκανα μεταπτυχιακές σπουδές στο ίδιο αντικείμενο.
Το 2019 ξεκίνησα να εργάζομαι ως αυτοαπασχολούμενος μέχρι και τις αρχές του 2021. Οι υπηρεσίες που παρείχα ήταν στρατηγική επικοινωνία και προώθηση διά μέσω της χρήσης διαδίκτυου. Παράλληλα εργαζόμουν ως εισηγητής σε ιδιωτικό κολέγιο τουριστικών σπουδών στην Βουλιαγμένη.
Οι εταιρίες που αναλάμβανα και εκπροσωπούσα δεν είχαν κάποιο περιορισμό στο είδος τους, καθώς οι συνεργασίες μου συμπεριλάμβαναν πολυτελή ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ – μπαρ, εκπαιδευτικούς οργανισμούς, ταξιδιωτικά γραφεία, αρχιτεκτονικά γραφεία, κατασκευαστικές εταιρίες, καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορείου, ελεύθερους επαγγελματίες και άλλες υπηρεσίες.
Από τις αρχές του 2021 λειτουργώ πλέον μέσω της BetterBrand Academy, όπου προσφέρουμε υπηρεσίες επαγγελματικής εκπαίδευσης. Παρέχοντας το “Professional Diploma in Digital Marketing for Hospitality and Tourism”, το μόνο διαδικτυακό επαγγελματικό δίπλωμα Ψηφιακού Μάρκετινγκ για τον Τουρισμό και την Εστίαση στην Ελλάδα.
Γιατί αποφασίσατε να ξεκινήσετε αυτή τη δραστηριότητα;
Αποφάσισα να αφοσιωθώ ολοκληρωτικά στην επαγγελματική εκπαίδευση του ψηφιακού μάρκετινγκ και της επικοινωνίας όταν κατάλαβα μέσα από τους ρόλους μου ως επαγγελματίας, αλλά και ως εισηγητής, το πόσο σημαντικό είναι να εκσυγχρονιστεί και να εκπαιδευτεί ο μέσος εργαζόμενος αλλά και η μέση τουριστική επιχείρηση σχετικά με το ψηφιακό μάρκετινγκ και την επικοινωνία στο διαδίκτυο.
Βάση ΑΕΠ, η Ελλάδα ανήκει στις χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό ετήσιου τζίρου τους να προέρχεται από τον τουρισμό και την εστίαση. Θεώρησα λοιπόν καθήκον μου να συμβάλω προσφέροντας υπηρεσίες επαγγελματικής εκπαίδευσης σε ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, φοιτητές και επιχειρήσεις που έχουν ανάγκη τις γνώσεις που παρέχουμε μέσα από τα προγράμματα της BetterBrand Academy.
Ποια είναι η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε;
Για να απαντήσω θα πρέπει να αναφέρω ότι έλαβα επιτυχώς μέρος σε ένα πρόγραμμα επιδότησης από γνωστό κρατικό οργανισμό.
Προγράμματα τέτοιου χαρακτήρα θέτουν ποικίλες προδιαγραφές και χρονικές προθεσμίες που πρέπει να συναντηθούν, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο την φερεγγυότητα της χρηματοδοτούμενης ενέργειας απέναντι στο κράτος, στην κοινωνία και την αγορά.
Χωρίς να μακρηγορήσω θα πω απλά πως το συγκεκριμένο έδινε 6 μήνες περιθώριο για να ολοκληρωθεί όλο το έργο και να έχει θετικό αποτέλεσμα.
Σε αυτούς τους 6 μήνες οπότε έπρεπε να δημιουργηθεί όλο το διδακτικό υλικό, να βρεθεί η ομάδα των 14 επαγγελματιών εισηγητών που εκπροσωπούμε και μας εκπροσωπούν, να γυρίσουμε 200 και επιπλέον ώρες μαθημάτων, να τις επεξεργαστούμε και να καταλήξουμε στις 50 ώρες που υπάρχει ως ατόφιο τελικό αποτέλεσμα. Επιπλέον προϋπόθεση ήταν να υπάρξει και θετικό αντίκτυπο από ενδιαφερόμενους ώστε να θεωρηθεί θετικό το αποτέλεσμα.
Όπως καταλαβαίνετε αυτό ήταν ένας Μαραθώνας με ρυθμούς “sprint”, για αυτό και ευχαριστώ θερμά όλους τους συνεργάτες μας και από εδώ, ιδιαιτέρως την εταιρία Digital Up που μας είχε ως προτεραιότητα κατ’ όλο αυτό το χρονικό διάστημα μέχρι να ολοκληρωθεί η ιστοσελίδα μας αλλά και τον πλέον εισηγητή μας Ιάσονα Αιγινίτη για την συνολική συμβολή του.
Ποια είναι τα επιχειρηματικά μοντέλα που θαυμάζετε και γιατί;
Κατ’εμέ, το καλύτερο eLearning μοντέλο διαθέσιμο στην διεθνή αγορά είναι του πανεπιστημίου Cornell της Αμερικής, πιο συγκεκριμένα το eCornell. Ο λόγος που το καθιστά αξιέπαινο συσχετίζετε με το επίπεδο των γνώσεων που παρέχουν τα διαδικτυακά τους προγράμματα από επαγγελματικής φύσεως, όπως και το γεγονός ότι συνδυάζονται με την ακαδημαϊκή αναγνώριση του πανεπιστημίου η οποία αποτυπώνετε στην πιστοποίηση των προγραμμάτων που λαμβάνουν οι ενδιαφερόμενοι με την επιτυχή ολοκλήρωση τους.
Αυτό είναι κάτι που έχουμε καταφέρει και παρέχουμε και εμείς οι ίδιοι στην BetterBrand Academy για τους αποφοίτους μας. Μέσα από την ενεργή συνεργασία μας με το ελβετικό κολέγιο τουριστικών Alpine Center, όπου πιστοποιούμε από κοινού το Professional Diploma in Digital Marketing for Hospitality and Tourism.
Ποια είναι η πρόκληση της νέας δεκαετίας που διανύουμε στο digital marketing;
Η πρόκληση της νέας δεκαετίας σε ότι αφορά το digital marketing είναι αυτή που συναντάται σε κάθε σχετικά νέα τεχνολογία, το να μην μείνεις πίσω καθώς συνήθως εξελίσσονται ραγδαία. Ας σκεφτούμε ότι ο παγκόσμιος ιστός εφευρέθηκε το 1989, πριν από 32 χρόνια. Πόσο πολύ έχει εξελιχθεί μέσα σε αυτά τα χρόνια? Μέχρι και σχετικά πρόσφατα, οι κρατήσεις των ξενοδοχείων ή οι αγορές γενικότερα γινόντουσαν κυρίως μέσω ανθρώπινου δυναμικού ή με επίσκεψη σε κάποια τοποθεσία. Πλέον με ποσοστό 65%, οι συνολικές κρατήσεις του μέσου ξενοδοχείου γίνονται διαδικτυακά. Με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται από 1% με 5% ανά έτος.
Ενθαρρυντικό βέβαια είναι πως τα εργαλεία, τα συστήματα και οι πλατφόρμες που διαχειριζόμαστε καθημερινά ως επαγγελματίες του ψηφιακού μάρκετινγκ, είναι δημιουργημένα με τέτοιο τρόπο και σκοπό ώστε να μπορεί ο μέσος επαγγελματίας να τα χρησιμοποιήσει προς όφελος της εργασίας του. Έχοντας ως προϋπόθεση την κατανόηση για την σωστή διαχείριση και αξιοποίηση αυτών των λειτουργιών από τους χρήστες. Αυτό είναι και το κομμάτι που επικεντρώνετε και παρέχει ως έργο η BetterBrand Academy.
Ποια είναι η συμβουλή που δίνετε στους εργαζόμενους αλλά και στους επιχειρηματίες εστίασης και τουρισμού εκεί έξω;
Η συμβουλή μου σε όσους ασχολούνται με το τουρισμό και την εστίαση ανεξαρτήτως με το αν είναι ένα πολυτελή κατάλυμα 5 αστέρων ή και ένα AirBnb, είναι να εξοικειωθούν όσο το συντομότερο με το ψηφιακό μάρκετινγκ και την διαδικτυακή προώθηση με σκοπό να ωφεληθούν από την σωστή χρήση τους.
Αυτά που μαθαίνουν οι ενδιαφερόμενοι από το επαγγελματικό δίπλωμα που προσφέρουμε, θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν πώς να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, πως να διαχειρίζονται το Google, τι να κάνουν αλλά και τι να μην κάνουν.
Ιδιαιτέρως αν είναι οι ίδιοι επιχειρηματίες, managers ή αν θέλουν κάποια στιγμή να γίνουν, τους είναι αναγκαίο να γνωρίζουν πως να επικοινωνούν στο κομμάτι αυτό, μαθαίνοντας όρους όπως καταναλωτικό ταξίδι, τί είναι η αλληλεπίδραση με τα ψηφιακά περιουσιακά μας στοιχεία, τι είναι είναι μετατροπή, πως μετριέται, πώς κάνουμε διαφήμιση χωρίς να επενδύσουμε λεφτά, πώς κάνουμε διαφήμιση επενδύοντας λεφτά, πώς εμφανιζόμαστε ψηλά στην μηχανή αναζήτησης της Google, πώς διαχειριζόμαστε τα κανάλια κρατήσεων OTA, ποια κανάλια είναι τα ιδανικά για την επιχείρηση τους αλλά και πολλά ακόμα που θα τους κάνουν να λειτουργούν με αυτοπεποίθηση τους εταιρικούς τους λογαριασμούς στο διαδίκτυο, προσφέροντας τους έτσι επιπλέον κέρδη και οφέλη που έρχονται με την σωστή χρήση τους.