Τα προϊόντα μας είναι χειροποίητα κοσμήματα boho αισθητικής εμπνευσμένα από τα ταξίδια μας. Με τον φίλο μου ταξιδεύουμε σε εξωτικούς προορισμούς από τους οποίους αντλούμε έμπνευση, γεμίζουμε με εικόνες και μετά επιστρέφουμε, σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε τα κοσμήματά μας. Όλη η ιδέα των ethnic κοσμημάτων ξεκίνησε από τη Σαμοθράκη πριν μερικά χρόνια όπου έμαθα την τέχνη των macrame κοσμημάτων και γενικότερα με ενέπνευσε το hippie lifestyle του νησιού. Εκτός από macrame, τα κοσμήματά μας φτιάχνονται από ατσάλι και μέταλλο. Όλα τα υλικά μας είναι eco-friendly, όπως και η διαδικασία παραγωγής.
Σε ποιους απευθύνεται και τι υπηρεσίες προσφέρετε;
Απευθυνόμαστε κυρίως σε γυναίκες και κατά βάση με boho αισθητική. Η Ethnasia γενικότερα προωθεί ένα boho lifestyle, δεν πουλάει απλά ένα κόσμημα. Μέσω των εικόνων μας στα social media, των φωτογραφίσεών και των influencers με τους οποίους συνεργαζόμαστε προωθούμε αυτό το lifestyle που απ’ ότι φαίνεται εκφράζει πολύ κόσμο. Αλλά βλέπουμε ότι τα κοσμήματά μας τα επιλέγουν όχι μόνο γυναίκες με αυστηρά boho στυλ, αλλά και γυναίκες με πιο boho-chic, ή με minimal, urban στυλ. Είναι ευκολοφόρετα κοσμήματα που μπορούν να φορεθούν με διαφορετικούς συνδυασμούς και ύφη.
Πλέον κυκλοφορούμε και ανδρική σειρά με όλα μας τα προϊόντα (κολιέ, σκουλαρίκια και δαχτυλίδια) προσαρμοσμένα στο ανδρικό στυλ. Παρ ’ότι πολλά από τα προϊόντα μας μπορούσαν να θεωρηθούν ήδη unisex, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μία σειρά αποκλειστικά για άνδρες, γιατί θελήσαμε να ανταποκριθούμε στη ζήτηση που υπήρχε.
Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε από άλλες εταιρίες;
Νομίζω αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε είναι ότι όσο και αν μεγαλώσουμε σαν εταιρία, η επαφή μας με τους πελάτες παραμένει προσωπική και αυτό φαίνεται από πολλά απλά πράγματα. Σίγουρα από το άμεσο προφίλ μας στα social και η πρωτότυπες φωτογραφίες μας. Αν μας ταγκάρει ένας ευχαριστημένος πελάτης, αναδημοσιεύουμε το post του με μεγάλη χαρά. Μας αρέσει να τους βλέπουμε ικανοποιημένους και νιώθουμε ευγνωμοσύνη όταν επιλέγουν να το μοιραστούν και στα social τους. Ή για παράδειγμα όταν μας στέλνουν ένα μήνυμα στην εξυπηρέτηση πελάτων για κάποιο πρόβλημα με την παραγγελία τους, προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο εξυπηρετικοί γίνεται. Πολλές φορές διαβάζω και απαντάω και εγώ τα μηνύματα ώστε να ξέρω τι προβλήματα μπορεί να έχουν οι πελάτες μας. Και φυσικά το ευχαριστήριο καρτελάκι που καταφτάνει με την παραγγελία είναι γραμμένο χειρόγραφα.
Γενικά είναι δεδομένο ότι σκοπός κάθε εταιρείας είναι το κέρδος, αλλά θα έβαζα ένα plus σε εμάς ότι πρωτίστως θέλουμε οι πελάτες μας να μένουν ευχαριστημένοι, να φοράνε τα κοσμήματά μας και να χαμογελάνε γιατί τους αρέσει το προϊόν ή επειδή έμειναν ευχαριστημένοι από την εξυπηρέτησή μας. Βασικές μας αρχές είναι η ευγένεια και η ειλικρίνεια. Δεν θα θέλαμε να καταχραστούμε τον απρόσωπο χαρακτήρα του ηλεκτρονικού εμπορίου και να κερδίζουμε εις βάρος των πελατών μας.
Ποια ήταν η κυριότερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε στο ταξίδι σας;
Το πρώτο lockdown μας δυσκόλεψε πάρα πολύ. Ξεκίνησε λίγους μήνες αφότου στήσαμε το e-shop και την εταιρία και στην ουσία έπεσε τη στιγμή που ξεκίνησαν οι πωλήσεις μας να αυξάνονται. Εκείνη την περίοδο που δεν γίνονταν πτήσεις δυσκολευτήκαμε να κρατήσουμε τους πελάτες μας ευχαριστημένους, όταν μάλιστα οι περισσότεροι είναι από το εξωτερικό. Αλλά ευτυχώς εκείνη την περίοδο όλοι έδειχναν παραπάνω υπομονή και μετά από λίγους μήνες η κατάσταση επανήλθε σε φυσιολογικούς ρυθμούς.
Πείτε μας 1-2 ελληνικά Startups που θαυμάζετε και γιατί;
Εκτιμούμε πάρα πολύ τον χώρο των startups στην Ελλάδα. Παρακολουθούμε στενά τις νέες startups και πραγματικά η δουλειά τους είναι αξιέπαινη, και μιλάμε για startups που καλύπτουν μία ευρεία γκάμα αναγκών και σύγχρονων θεμάτων που χρήζουν απαντήσεων.
Εμείς ως εταιρία κοσμημάτων η αλήθεια είναι ΄τοι έχουμε αδυναμία σε startups που κινούνται περισσότερο στο δικό μας χώρο, αλλά και όχι αποκλειστικά στον χώρο της μόδας. Γενικότερα, αυτές που συμβαδίζουν με την φιλοσοφία μας. Για παράδειγμα είμαστε εντυπωσιασμένοι από μία εταιρία που μόλις πριν μισό μήνα βραβεύτηκε από το ΕΕΑ, την 12 Gods . Είναι μία εταιρία που συσκευάζει βότανα μέσα σε κάψουλες του καφέ. Σκέφτηκε να προσφέρει αυτό το υπέροχο ελληνικό προϊόν, τα βότανα, μέσα σε οικολογικές κάψουλες από φίλτρο οξυγόνου που διαλύονται στο υπέδαφος μέσα σε 23 εβδομάδες και με τρόπο που ανταποκρίνεται στον σύγχρονο τρόπο ζωής, δηλαδή θα μπορούμε να φτιάχνουμε τσάι μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό.
Μία άλλη εταιρία που θαυμάζουμε είναι η Phee που χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη τα νεκρά φύλλα του φυτού Ποσειδωνία. Δηλαδή φτιάχνει προϊόντα, όπως θήκες για κινητά και γυαλιά ηλίου από φύκια. Την επικροτούμε γιατί προωθεί τις αρχές της πράσινης επιχειρηματικότητας και την επαναχρησιμοποίηση φυσικών πόρων και καταφέρνει και φτιάχνει τόσο καλαίσθητα προϊόντα με πολύ ξεχωριστό χαρακτήρα.
Θα τους συμβούλευα να κάνουν αυτό που θέλουν πραγματικά και να έχουν επιμονή. Οποιαδήποτε δουλειά και αν κάνουν, αν έχουν μεράκι και επιμονή παρόλες τις δυσκολίες στο τέλος θα τα καταφέρουν. Και ειδικά ο δρόμος της επιχειρηματικότητας θέλει ρίσκο και θάρρος. Κανείς δεν σου εγγυάται ότι θα πετύχεις. Πρέπει να ξεπεράσουμε την παλιά φιλοσοφία του να «βολευτώ» σε μία δουλειά και να αναζητήσω αυτό που θα μου εξασφαλίζει κάτι σίγουρο. Παλιά αυτό ήταν βασικό κριτήριο στην επιλογή δουλειάς και οι περισσότεροι γονείς το περνάνε στα παιδιά τους ακόμα, ειδικά στις ελληνικές οικογένειες. Αλλά νομίζω αυτή η εποχή έχει λήξει, από την άποψη ότι καταρχήν δεν υπάρχει η πολυτέλεια της ασφάλειας σχεδόν σε καμία δουλειά. Οπότε από το να κάνεις κάτι βαρετό, προτείνω στα παιδιά να τολμάνε και να κάνουν αυτό που αγαπάν και να μην φοβούνται την αποτυχία.
Βρείτε τους: