Τι πρέπει να κάνουμε όταν άλλες μάρκες, νεότερες και πιο ανατρεπτικές μας υποσκελίζουν στην αγορά; Πώς θα περάσουμε από το μαζικό μάρκετινγκ και την αργή ανάπτυξη προϊόντων στην εξατομικευμένη προσέγγιση του πελάτη και τη γρήγορη προσαρμογή του προϊόντος μας στις ανάγκες του; Πώς θα ανταποκριθούμε καλύτερα στη νέα δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου και της άμεσης επαφής με τον καταναλωτή; Πώς θα ενσωματώσουμε στην καθημερινή μας λειτουργία την ταχύτητα και την καινοτομία; Σε ποια βάση νομίζετε ότι μπορεί να στηριχτεί ένα ευέλικτο μοντέλο λειτουργίας για τη γρήγορη και ανέξοδη καινοτομία, την ταχεία δοκιμή προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά, την τελειοποίηση και την απελευθέρωσή τους στους καταναλωτές συντομότερα; Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η απάντηση βρίσκεται στους ίδιους τους εργαζόμενους, το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο οποιασδήποτε εταιρείας καταναλωτικών ή μη αγαθών, ακόμη και περισσότερο από τις ίδιες τις μάρκες. Ένα ευέλικτο και ευπροσάρμοστο ανθρώπινο δυναμικό θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο της διοίκησης κάθε εταιρείας.
Υπάρχουν κάποιες συμβουλές που μπορούμε να ακολουθήσουμε προκειμένου να επιταχύνουμε τον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης:
- Περισσότερη εξουσία στους ανθρώπους μας: Οι επιτυχημένες εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο από τους εργαζόμενους να εμπιστεύονται τη δική τους κρίση για να τις οδηγήσουν ενεργά στην επιτυχία. Για να γίνει αυτό χωρίς να σκοντάψουμε στην οργανωτική ακαμψία για τη λήψη αποφάσεων και να επιβραδυνθεί ή/και να εξαληφθεί κάποια θετική εξέλιξη, πρέπει να παραχωρούμε σε ευέλικτες ομάδες την απαραίτητη εξουσία για να προχωρούν όπως πρέπει τα πράγματα.
- Προώθηση της επιχειρηματικής νοοτροπίας: Συγκρότηση μικρότερων, διαλειτουργικών ομάδων που ακολουθούν τις δικές τους ιδέες (και έχουν έναν προϋπολογισμό για να το επιτύχουν αυτό). Με την περισσότερη ελευθερία συνυπάρχει και περισσότερη ευθύνη: Η αποτυχία στην περίπτωση αυτή δεν τιμωρείται, γιατί σε αυτή στηρίζεται η επόμενη επιτυχία. Προσοχή, όμως αν η αποτυχία συμβαίνει πολύ συχνά, πρέπει να ακολουθούν συνέπειες. Οι εταιρείες που δρουν γρήγορα ζητούν από τους εργαζομένους τους να λειτουργούν όπως ακριβώς θα έκαναν αν ήταν οι ίδιοι ιδιοκτήτες της επιχείρησης.