Η λίστα με τις εταιρείες που μποϊκοτάρουν το Facebook μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο, μετά τις επικρίσεις ότι το κοινωνικό δίκτυο δεν αντιμετωπίζει και δεν επιβλέπει με επάρκεια τα μηνύματα μίσους και το παραπλανητικό περιεχόμενο που δημοσιεύεται στην πλατφόρμα του
Οι διοργανωτές μιας καμπάνιας διαφημιστικού μποϊκοτάζ στο Facebook, η οποία φαίνεται να συγκεντρώνει όλο και περισσότερη υποστήριξη από μια μεγάλη λίστα μεγάλων εταιρειών, ετοιμάζονται να της δώσουν διεθνή διάσταση για να αυξήσουν την πίεση προς την εταιρεία για την απομάκρυνση της ρητορικής μίσους.
Η καμπάνια «Stop Hate for Profit» θα αρχίσει να καλεί μεγάλες εταιρείες στην Ευρώπη να συμμετέχουν στο μποϊκοτάζ, είπε ο Τζιμ Στέγιερ, διευθύνων σύμβουλος της Common Sense Media, σε συνέντευξή του στο Reuters το Σάββατο. Από τότε που άρχισε η καμπάνια, νωρίτερα μέσα στον μήνα, πάνω από 160 εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Verizon Communications και η Unilever Plc, έχουν αποφασίσει να σταματήσουν να αγοράζουν διαφημίσεις στη μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για τον Ιούλιο.
Οι Free Press και Common Sense, μαζί με οργανώσεις για τα δικαιώματα των πολιτών (Color of Change και Anti- Defamation League) άρχισαν την εκστρατεία μετά τον θάνατο του Αφροαμερικανού Τζωρτζ Φλόιντ κατά τη σύλληψή του από αστυνομικό της Μινεάπολις.
«Το επόμενο όριο είναι η παγκόσμια πίεση» είπε ο Στέγιερ, προσθέτοντας πως η καμπάνια ελπίζει να ενθαρρύνει αρμόδιες αρχές ανά την Ευρώπη να υιοθετήσουν σκληρότερη στάση απέναντι στο Facebook. Η Κομισιόν τον Ιούνιο είχε ανακοινώσει νέες κατευθυντήριες γραμμές για εταιρείες τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων το Facebook, για την υποβολή μηνιαίων αναφορών ως προς το πώς αντιμετωπίζουν το φαινόμενο της παραπληροφόρησης γαι τον κορονοϊό.
Απαντώντας σε εκκλήσεις για περαιτέρω δράση, το Facebook παραδέχτηκε την Κυριακή πως έχει περισσότερα να κάνει και συνεργάζεται με οργανώσεις για τα δικαιώματα των πολιτών και ειδικούς για την ανάπτυξη περισσότερων εργαλείων για την αντιμετώπιση της ρητορικής μίσους. Το Facebook υποστηρίζει πως οι επενδύσεις του στην τεχνητή νοημοσύνη του επιτρέπουν να βρίσκει το 90% της ρητορικής μίσους πριν οι χρήστες προβούν σε αναφορές.
Παρακάτω συγκεντρώσαμε μία λίστα με τις εταιρείες-κολοσσούς που συμμετέχουν στο διαφημιστικό μποϊκοτάζ και παραθέτουμε μερικές ακόμη: Clorox Co., Conagra Brands Inc., Hershey Co., Diamond Foundry Inc., Patagonia Inc., VF Corp.’s The North Face, REI, Upwork Inc. και Eileen Fisher Inc..
Ο CEO της Coca-Cola, James Quincey, δήλωσε σε ανάρτησή του στο επίσημο site της εταιρείας πως ο γίγαντας των αναψυκτικών αναστέλλει τις διαφημίσεις του σε όλα τα social media για τουλάχιστον 30 ημέρες, ξεκινώντας από την 1η Ιουλίου. Η κίνηση αυτή της Coca-Cola αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου μποϊκοτάζ απέναντι στις πλατφόρμες του Facebook και του Instagram που διοργανώθηκε από την NAACP, την σημαντικότερη οργάνωση για την προάσπιση των Αφροαμερικανών, την Color Of Change, την ADL (Anti-Defamation League, εβραϊκή οργάνωση), την FreePress και την Sleeping Giants, σε μία εκστρατεία με την ονομασία «Stop Hate for Profit». Ωστόσο, επειδή η Coca Cola σταματά οποιαδήποτε προωθητική της ενέργεια όχι μόνο στο Facebook και το Instagram αλλά και στα άλλα social media, η απόφασή της θα επηρεάσει το Twitter και το Youtube και άλλες πλατφόρμες.