Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε από το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και το Τμήμα Διεθνούς Εμπορίου “TradeUSA”, το ψηφιακό συνέδριο “6th ExportUSA Forum: The Changing Trade Landscape” την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021.
Το “6th ExportUSA Forum”, για ακόμη μία χρονιά αποτέλεσε σημείο αναφοράς ανάμεσα στην ελληνική επιχειρηματικότητα και την αγορά των ΗΠΑ, καταγράφοντας τις τάσεις, τη δυναμική και το διαρκώς μεταβαλλόμενο τοπίο που διαμορφώνεται. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου αναδείχτηκαν το νέο προφίλ των Αμερικανών καταναλωτών και η τάση προς την μεσογειακή διατροφή όπου τα ελληνικά προϊόντα διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς τροφίμων για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, οι διαταραχές στις παγκόσμιες αλυσίδες αξίας και εφοδιασμού, οι κίνδυνοι των αγορών και τα εργαλεία αντιμετώπισής τους, ενώ για πρώτη φορά αναδείχθηκε η δυναμική μίας εκ των σημαντικότερων βιομηχανιών τόσο παγκοσμίως όσο και των ΗΠΑ, η πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία (CCIs).
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι εισαγωγές στις ΗΠΑ συνέχισαν να αναπτύσσονται με τον ίδιο ρυθμό (+2%) κατατάσσοντας την αμερικανική αγορά στη Νο1 θέση στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 12% των παγκόσμιων εισαγωγών. Τα κυριότερα προϊόντα που εξάγουμε ως Ελλάδα στις ΗΠΑ είναι αγροτικά, καπνός, ξυράφια, τσιμέντο, πετρελαιοειδή, μάρμαρα και βέβαια είδη ένδυσης, ενώ ενδεικτικό είναι ότι οι ΗΠΑ, συγκαταλέγονται μέσα στους δέκα μεγαλύτερους επενδυτές στην Ελλάδα, διεκδικώντας πρωταρχικό ρόλο μετά τις επενδύσεις Pfizer, Cisco και Microsoft.
Ο Πρόεδρος του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Νικόλαος Μπακατσέλος, δήλωσε: “Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και το τμήμα TradeUSA, συνιστούν διαχρονικά την πλατφόρμα εκείνη που ενημερώνει και διασυνδέει αποτελεσματικά την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα με τις ΗΠΑ, παρακολουθώντας και καταγράφοντας συστηματικά τη δυναμική αλλά και τις τάσεις που διαμορφώνονται σε μια τόσο ποικιλόμορφη και διαφοροποιημένη αγορά. Η συνήθης εξαγωγική διαδρομή με παραδοσιακά οχήματα όπως τα τρόφιμα και τα αγροτικά προϊόντα αρχίζει να μετατρέπεται σε μια λωρίδα ενός διεθνούς αυτοκινητόδρομου δίπλα στις πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες, ανοίγοντας το πεδίο του διαλόγου, της εξωστρέφειας και των συνεργασιών απελευθερώνοντας νέες δυνάμεις αλλά και δυνατότητες, τις οποίες πρέπει να εκμεταλλευτούμε και να αναπτύξουμε”.
Από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Ηλίας Σπυρτούνιας, ανέφερε: “Το ExportUSA Forum, αποτελεί ένα σημαντικό θεσμό για θέματα εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων στην μεγάλη και δυναμική αγορά των ΗΠΑ. Όλα αυτά τα χρόνια παρέχει με την συμμετοχή των διακεκριμένων ομιλητών και έμπειρων αναλυτών μία ολοκληρωμένη εικόνα της αγοράς με όλες τις τάσεις και τις ιδιαιτερότητές της. Η συγκυρία που βιώνουμε το τελευταίο διάστημα αναμφίβολα έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συμπεριφορές και συνολικά τον τομέα του εμπορίου ολόκληρου του κόσμου και ιδιαίτερα τις υπηρεσίες εστίασης και φιλοξενίας”.
Η Ντίνα Αθανασίου, Επικεφαλής του τμήματος διεθνούς εμπορίου “TradeUSA” του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, κατά την τοποθέτησή της αναφέρθηκε στις υπηρεσίες του τμήματος και υπογράμμισε: “Μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες εστιάζουμε στην αμερικανική αγορά ώστε ένας εξαγωγέας ή ένας εν δυνάμει εξαγωγέας να μπορεί να ανταποκριθεί και να διαθέτει τη γνώση να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις που θα παρουσιαστούν. Κυρίαρχος στόχος μας είναι να αποτελούμε μια πλατφόρμα που ασχολείται με τα επίκαιρα ζητήματα του διμερούς εμπορίου Ελλάδας – ΗΠΑ, να παρακολουθούμε τις εξελίξεις, και να αναπτύσσουμε διαρκώς την εξειδίκευσή μας στον τομέα των εξαγωγών προς την Αμερική”. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην τοποθέτησή της, η Ντίνα Αθανασίου έκανε ειδική αναφορά στη νέα σειρά διαδικτυακών σεμιναρίων TradeUSA State-by-State Insights που εγκαινιάστηκε φέτος, με γνώμονα την έγκαιρη και εις βάθος πληροφόρηση της ελληνικής εξαγωγικής επιχειρηματικής κοινότητας καθώς και στην πρωτοβουλία The Greek Exports Handbook.
Ο Δημήτρης Καραβασίλης, International Trade Advisor του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, σημείωσε: “Οι καταναλωτικές δαπάνες αυξήθηκαν 6% σε σχέση με την προ-covid εποχή και παρατηρούμε πολύ νεαρούς καταναλωτές να διαθέτουν πολύ υψηλό εισόδημα το οποίο και έχουν τη διάθεση να το ξοδέψουν online. Tο 60-70% των παραδοσιακών Αμερικανών καταναλωτών είναι καταναλωτές που ψωνίζουν από όλα τα κανάλια διάθεσης και όχι μόνο μέσω διαδικτύου, ενώ το 75% όλων των καταναλωτών αλλάζει συνεχώς brands, δοκιμάζοντας νέα προϊόντα και μικρότερους παραγωγούς”.
Sponsors: Atradius, DK Marketing, FedEx
Media Partner: Athens-Macedonian News Agency
Communication Sponsors: Επιχειρώ – epixeiro.gr, Exportnews.gr, Supply Chain Logistics
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση: