Οι startups έχουν ένα μοναδικό επιχειρηματικό πλάνο. Συνήθως απαιτούν γρήγορη και άμεση ανάπτυξη, καθώς έχουν συγκεντρώσει επενδύσεις από τρίτους και δεν έχουν εδραιωθεί ακόμα με δυνατό brand name. Συχνά σπεύδουν να προλάβουν να αποκτήσουν μερίδιο στην αγορά, ή εισάγοντας νέες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών επείγονται να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ενημέρωσης του κοινού. Τα καλύτερα κανάλια διαφήμισης που μπορούν να εγγυηθούν την επιτυχία των συγκεκριμένων εγχειρημάτων, είναι τα online, δεδομένου ότι προσφέρουν μεγάλη ταχύτητα με μικρό κόστος.
Η τεράστια προσβασιμότητα του internet έχει καταρρίψει τα αρχικά –συνήθως απαγορευτικά– όρια που ίσχυαν για την εδραίωση μιας επιχείρησης. Πλέον δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη φυσικού καταστήματος στις πωλήσεις, ή η δημιουργία ενός διαφημιστικού σποτ στην τηλεόραση. Εν αντιθέσει, μπορούν να αξιοποιηθούν online πλατφόρμες, ώστε να επιτευχθούν τα ακόλουθα:
- Έρευνα αγοράς
- Δημιουργία website
- Ολοκλήρωση πωλήσεων απευθείας στους καταναλωτές, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης μεσάζοντα
- Προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας
- Δημιουργία διαφημίσεων με μικρό κόστος παραγωγής και μέσων
- Άμεση σχέση και επαφή με τον καταναλωτή
Επομένως, το digital marketing είναι πολύ σημαντικό για τις startups, καθώς ένα website και τα ψηφιακά μέσα που το συνοδεύουν, είναι καίριας σημασίας για την επιτυχία ενός νέου εγχειρήματος και πρέπει να ληφθούν υπόψιν:
- Η αντίληψη για το brand
- Εκπαίδευση για το προϊόν
- Αναγνωρισιμότητα του brand
- Η διαδικασία ολοκλήρωσης παραγωγής του προϊόντος
- Εξυπηρέτηση πελατών
- Ανάπτυξη νέων προϊόντων
- Διαχείριση σχέσεων πελατολογίου
Το συμπέρασμα είναι ότι το digital marketing πρέπει να αναπτυχθεί μόλις ιδρυθεί η startup. Ήδη από την αρχή, το digital marketing χρειάζεται να είναι βασικό μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής της startup. Για να μπορέσει μια επιχείρηση να έχει επιτυχία, πρέπει να αναπτύξει νέο πελατολόγιο, να απευθυνθεί σε νέους υποψήφιους πελάτες και τελικά να τους μετατρέψει σε επιτυχημένες πωλήσεις.