Τα ευρήματα της έρευνας βοηθούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα σε σχέση με τις χρηματοοικονομικές δεξιότητες ανδρών και γυναικών στην Ελλάδα, με κυριότερα το ότι ο οικονομικός αναλφαβητισμός εμφανίζεται εντονότερος στις νεότερες και τις πιο μεγάλες ηλικίες, καθώς και στις λιγότερο ευκατάστατες κοινωνικοοικονομικές ομάδες. Παράλληλα, οι γυναίκες και οι νέοι/ες συνδέουν σε μεγάλο βαθμό την οικονομική διαχείριση με συναισθήματα ανίας και άγχους, γι’ αυτό και προτιμούν να ασχολούνται άλλοι/ες με αυτήν.
Ο συνδυασμός της αντίληψης, των γνώσεων, των δεξιοτήτων, των στάσεων και των συμπεριφορών που είναι απαραίτητα για να παίρνει κανείς σωστές οικονομικές αποφάσεις και, εν τέλει, να επιτυγχάνει την ατομική οικονομική ευημερία.
Είναι το σύνολο αυτών που πιστεύουμε, που γνωρίζουμε, που αισθανόμαστε για τα χρήματα, καθώς και του πώς αντιδρούμε στην πράξη όταν καλούμαστε να τα ζητήσουμε, να τα συγκεντρώσουμε, να τα ξοδέψουμε, να τα επενδύσουμε και, γενικά, να τα διαχειριστούμε.
Από την έρευνα προέκυψε, επίσης, ότι η ενασχόληση με τα χρήματα έχει αρνητικό «ηθικό» πρόσημο για σημαντική μερίδα πολιτών, στην οποία υπερ-εκπροσωπούνται οι γυναίκες και οι νέοι/ες της Generation Z (άτομα ηλικίας 18-24 ετών). Τέλος, είναι χαμηλότερο το ποσοστό των γυναικών που θεωρούν ότι είναι σημαντικό στις μέρες μας να γνωρίζουν κάποια πράγματα για τα οικονομικά θέματα, γεγονός που αναδεικνύει τη σημασία της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησής τους σε σχέση με τις συνέπειες του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού για τις ίδιες και τις οικογένειές τους.
Από τις απαντήσεις των ερωτώμενων διαφαίνεται ότι μόλις το 51% των ανδρών αποδέχεται την ύπαρξη του μισθολογικού χάσματος. Το ποσοστό αυτό είναι σαφώς μεγαλύτερο μεταξύ των γυναικών, αγγίζοντας το 73%. Οι περισσότεροι άνδρες αναφέρουν μεγαλύτερη άνεση από τις γυναίκες στο να διαπραγματεύονται τον μισθό τους. Από την άλλη, οι οικονομικά αναλφάβητες γυναίκες έχουν πολύ λιγότερη άνεση στο να διαπραγματεύονται την αμοιβή τους σε σχέση με τους οικονομικά αναλφάβητους άνδρες, αλλά και με τις οικονομικά εγγράμματες γυναίκες. Δημιουργείται έτσι ένας φαύλος κύκλος που, προβλέψιμα, κρατά τις γυναίκες αυτές εγκλωβισμένες σε ό,τι αφορά την οικονομική ανάπτυξη και ανεξαρτησία τους.
Με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας κρίνεται επιτακτική η ανάπτυξη μιας εθνικής στρατηγικής για τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Κομβικό ρόλο οφείλει να παίξει η πολιτεία για την περαιτέρω ενσωμάτωση στο σχολικό πρόγραμμα αντίστοιχων εκπαιδευτικών βαθμίδων της χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης ως διακριτού πεδίου. Εξαιρετικά θετική θα μπορούσε να είναι η εφαρμογή προγραμμάτων χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης από μεγάλους εργοδότες της χώρας.