Σίσσυ Θεοφανοπούλου, Mass Retail Channel Shopper Leader 3M, Marketing Instructor, Συγγραφέας
Επιτέλους! Το όνειρό σου έγινε πραγματικότητα! Το λανσάρισμα του προϊόντος ή της υπηρεσίας -για το οποίο με τόση προσπάθεια δουλεύεις καιρό- είναι πλέον γεγονός! Όλοι σου εύχονται τα γνωστά: «Καλή αρχή!», «Καλή επιτυχία!», «Καλές Πωλήσεις!» κι εσύ εστιάζεις στο τελευταίο: στις Πωλήσεις! Πώς θα τις αυξήσεις; Πώς θα έχεις έσοδα γρήγορα; Με ποιο τρόπο η εταιρεία θα αποσβέσει την επένδυση στον επιθυμητό χρόνο;
Η βάση για επιτυχημένη πώληση βρίσκεται προφανώς στον σωστό ορισμό του target group σου. Αν όντως έχεις επιλέξει σωστά την αγορά ενδιαφέροντος, τότε με συστηματικές και επιχειρηματικά οργανωμένες κινήσεις μπορείς να κάνεις το εξής:
Nα προσπαθήσεις να μεταβείς γρήγορα απ’ το stage του απλού awareness δηλ. της αναγνωρισιμότητας του προϊόντος σου στο trial δηλ. στη δοκιμή του. Με άλλα λόγια, αν ο καταναλωτής δοκιμάσει το προϊόν σου, τότε έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να επαναλάβει την αγορά του.
Εδώ μπορείς να βρεις μερικά tips για το πώς αυτό γίνεται εφικτό ευκολότερα:
- Δώσε έμφαση στο Branding: Διάλεξε ένα όνομα που να είναι εύστοχο για το brand σου. Δώσε έμφαση στην εταιρική και προϊοντική ταυτότητα ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να το θυμάται και να το ξεχωρίζει από αυτά του ανταγωνισμού.
- Πρόσφερε Κίνητρα Αγοράς. Οι προσφορές υπό τη μορφή «τιμή γνωρίμίας» ήταν, είναι και θα είναι ένα επιτυχημένο μέσο για την επίτευξη της πρώτης αγοράς.
- Επίλεξε τακτικές marketing που έχουν να κάνουν με τη δοκιμή.
Η δειγματοδιανομή με offline ή online τρόπο μπορεί να αποτελέσει την πρώτη «χειραψία» του προϊόντος με τον καταναλωτή του. Αν, λοιπόν, το κοινό-στόχος σου χρησιμοποιήσει το προϊόν, και χάρη στην ποιότητα, στην after sales εξυπηρέτηση κτλ μείνει ικανοποιημένος, τότε αυτό σημαίνει ότι ένα μεγάλο βήμα πραγματοποιήθηκε με επιτυχία!
- Προτεραιοποίησε τις in-store ενέργειες επικοινωνίας.
Το clutter στο ράφι είναι γεγονός. Το ίδιο και στις περισσότερες μορφές διανομής. Γι’ αυτό φρόντισε το προϊόν σου να «ξεχωρίσει» με τα σωστά προωθητικά υλικά εντός του καταστήματος όπου πωλείται.
- a) Φτιάξε, με τη βοήθεια διαφημιστικής εταιρείας, αποδοτικά displays (Προϊοντικά stands ώστε τα προϊόντα σου να είναι διακριτά.
- b) Δημιούργησε δείκτες ραφιού που να σηματοδοτούν το προϊόν ως «ΝΕΟ»
- c) Κάνε προωθητικές ενέργειες εντός καταστήματος
- Αν δεις ότι κάτι δεν πάει καλά, επαναξιολόγησε την ποιότητα του προϊόντος, την τιμή του ΑΛΛΑ ΚΑΙ τη συσκευασία.
Η ποιότητα του ίδιου του προϊόντος ή της υπηρεσίας είναι άμεσα σχετιζόμενη με την τιμή του. Σιγουρέψου ότι αυτά τα δυο είναι «συμβατά» μεταξύ τους.
Η συσκευασία του προϊόντος πρέπει να επικοινωνεί ξεκάθαρα τα οφέλη. Βεβαιώσου, λοιπόν, ότι έχεις ξεκάθαρο πάνω της το βασικό μήνυμα προς τον τελικό καταναλωτή.
Η σωστή διαχείριση του διαφημιστικού budget που έχεις να διαθέσεις, θα σε βοηθήσει να υλοποιήσεις όλα από τα παραπάνω tips. Στο πλαίσιο αυτό, η επιλογή των σωστών συνεργατών στον τομέα της επικοινωνίας και της διαφήμισης, παίζουν σημαντικό ρόλο. Φρόντισε να briefάρεις τη διαφημιστική σου εταιρεία με τον σωστό τρόπο, δίνοντάς της να καταλάβουν τον εμπορικό σου στόχο. Η συνεργασία μεταξύ σας θα τον «μεταμορφώσει» σε επικοινωνιακό.