Σημαντική επιτυχία του Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων (www.isi.gr) του ΕΚ ΑΘΗΝΑ, το οποίο αξιολογήθηκε και επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο τελευταίο στάδιο του διαγωνισμού Innovation Radar 2022 (innovation-radar.ec.europa.eu/). Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αξιολογεί τα επιτεύγματα των χρηματοδοτούμενων έργων, επιλέγει τις άριστες καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές που έχουν προοπτικές και μπορούν να συνεισφέρουν στην δημιουργία νέων αξιοποιήσιμων προϊόντων στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).
Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού συμπεριλαμβάνονται τρεις (3) καινοτομικές εφαρμογές που σχεδίασαν, ανέπτυξαν και υλοποίησαν ερευνητές του Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝ.ΒΙ.Σ)) του ΕΚ ΑΘΗΝΑ στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου «CPSoSAware– Cross–layer model–based distributed framework for multi–objective design of Reconfigurable systems for connected and mobile CPSs», (www.cpsosaware.eu), το οποίο ολοκληρώθηκε επιτυχώς το Δεκέμβριο 2022.
Το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝ.ΒΙ.Σ) του Ε.Κ ΑΘΗΝΑ ήταν ο συντονιστής εταίρους του έργου CPSoSAware με Επιστημονικούς Υπεύθυνους (EY) τον Διευθυντή Ερευνών Δρ. Άρη Λάλο και τον Κύριο Ερευνητή Δρ. Απόστολο Φούρναρη, οι οποίοι συντόνιζαν και καθοδηγούσαν το εταιρικό σχήμα που συνεισέφερε στην υλοποίηση του έργου και την ανάπτυξη των καινοτόμων εφαρμογών, όπου συνεργάσθηκαν ερευνητές από το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών (www.ece.upatras.gr), την εταιρία Panasonic Automotive Systems (eu.automotive.panasonic.com) και την εταιρία ATOS (www.atos.net). Στο συνολικό εταιρικό σχήμα συμμετείχαν άλλοι 12 εταίροι [τρεις (3) ευρωπαϊκές βιομηχανίες, τρεις (3) ΜΜΕ, δύο (2) ερευνητικά ινστιτούτα και κέντρα καινοτομίας και τέσσερα (4) Πανεπιστήμια] από συνολικά 9 Ευρωπαϊκές χώρες.
Οι τρείς (3) καινοτόμες εφαρμογές που επιλέχθηκαν, αφορούν τεχνολογικές λύσεις που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη και δοκιμάστηκαν επιτυχώς σε προσομοιωτές αυτόνομης οδήγησης, στο αυτόματο όχημα της Panasonic Automotive Europe (PASSEU) και σε ψηφιακά δίδυμα εργοστασίων, στο ερευνητικό κέντρο της Fiat (CRF):
O ρόλος του Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων στο έργο ήταν καταλυτικός δεδομένου ότι το ΙΝ.ΒΙ.Σ. συντόνιζε όλους τους εταίρους και ήταν υπεύθυνο για: